smalljey skrev 2014-11-21 00:26:54 följande:
Nä, klev nog in i relationship perioden förra veckan. Jag var bara inne och smygläste på nästa period och tänkte att eftersom vår lilla är så extremt ivrig så kanske hon nosar på delar av den redan nu oxå. Just att hon är så ledsen på nätterna. Hon kan vakna och gråta hysteriskt och liksom skaka. Men det kanske hör till den här oxå?
Något jag funderar över...det står ju t ex att den här fasen börjar nångång mellan v23-26 och håller på några veckor. Sen drar nästa fas igång v33-37 nångång och sen igen v41 osv...det känns ju lite som att dem är i utvecklingsfaser typ 90% av tiden och borde alltså alltid sova dåligt och krångla. Men det verkar som att mångas bebisar sover bra och bara vaknar kanske 1-2 gånger om natten max. Konstigt att det kan vara så olika?!
Aha då är jag med :)
Så som jag fattar det så är väl hela första året nästan ett enda långt språng :/ Men det är ju mycket dom ska lära sig på ganska kort tid :) Alla bebisar kanske inte känner av sprången med samma intensitet plus att dom kanske inte automatiskt får sömnsvårigheter bara för att dom är i ett språng men det är vanligt? Det kan ju också betyda att dom är svårare att natta och det verkar ju vara en trend just nu i denna gruppen ;) Vad vet jag, här spekuleras det hejvilt! Sömnen har väl mycket att göra med matvanor osv också. I alla fall för Alice har det varit så om man tänker nattsömn. Igår fick hon, efter en katastrofal kväll, gröt vid 22 och i natt har vi bara haft ett uppvaknande och ville ha napp. Sen vart det tyst fram till halv 8! Yay, sa denna mamman!
Synd dom inte kommer med användarmanual ;)