• rosii

Junibebisar 2014

Usch, jag är så färdig med amningen! Helammar & känns som att jag bara ammar hela tiden. Varannan timma och det är det längsta. På kvällarna är det varje timma. Jag tycker det är mysigt att amma men jag vill inte amma heela tiden som de känns att jag gör. Jag förstår att det är vanligt ja, men jag är så less att hela tiden ha henne hängandes. Blir ju så begränsad, kan knappt fa ut på en löprunda utan att hon blir hungrig.

Jag hade velat del amma, amma nätter, sena kvällar och morgon resten ersättning. Men jag känner mig så jäkla ego när jag tänker som jag gör. Jag vill inte ta bort tisse helt, men risken finns ju att hon nekar bröstet & bara vill ha flska eller tvärtom. Åh, någon med liknande tankar? :( jag älskar att amma men inte så ofta, haha

• rosii

Ja, jag gav flaska med ersättning igår och hon var jätte nöjd efteråt. Annars brukar hon vara jätte orolig & vilja äta oftare på kvällen. Hon kanske varit hungrig! Gud så hemsk jag känner mig nu, tänk har hon varit hungrig kvällstid jätte länge! Hon har mer eller mindre alltid ätit oftare kvällstid & varit ledsen och orolig. Jag har tolkat det som att hon velat snutta & varit trött :( Hon har ju inte gått upp "bra" utan mer "helt okej" enligt bvc. Åååh jag känner mig så hemsk, stackars lilla flicka :(

• rosii

Så härligt att läsa alla framsteg bebisarna gör <3 min bebis får jag hjälpa genom att hålla i handen för att vända från rygg till mage, hon tycker det är så kul!

Hon har upptäckt sin röst, herregud hur hon lever om! Och fick henne att skratta riktigt från magen igår och idag. Att se sina barn skratta kan verkligen göra en skit dag till en bra dag. Jag har dåligt samvete för att jag kanske inte riktigt har samma ork och tålamod med min fina 4 åring, hon och lillasyster är så underbara.

Kela, ja vi är fantastiska! <3

• rosii

Sorry om jag spammar.. men KÄNSLAN när dom gamla jeansen går på igen!!! -21 kg, det lönar sig att kämpa <3

• rosii

Tack ska ni ha! alla är så fina i den här gruppen! Vi har haft 2 riktigt bra nätter, endast ammat 2 ggr mellan 22-06!

Jag har börjat springa så det är väl därför det gått så bra med vikten. Jag har ändå 9 kg kvar, gick upp 30 kg!

• rosii

Nä, amningen hjälper inte till viktnedgången. Jag stog stilla länge. När jag började promenera började det hända saker. Och nu när jag springer händer det mer haha.. jag har också blivit bredare över höfterna, men för mig är det bara fläsk

• rosii

Tizi, när ska du testa? Vill ni behålla om det visar sig ett plus? spännande!!

• rosii
    Tizi skrev 2014-10-03 23:40:58 följande:

Det blir nog ett test på måndag. Då har det gått såpass lång tid att jag garanterat kan lita på att testet visar rätt. Är jag gravid behåller vi troligtvis men vi kommer skydda oss i fortsättningen om jag inte är gravid nu! Vad har ni för preventivmedel förresten? Tycker det är såå svårt vad man ska välja. Känns som jag testat allt men inget passar...

Vad spännande du måste uppdatera oss när du vet, om du vill så klart jag känner samma, OM jag skulle va gravid skulle vi behålla, men vi skyddar oss för tillfället. Kanske om 2-3 år igen hihi. Jag äter minipiller innan jag bestämt mig. Funderar på hormonspiral eller p stav! Men dom känns så jävliga, för om man bestämmer sig för ett till syskon, ja då måste jag in så då får ta ut de. Medans med piller kan jag sluta när jag vill, medans det är ett jävla mek att komma ihåg dom varje dag!
  • rosii
    nica skrev 2014-10-03 23:28:40 följande:

Var på ica och handla idag så tjatar min äldsta son om att han är hungrig en miljon gånger. Stressad som man är och irriterad p.g.a. mycket skit just nu säger jag till honom att jag lovar att han inte svälter ihjäl och dör om han inte får mat med en gång. ( skulle äta när vi kom hem) då går en kärring fram till mig och säger " de kan du inte lova".

Snopen och undra vad fan hon säger. Fräser bara tillbaka till henne att de kan jag visst. Vad är de med folk.

Känner mig verkligen som världens bittraste mamma idag. Nya tag i morgon och då aka jag njuta av mina underbara barn

Haha men seriöst vad är det för fel på folk!!!!
  • rosii

Kela va söt! Min stora tjej sov på mage som bebis, fick henne inte att sova annars. När hon somnat går det att vrida huvudet på sidan iallafall?

Kul med smakisar. Våran bebis blir 4 mån om 3 veckor så vi har längre att vänta. Bytt till sittdel på vagnen, eller köpt ny vagn rättare sagt, utan liggdel. Hon kan ligga plant & sitta lite lutande & varva så. Jätte nöjd :)

Svar på tråden Junibebisar 2014