• nica

Junibebisar 2014

Kela, de med att skorna ska vara " hårda" är väl mest för att de ska vara lite stabilare så de inte trampar fel och vrickat foten gissar jag iaf.

jag tycker iofs att tösen verkar stå stabilt med de skorna hon har nu och tror jag kör på de.

Hon går mer och mer för varje dag, som max har hon gått 8 steg utan att sätta sig på rumpan

Asjak jag är inte morgonpigg men mina barn är haha

sen har jag en grabb som ska till skolan så tyvärr kan man inte ligga och dra sig:-P

Min lilla loppa sover oftast bara en gång och har gjort ett tag...så jag har haft de väldigt enkelt Och kan tyvärr inte komma med något tips:-/

• nica

Ellami kry på dig din stackare!

Soffipropp så jobbigt att han reagerar då mycket på tänderna min lilla har fått igenom sina första två men har inte varit särskilt gnällig.

Asjak så duktig hon är loppan här säger inte så mycket, väldigt mycket ljud men inte några ord. Dock så går hon en hel del nu

Kela så skönt att dagis verkar bra

Idag tog mannen dottern så jag fick "sovmorgon "

Asjak, Kela ni har inte lust att ses något nu i veckan?

• nica

Kela hoppas penicillinet hjälper och hon blir bättre snabbt. Krya på henne.

Ellami hoppas du snart blir frisk. Förstår att du känner dig orolig men de ska nog inte vara någon fara.

Asjak kanske kan se på fredag isf?

• nica

Asjak vi kan ju säga att vi kanske kan ses på fredag om inte din lilla är allt för förkyld?

Ellami provat ge han en sked eller så som han kan hålla i samtidig han får mat? Hjälpte män min lilla vägrade mat ett tag. Så länge han verkar må bra annars så ska du inte behöva oroa dig.

Prova göra smoothe kanske kan hjälpa? Jag har ett recept min tös gillade om de kan vara av intresse.

• nica

blev inringd på jobb i morgon, så blir ett litet jobb pass för min del istället.

Veckan efter påsk...hmm kanske kan nån gång då tror jag

Hur mår era småttingar? Min lilla har lyckats hålla sig frisk ett tag nu

• nica

Usch en sån natt, lillan hade ont i magen och gallskrek i 1 timme nu är de dock bra med henne och hon tramsar rundor som vanligt

Idag blir de jobba och snart börjar jag jobba ordentligt, känns rätt jobbigt och även kul att börja jobba.

Dottern skulle börjat på dagis 1 juli men då de är mitt i semester tiderna blir de så fel så vi har fått flytta fram de till augusti innan hon börjat.

Jag tänkte köpa ny vagn som inte är så bökig, några tips?

• nica

Den vagnen jag har ni påminner väldigt mycket om en brio go men ska kolla britax en vad de är för nåt

en graco har jag redan sen mellan grabben var liten men jag tänkte mig mer en vagn jag kan ha hela tiden även om man vill ut o skogen en vända:-P

Sån lyx med att hus, den drömmen har jag också men den får vänta ett tag till.

Kul för er

Nu blir de iväg och jobba, känner mig inte alls pigg på de idag men när jag väl är på jobb så går de sbabbt

Vad ska alla göra till påsk?

• nica

Dottern har sovit orolig några nätter nu och vill inte sova i sin säng, sjukt jobbigt! Sen har man jobbat massa på de så man är ju lagom mör:-P

Min lilla loppa har hittat så fina ljud nu så man får ont i öronen hoppas hon snart slutar med de hahaha

påsken här har eller blir inget speciellt få jag bara vill ta de lugnt börjar jobba den 14:de så vill passa på att njuta av lugnet

Funderar på att köpa en baby traven Amsterdam.

Min lilla galning går en gel del nu och tror man kan räkna de som att hon går nu

• nica

Amelia kul att höra att de går så bra

Börjar jobba om 6 dagar och är blandade känslor

tyvärr så jobbar jag till 6 på kvällarna så hinner kanske inte hem till lillan har somnat

Kela så liten hon är, tror min lilla är runt 70 cm och 8,6kg så lite rundare

För min del har de varit dåligt med öppna förskolan då lillan inte varit intresserad av de andra barnen ( för lugnt tempo tror jag hehe)

Känns som man har fullt upp hela tiden så vi försöker njuta av lite hemma tid nu innan jag börjar jobba

• nica
    Amalian83 skrev 2015-04-09 20:37:54 följande:

Om du slutar kl 18, börjar du senare då? Förstår att det är blandade känslor för dig, men det jag har märkt är att jag har mycket mer energi att leka med henne nu än när jag var hemma med henne hela tiden. Och om du börjar jobba kl 10 kanske ni får tre timmar ca om morgonen till mys och lek?

Jobbar "bara" 3 dagar till 18 dock så tar de en timme toll och från jobbet så blir mysstund någon timme 2 av de dagarna. Sen har jag 3 dagar då jag inte jobbar och en halvdan så visst blir de lite bus me från att vara med henne hela tiden så känns de jobbigt:-/

och mina pojkar träffar jag ännu mindre då jag bara har dom varannan vecka.

Men men jobba behöver man och man njuter ju av varje sekund man får vara med sina barn
Svar på tråden Junibebisar 2014