• rosii

Junibebisar 2014

Blippblopp; jag gick också över 16 dagar dock gick min igångsättning på bara 3 timmar ist. Även här en bamsing till bebis, 4.4 kg & 53 lång :) vilket sammanträffande!

• rosii

Idag har vi varit på bvc, våran tjej är 3 veckor gammal. Födselvikt 4.4 kg & 53 lång, idag 3 veckor gammal 4.9 kg & 58 cm lång. Så nu kan jag slappna av, amningen funkar kanon :)

• rosii

Ja vi har också värmebölja, vi har inte haft en sval dag på 3 veckor. Här har vi ingen användning för kläderna vi fått i present och köpt själva, hon får ligga i blöja dygnet runt.

• rosii

Hihi tror också dom drömmer. Våran tjej kan verkligen låta ibland när hon sover, det är ju så gulligt.

Den här psykvärmen på 30+ verkar ha lagt sig hos oss, endast 25 idag. Ska bli skönt att komma igång med promenader nu när det svalnat av. Min vikt står stilla så måste börja röra mig, lilla blir en månad idag <3

• rosii

Är det för tidigt att börja med plankan? 5 veckor efter förlossningen på lördag.

• rosii

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra med plankan, gjort den 2 kvällar & det känns då bra. Utöver det så går jag 1h pw varje dag, fyfabian vad skönt att röra sig igen men foglossningen gör sig fortfarande påmind när jag varit stilla förlänge. Karpaltunnelsyndromet är nästan borta också. Toppen!

• rosii

Våran tjej 5 veckor brukar vi oftast bara behöva lägga ner i nestet eller i spjälsäng så somnar hon själv med tutte. Ibland är hon oroligare eller om hon har ont i magen, då kan man få gorma & vagga, amma till sömns.

• rosii

Vi använder pampers och vill inte byta just nu iaf. Libero har läckt flertalet gånger & jag tycker dom känns lite hårdare än pampers. Med pampers har vi aldrig haft läckage om inte blöjan råkat bli för full :) konstigt de där, innan storasystet slutade med blöjor för 1.5 år sen så föredrog vi libero, minns dock inte varför.

• rosii

Jag har reflekterat ett tag över att jag har väldigy ont i leder främst fötter händer och knän, men även stel i hela kroppen. Googlar & hittar att amningen kan vara boven. Så jäkla sjukt? Någon annan? Är så himla jobbigt, idag har jag inte klarat av att gå normalt, endast belastat på hälarna :(

Detta begränsar mina powerwalks som jag då idag var tvungen att vila från! Tog ipren tidigare och nu verkar jag ändå kunna stödja lite igen!

• rosii

Nä, jag har faktiskt funderat på om nå vitaminer skulle kunna hjälpa mot ledvärk. Några tips på vitaminer?

Åh, vår tjej är 7 veckor och använder redan strl 62! 5.4 kg & 59.5 cm lång! :) sen sist har hon gått upp 500 g på 3 veckor, det är väl ändå bra? Bvc sköterskan sa att det såg bra ut. Jag helammar.

Svar på tråden Junibebisar 2014