ellami skrev 2014-11-08 11:01:42 följande:
Har era bebisar fått tänder än? Jag vet inte om det är tandsprickning på g eller utvecklingsfas men min bebis är helt omöjlig sen igår. Jääääääättegnällig och bara gråter. Tuff natt inatt, vaknade och grät konstant. Idag matvägrar han - från att äta varannan timme har det nu gått 4,5 (!!) h sen han ammade sist. Vet att han är hungrig men han totalvägrar, bara skriker och slänger huvudet bort från bröstet. Jag bär och bär och bär och han bara skriker och gråter. Känner mig så maktlös.
Alice började få tänder när hon bara var 3,5 månad så jag känner igen det där. Tar han nappen? Om han tar nappen så kanske det inte är tänder. När Alice hade ont i halsen så tog hon nappen men vägrade flaskan och bara skrek skrek skrek.
Prova gnugga på lite flytande panodil på tandköttet och se om det hjälper. Om inte så kanske det är värt att undersöka om han har ont i halsen. Då ska dom också få flytande panodil men jag hade åkt in och fått honom kollad först så det inte är något annat. Det är ju ändå förkylningstider :/
Lycka till <3