• Axo

Junibebisar 2014

ellami skrev 2014-12-03 18:54:27 följande:

Hur tänker ni ang välling? Varför, varför inte?

Kommer nog ge välling som kvällsmål om han själv vill ha det.
  • Axo
    Amalian83 skrev 2014-12-05 11:16:25 följande:

Förresten så sa min syster en bra grej för ett tag sedan: en del av oss är bebismammor, andra av oss är det inte. Jag tillhör nog en av de där mammorna som har det bäst när bebis blivit 6 månader :)

Samma här! Första halvåret kan i princip kvitta för mig. Visst är det mysigt med bebis, men min fyra åring är fantastisk! Man kan ha långa diskussioner med honom, han analyserar och tänker mycket själv. Så kul!!
  • Axo
    Åttiotalist skrev 2014-12-08 15:20:58 följande:

Hur tänker ni kring julkallappar till era små barn? Vi har bara köpt lite småsaker och istället sätter vi över en större summa pengar än vanligt till lillans sparkonto.

Har också bara köpt några småsaker bara för att han ska få något.
  • Axo

Igår blev Malte 6 månader! Helt sjukt vad fort tiden går. Jag har redan varit hemma ett helt år, vet inte vart tiden har tagit vägen.

Just nu är det snorigt och hostigt här hemma. Båda barnen är förkylda och nattsömnen är ju sådär

önskar mig en hel natts sömn i julklapp! Tyvärr funkar det inte att hans pappa tar honom på kvällen eller natten så jag får snällt vara vaken.

Testade att gå ner och lägga mig i soffan en natt förra veckan, tog tio minuter sen var det gallskrik, gav dem tio minuter till innan jag gick upp och tog honom. Då tystnar han direkt och somnar så snällt. Dumma bebis! Tur att han är så söt

• Axo
    Sessan4 skrev 2014-12-10 09:50:14 följande:

Hurtänktedunu???? Så att säga..

Så gör man bara inte! Tänk på infektionsrisken! Det kliar under läkningsprocessen, bebisen kommer med all säkerhet att riva o klia i örhängena. En bebis förstår inte innebörden, inte jag heller för den delen.. Jag jobbar i vården o ser tyvärr för mycket!

• Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-12-10 10:05:07 följande:

Vi har lite sjukstuga här hemma. Pojken är förkyld och jag har halsont. Hoppas inte han har det... Dessutom är det typ storm ute, regnar som bara den så det blir inga barnvagnspromenader idag :( synd för han somnar så bra i vagnen. Så det blir väl att jag får vagga honom till sömns alla gånger idag.

Har samma problem här. En väldigt förkyld bebis, en hostig storebror och halv storm så jag har verkligen ingen lust att ge mig ut med syskonvagnen på promenad. Det värsta är att Malte vägrar sova annat än i vagnen ute.
  • Axo

Jaha, nu sitter jag och väntar på farfar som kommer och hämtar den stora sen blir det en tur till akuten med Malte igen

• Axo
    nica skrev 2014-12-10 20:30:53 följande:

Hoppas de gått bra för lilla Malte.

Ja, nu kan han andas ordentligt igen och nu fick ni en remiss till barnmottagningen för astmautredning.

Har lagt honom i babysittern nu så jag hoppas att han kan sova lite bättre i den när han kan halvsitta istället. Det är verkligen inte lätt att vara liten och förkyld!
  • Axo
    nica skrev 2014-12-11 03:38:56 följande:

Stackars liten <3

Skönt aTT han mår bättre och att dom tar de på allvar.

Vilken natt! Han sov jättebra i babysittern, antagligen för att han har kunnat halvsitta upp.
  • Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-12-11 12:21:00 följande:

Vad skönt!! Min son som "bara" är förkyld sover också halvsittande. Sover jättebra!

Att jag inte kommer det tidigare! Då hade jag kanske sluppit vara vaken 1-3 timmar/natt med en ledsen bebis.
Svar på tråden Junibebisar 2014