Tizi skrev 2014-07-16 11:20:36 följande:
Min bebbe har oxå fått torsk. Hon hade hela tungan full av vit tjock beläggning som BVC först sa bara va bröstmjölk o kräks. Sen såg vi att hon även hade på insidan av kinderna så blev rekommenderad vichy vatten.
Jag googlade dock på torsk då mina andra barn aldrig fått det och läste om bikarbonat o vatten som man doppar en tygbit i och drar runt i munnen, det har vart väldigt effektivt och det har försvunnit massor bara på två dagar. Hon verkar dock ha fått i rumpan oxå vilket är lite jobbigt för henne. Hoppas det försvinner snarast!!
Oj, visste inte att de kan få de i rumpan också. Får se om jag provar ditt tips du hittat på nätet. Hon har bara lite torsk så får se om de föförsvinner med vattnet. Hoppas din lilla snart blir av med de.
Hur många barn har du? Och hur gammal är dom?
soffipropp1987 skrev 2014-07-16 11:43:17 följande:
Min bebis vill också helst ligga med huvudet åt ena hållet, vänster. Han hade en svullnad på höger sida när han föddes så jag tror det blev så bara. Men den har försvunnit nu men han ligger ändå helst åt det hållet, men ibland åt andra hållet också. Jag tror inte det är någon fara så länge man har något mjukt under huvudet.
Eftersom min lilla ligger mycket på höger sida lägger jag henne så hon ligger på vänster sida när hon sover för att minska risken för att hon får platt huvud på ena sidan. Någon kudde har hon ännu inte men kanske ska låta henne ha kudde.