Junibebisar 2014
Usch vi är på väg in i nästa språng och det märks verkligen på unga fröken här hemma :( Blääää hoppas det är över till julafton i alla fall :)
Usch vi är på väg in i nästa språng och det märks verkligen på unga fröken här hemma :( Blääää hoppas det är över till julafton i alla fall :)
Usch! Idag har varit en riktig skitdag.. Humöret har varit uselt, bebis har inte sovit som han ska vilket har lett till en grinig bebis hela kvällen. Hade planerat att börja städa huset idag, men det gick ju inte, kvällens matlagning slutade med en skrikande bebis på golvet och så somnade han så gott när han åt nu ikväll för att sedan väckas 15 minuter senare av 4 åringen.
Nu har jag äntligen fått honom att somna!
Är det någon som har testat majskrokar?
Har haft en liten febrig tjej här hemma idag. Vaccineringen igår satte spår idag. På grund av det så har hon ju sovit större delen av dagen så nu ikväll när febern lagt sig är hon superpigg :/ Skönt att slippa febern men det hade varit najs om hon hade velat sova snart :)
Angående julklappar så tänker vi bara köpa något litet :)
Förresten har min pojk också blivit förkyld. För första gången på riktigt, uscha. Han tar sig jämt för örat idag också, det kan väl inte vara öroninflammation?
Och så en bajsfråga - sen vi började med pyttelite gröt har han gått från att bajsa en gång per dag till typ var tredje dag. vilket gör att han är mer gasig och dessutom stökig på nätterna. Varför blir det så? :( Han äter inte ens mycket annat än bröstmjölk. Hittills bara nån-några msk gröt per dag med lite katrinplommonpure. Och så har han fått smaka på lite potatis och palsternacka men annars ammar jag som vanligt varannan timme dygnet runt, vissa dagar har jag bara ammat. Dessutom är bajset helt annorlunda från det gamla amningsbajset och luktar BLÄ, kan det ändras så mycket när han äter såå små mängder annan mat?!
Jag som har varit så glad över att hon inte äter på nätterna längre. Det verkar vara över nu :(
Febern igår gjorde att hon inte åt så bra på dagen och därför ville äta på natten också. Idag har hon också ätit jättedåligt trots att febern varit borta sen igår kväll. Ingen gröt ville hon ha ikväll heller så jag förbereder mig för en mindre rolig natt :( Måtte jag lyckas få henne på rätt köl igen så jag får sova :/
Vilken natt.... Sen halv två har jag inte sovit någonting. Liten kille som inte legat stilla och så drar han ut nappen, sen skriker han för att han inte har någon napp. Smart kille det där :(
Inte nog med att malte är jätteförkyld med hosta och massa snor, nu trillade han ner från soffan också
Känner mig som världens sämsta mamma..
Nu hoppas jag verkligen att A håller sig frisk ett tag! Hon har fortfarande lite hosta kvar men annars mår hon mycket bättre.
Det märks så himla tydligt att hon har gått in i nästa språng! Så fort jag går lite längre ifrån henne så börjar hon gnälla och gråta. Ännu mer klängig än innan och äter inte speciellt bra alls. Dessutom är hon konstant trött känns det som. Dom säger ju att dom ska få längre och längre vakenperioder men hon är uppe i absolut max 2 timmar fortfarande, ofta bara 1-1,5 sen vill hon sova igen. Försöker aktivera henne så hon är uppe längre men hon vill bara vara i famnen när hon är så trött så det funkar inte direkt :( Börjar fundera på om det är något galet med henne :(
Till nåt positivt, jag skrev ju igår att min lilla älskling äntligen rörde sig framåt och nu när hon hajat det så går det med en jäkla fart när man lägger nåt en bit ifrån henne som hon vill ha. Jäkla målinriktad liten tjej haha! Så jäkla sött när hon drar sig fram med sina små armar <3