• nica

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2015-01-19 10:17:44 följande:

Ååååå nu blir jag sådär känslig igen!

Fick hem bilbarnstolen från mina föräldrar igår så nu ska jag bara sätta fast den i bilen. Tänkte byta till sittdelen i vagnen denna veckan också för liggdelen börjar bli lite trång även om hon är liten. Men då slog det mig att våra bebisar är ju inte bebisar längre dom är små barn! Nä jag gillade ju inte spädistiden men herregud vad fort det har gått känns det som! Rätt vad det är så har hon börjat skolan!!!! Ha ha ha....

Å andra sidan så ser jag så mycket fram emot när hon börjar ta sig runt och upptäcka världen omkring henne (det uttalandet kommer jag att ångra miljoner gånger ;)

Kryper era bebisar?

Jo visst börjar de kännas jobbigt att våra bebisar inte är så små bebisar längre.

Cassie både kryper och ställer sig mot saker och gjort någon vecka nu. Ser lite knasigt ut bara då hon är så liten :-P

Kryper din lilla?

Tror min lilla älskling försöker säga något men har inte listat ut vad ännu ...kommer inte mycket " prat" från henne.
  • nica
    Axo skrev 2015-01-19 22:00:23 följande:

Alltså, ibland undrar jag om inte denna lilla bebis har ett sjätte sinne. Varje gång jag går iväg antingen på morgonen eller på kvällen när han sover så tar det max 5 minuter innan han vaknar!

Imon ska vi på en extra bvc-kontroll. Vid läkarkontrollen så tyckte de att han hade växt lite dåligt på längden. Troligen inget att vara orolig för, men det är ändå lite skrämmande.

Hade han växt bra?
  • nica

Igår kräktes lilla grabben så nu stannar vi alla hemma:-/ men mår han tillräckligt bra senare idag blir de ut och åka pulka och de har dom längtat efter hela vintern, som inte varit särskilt vit i skåne:-P

• nica
    Kela1981 skrev 2015-01-21 09:56:35 följande:

Hoppas han mår bättre idag så ni kan ut och njuta av den lilla snön vi har fått :)

Skulle vara skönt om sjukdoms-säsongen snart var över! Vi ska ha mamma-träff här hemma nästa vecka men A har börjat nysa och hosta igen så vi får väl se om det blir nåt eller om hon blir dålig igen :/

Grabbarna fick vara ute en liten stund i förmiddags och leka lite i snön men nu får lillgrabben vila och bli frisk. Har lyckas få i han lite mat och ingen kräkning så förhoppningsvis är de snart över

Hoppas hon inte blir dålig. Så sjukt jobbigt med alla dessa sjukdomar. Längtar också till denna säsongen är över
  • nica
    Axo skrev 2015-01-21 10:42:58 följande:

Jadå! Nu, 7,5 månad gammal, väger han 9,36 kg och är 69 cm lång!

Idag ska vi till barnmottagningen på astmautredning, kan vara den som ställt till det lite med tillväxten.

Så skönt att han växt till sig

hoppas utredning går bra.
  • nica

Oj vad man gör olika, kul att se och jämföra. När min lilla är ledsen ställer hon sig upp i sängen direkt. Hon sover i sin säng bredvid min säng så jag tar upp henne lägger oss i min säng och hon somnar om i min famn. Jag tycker de är så sjukt mysigt och känner att hon behöver den tryggheten. Vet sen att dom inte är så gosiga av sig när de blir äldre

Sen fungerar olika metoder bra på vissa barn och inte andra den som känner sitt barn bäst är föräldrarna

Igår skrek men lilla bebis 1 hel timme var helt förstörd och ville själv bara sätta mig i ett hörn och gråta skönt att de inte är så varje kväll.

• nica
    Axo skrev 2015-01-24 20:43:06 följande:

Stolt mamma idag! Min lilla bebis är inte så mycket bebis längre. Idag började han krypa

Så kul Då har du att göra min lilla terrorist är överallt :-P
  • nica

Mun har inga tänder heller men kryper ställer sig mot saker och står själv lite då och då...får se om hon slår brosans rekord med att gå. Han var 8 1/2 månad när han började gå och äldsta grabben 11 månader.

• nica

Min loppa är helt tandlös och när vi var på BVC så trodde hon att de kommer dröja ett tag till...nackdelen var att hon kan få många tänder på en gång sen och tycka de är jobbigt

min lilla är också förkyld och fått sova upprätt hos oss annars går de inte, hon kan inte sova annars.

Ett knep jag hört om att blo av med hosta är att hacka en gul lök lägga i kokande vatten sen ha de under sängen. Många som sagt agg de hjälper, jag haR inte provat själv dock

Igår vägde och mätte vi vår prinsessa och hon hade växt massa 7,8 kg och 6 6 cm hon börjar bli stor!

• nica

Nu har min kära dotter kommit på ännu en sak man kan göra för att få sina föräldrar att vara jätte oroliga...bara ställa sig rakt upp mitt på golvet. Man blir tok stolt och rädd.

Svar på tråden Junibebisar 2014