smalljey skrev 2014-08-11 10:01:37 följande:
Jag börjar känna mig deprimerad. I några dagar nu så har jag haft svårt att känna mig glad, att orka vara glad och orka ta hand om lilltjejen. Jag avgudar henne men känner mig skitledsen över att det känns som att jag inte är gjord för att vara mamma jag sörjer min frihet, mitt liv innan graviditeten. Det handlar inte om att festa, utan att kunna jobba hur och när jag vill, träffa vänner över en fika utan att behöva fokusera 99% på bebisen genom hela. Att passa upp på den lilla konstant. Att aldrig få sova längre än Max 2 timmar åt gången. Jag trivs inte i rollen och börjar få panik, för det här är ju resten av livet. Visst, spädbarnsperioden går ju över (om lååååång tid som det känns nu) och då blir det väl bättre. Men fan, känner mig så sjukt ego och skitledsen jag hoppas att det är sömnbristen som spökar, men funderar på nån variant av förlossningsdepression. Kanske borde gå och prata med nån?
Oj vad jobbigt! Det är nog inte så ovanligt att känna så egentligen. Jag tror att det nog är sömnbristen! För du bara två timmar per gång? Inte konstigt att du inte är glad. Måste hon äta varannan timme? Jag trodde min pojk ville äta varje gång han vaknade på natten, men så började jag med magmassage när jag visste att det kanske bara gått 2 timmar sen han åt och då somnade han om igen och sov ca 2 timmar till. Nu har han börjat att sova 6-7 timmars pass varje natt (peppar peppar). O är det bara en kissblöja är det ju inte nödvändigt att byta den om hon vaknar, om man provar tex magmassage eller nåt annat sövande.
Hoppas det du har bara är något kortvarigt, synd att känna att man inte passar som mamma!