Junibebisar 2014
Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen nån mer med samma problem?
Vi börjar misstänka att vår lilla tjej har nån form av kolik varje kväll vid 21 börjar vår kamp med att trösta henne. Hon verkar ha så jäkla ont i magen nån mer med samma problem?
Kan så små bebisar drömma? Vår flicka låter jättemycket när hon sover. Dels så knorrar hon ganska mycket men ibland låter det också som om hon "pratar" i sömnen. Mellan mannens snarkningar och hennes läten så är det inte helt lätt att sova ha ha ha...
Ni med bebisar som skriker i vagnen, har ni provat att fälla bak sufletten så bebisen ser ut på träden och himlen? Funkar ganska bra på min lille när han tjurar i vagnen
Nja, suffletten har jag velat ha uppe för att skydda mot solen nu när det har varit så fint väder. Men jag ska prova att ha det nere nu när det är lite molnigare så får jag se om det hjälper. Tack för tipset, ibland tänker man inte så långt själv ;)
Usch, vet att man inte ska klaga, men idag har det inte varit kul. Haft en missnöjd bebis större delen av dagen. Han har skrikit, somnat 10 minuter och sen vaknat igen och varit väldigt gnällig. Han har inte kunnat sova något själv, utan vi har fått gå omkring och bära och vagga hela tiden.
Jag själv har varit på dåligt humör hela dagen och det gör ju inte saken bättre. Har inte kunnat plocka undan efter maten så köket ser ut som ett bombnedslag.
Hade tänk gå en promenad med hunden nu ikväll men det vågar jag inte. Sambon har redan fått komma och hämta oss 2 gånger när Malte har varit ledsen och inte gått att trösta när vi har varit ute och gått.
Tur att storebror har sovit hos farmor och farfar i natt så han har sluppit en ledsen lillebror iaf.
Nu har jag fått klaga lite!
Man FÅR klaga ;) Jag försökte bli gravid i 1,5 år vilket kändes oändligt länge och trodde ALDRIG att jag skulle klaga när ungen väl var här, men visst klagar jag då och då ;) Det är skitjobbigt att vara småbarnsförälder ibland, man FÅR klaga.
(Mitt kök ser också ut som ett bombnedslag...ungefär tre dar i veckan...)
Bär ni i sele? Det funkar på Signe när inget annat funkar... Man kan ha vaggat hur länge som helst med armarna och prövat typ allt annat också, men när hon sätts i selen blir hon (oftast!) lugn inom några minuter. Fattar inte att det ska spela sådan jädra stor roll om hon är bara i famnen eller i en sele, men det gör det tydligen :P
Klaga på! Tror att alla här inne nickar igenkännande åt ditt inlägg. Skönt va? :)
Det känns faktiskt lite tabu att klaga. Man får bara höra hur fantastiskt det är och att man ska njuta, men jag har svårt att njuta när man inte får sova. När man lever på huvudvärkstabletter om dagarna för att man lider av sån extrem sömnbrist, man är yr och trött och magen är ur balans. Man hinner knappt ta en dusch och ens gamla liv är som bortblåst. Man inser på kvällen att man inte ens pussat sin karl på hela dan när man alltid varit superkeliga innan. Det här är det jobbigaste jag varit med om nånsin, utan tvekan. Det är en ordentlig prövning i uthållighet, tålamod, självförtroende, förhållande - you name it. Men sen får man de där leendena och smågurglet till svar från ens lilla tjej och alla problem är som bortblåsta för en liten stund och man är lyckligast och stoltast i världen. Men tiden däremellan ÄR extremt tuff! Tycker man ska få gnälla och inte bara hålla minen och låtsas som att allt är guld och gröna skogar, för det är det inte
Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra med plankan, gjort den 2 kvällar & det känns då bra. Utöver det så går jag 1h pw varje dag, fyfabian vad skönt att röra sig igen men foglossningen gör sig fortfarande påmind när jag varit stilla förlänge. Karpaltunnelsyndromet är nästan borta också. Toppen!
Malte, 8 veckor, är hyfsat regelbunden nu. Äter var tredje timme på dagen, alltid vid samma tid.
Nattningen blir vid 22, då tar vi på pyjamas och går upp till sängen. Han får mat och somnar, sen sitter jag med honom en stund så han somnar ordentligt sen lägger jag ner honom i hårdliften som vi har mellan oss i sängen.
Sen vaknar han normalt runt 4 och äter och somnar och sover till 7.
Nu börjar han vara vaken mer på dagarna, men då har vi inga direkta sovrutiner.
Ammar du eller ger ersättning? Var tredje timme var otänkbart för min bebis men nu vid 8 veckors ålder har det börjat gå iaf 2 timmar mellan amningarna (ibland 2,5) och jag är chockad varje gång han klarar sig utan mat så länge.. Förr åt han varje timme typ ;)