Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Junibebisar 2014

Axo skrev 2014-11-08 07:22:02 följande:

Är det någon mer som har problem med att mata sin bebis?

Malte får flaska och just nu är han hopplös. Äter var fjärde timme, så han är hungrig, men han bara bökar, släpper flaskan, vägrar ta den, gnäller och nu har han börjat spänna hela kroppen precis som att han har ont i magen. Vi får hålla på att byta med nappen och truga i honom maten, för får han bara i sig halva flaskan så brukar han ta resten utan att krångla.

Detta är så sjukt frustrerande och det är inte alls mysigt att mata sin bebis längre.

Så är Alice också i perioder. Inte speciellt roligt alls :(
  • Kela1981
    ellami skrev 2014-11-08 11:01:42 följande:

Har era bebisar fått tänder än? Jag vet inte om det är tandsprickning på g eller utvecklingsfas men min bebis är helt omöjlig sen igår. Jääääääättegnällig och bara gråter. Tuff natt inatt, vaknade och grät konstant. Idag matvägrar han - från att äta varannan timme har det nu gått 4,5 (!!) h sen han ammade sist. Vet att han är hungrig men han totalvägrar, bara skriker och slänger huvudet bort från bröstet. Jag bär och bär och bär och han bara skriker och gråter. Känner mig så maktlös.

Alice började få tänder när hon bara var 3,5 månad så jag känner igen det där. Tar han nappen? Om han tar nappen så kanske det inte är tänder. När Alice hade ont i halsen så tog hon nappen men vägrade flaskan och bara skrek skrek skrek.

Prova gnugga på lite flytande panodil på tandköttet och se om det hjälper. Om inte så kanske det är värt att undersöka om han har ont i halsen. Då ska dom också få flytande panodil men jag hade åkt in och fått honom kollad först så det inte är något annat. Det är ju ändå förkylningstider :/

Lycka till <3
  • Kela1981
    nica skrev 2014-11-08 13:43:07 följande:

Smalljey- då väger hon närmare 2kg mer och 6 cm längre så det så inte konstigt hon ser större ut:-P

Kela, Asjak- ska vi säga onsdag?

Passar bra för mig :) Det blir den 19e då va? Bara så jag inte är ute och cyklar ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-07 22:59:40 följande:

Måste bara berätta lite om min son. Han har ÄNTLIGEN kommit ur detta utvecklingssprånget! Han är en helt annan bebis :) Go och glad!! Han synkar verkligen med Wonder weeks, nu säger appen att det är 18 dagar kvar till nästa språng och att det ska hålla i sig till strax innan jul....

Idag när pappa kom hem så blev våran hund så himla glad och sprang som en vilde ur och in och det tyckte L va jättekul! Han har inte riktigt brytt sig om Egon (hunden) innan. Men nu verkligen knäckte han sig och skrattade så han nästan inte fick någon luft. Underbart att vara mamma nu :)

Åh vad skönt! Alice är också ur det långa språnget nu så jag hoppas framför allt att hennes nattsömn ska bli bättre igen :)
  • Kela1981
    nica skrev 2014-11-08 20:00:03 följande:

Kela, , Asjak- ska vi säga 13, 00? Onsdag 19/11?

Har inte varit på nova så mycket så ingång får ni bestämma smile1.gif

13 blir säkert jättebra :) Ska vi ses utanför ingång 3?
  • Kela1981
    ellami skrev 2014-11-09 08:51:36 följande:
    Jo han tar nappen. Jag har också lite ont i halsen så kanske kan vara det då? Men vad gör dem om man åker in, hur kan de kolla det?
    Dels så kollar dom i halsen (precis som dom gör på oss vuxna) sen tog dom en massa prover på Alice för att utesluta infektion m.m. Hon vägrade att äta på 17 timmar(!) så det var lite smått panik. Precis innan dom skulle sätta sond på henne så fick hon flytande Ipren och det lindrade i halsen på vägen ner så då började hon äta igen :) Hon hade inte någon feber eller så så det var bara en förkylning som satt sig i halsen på henne. Men det är ju inte så lätt att lista ut :/

Lycka till :)
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-09 00:17:06 följande:
    Men oj, jäklar vilken skillnad! smile1.gif

Vi är förvånade över vår bebis som börjar kännas lugnare och tryggare. Hon snackar som fasiken och kommunicerar på ett helt annat sätt än tidigare. Hon har de senaste dagarna varit jättelätt att få att sova på någon timme eller två 1-2 ggr/dag. Har bara behövt lägga henne i vagnen med nappen så har hon tittat på oss en stund och sen lagt sig tillrätta och somnat. Natten känns liiiite liiiite bättre...hoppas, hoppas att detta är något bestående nu! *håller alla fingrar och tår*
    Åh vad skönt för er! Hoppas nu det håller i sig, jag håller alla fingrar och tår ;)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-10 16:19:29 följande:

För första gången sen L va ca en månad har han nu sovit i mer än en timme i sträck mitt på dagen. Vi är inne på mer än två timmar nu. Jag passade då på själv att vila en stund. Inte orkar man ställa sig o vika tvätt eller laga kvällsmat när man får tillfälle till en riktigt lång vila :) Han sover fortfarande och jag kan bara njuta! Men kl 17 är det mat så innan dess får han gärna vakna.

Gud så skönt! Strunta i alla måsten och vila när du får tillfälle! Jag har sagt hela tiden att om folk har synpunkter på vad som borde göras hemma hos mig så är dom välkomna att ta tag i det själva :) Sömn är prioriterat i det här huset ;)
  • Kela1981

I natt vaknade A ca två gånger i timmen fram till fyra då hon fick mat. Sen somnade hon väl vid halv sex och sov till halv elva :/ Hela dagen har varit helt upp och ner. Hade tänkt skriva in henne på MiniSats idag men det fick skjutas upp till i morgon. Istället blev det en rask promenad på 1,5 timme som motion idag. Nu jäklar ska dom sista kilona bort ;)

Hoppas hon sover bättre i natt och att hon vaknar i vettig tid i morgon :)

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-10 20:50:26 följande:
    Åh vad duktig du är som motionerar så!

Jag vill ut och gå jag med men min lilla sessa har inte tålamod att ligga i vagnen så länge så jag får bära mesta delen av våra rundor och det är tungt :)

Usch det verkar som om ni haft en jobbig natt, man blir lite zoombie under dagen sedan.

Idag har min lilla vänt sig både från mage till rygg och rygg till mage!! Så stolt :)
    Se där! Jag sa ju att det bara händer en vacker dag ;) Snart är hon uppe och springer ska du se :)
Svar på tråden Junibebisar 2014