Junibebisar 2014
Vilken mat har ni börjat med till era små? Och hur stor mängd?
Vilken mat har ni börjat med till era små? Och hur stor mängd?
Här går det undan!!! Snart får du jaga henne överallt ;)
A sitter också fast vingligt så jag kan inte lämna henne. Hon har börjat ta sig från sittande till krypställning men hamnar ändå på mage till slut för hon inte fattar att hon ska stå på knäna ha ha ha tröga unge :D
Jaha, då sitter jag här ensam (med bebis såklart) söndag kväll medan sambon är med bror och vänner på bio. Tröstar mig själv med godis (jag är ju faktiskt förkyld :) ). När L har lagt sig vid 20 ungefär tänkte jag knåpa ihop en annons, jag ska sälja min underbara häst. Både sorgligt och skönt!
Vad hittat ni på denna tredje advent?
Hejsan
Vi tittar rundor efter en större bilbarnstol, nårs tips om en bra? Helst ska den vara lätt att ta från bil till bil då vi har två.
En sak brukar vara att om bebisen utvecklas snabbt i motoriken är de lite långsammare med talet och tvärtom
Sen har min dotter storebröder att apa efter:-P
Tack förresten för förslag på stolat ska forska lite på de
Hoppas alla haft en underbar jul
Idag blir min lilla loppa 6 månader och visade att hon kan sätta sig själv, så stolt mamma!
Har jobbat ett par dagar och varit ifrån min bebis massa timmar, hafy sjukt mycket på jobb så har inte hunnit sakna min lilla prinsessa så mycket. Dock så sinar mjölken rätt rejält så ammar inte så mycket längre
Idag blir de fynda lite på mellandagsrean och köpa julklappar till mina pojkar som kommer hem efter varit borta 11 långa dagar.
Sitter just nu i sängen med en liten plutt som vaknat med 40 graders feber
Första gången han har feber, har bara varit rejält förkyld innan. Fick i honom lite flytande Alvedon så får vi se hur natten blir. Är van vid att inte få sova så det blir väl ingen större skillnad.
Såg ni pratade lite om mat rutiner m.m. Våra dagar ser ungefär ut såhär:
Runt 8 frukost-gröt , vatten.
Vid 11.30 lunch halv burkmat och ammar efter
( sover oftast bara 30 min och ibland lyckas de till och sover max 1,5timme)
14.30 fruktpure
Vid 17 burkmat
sover ca 20 minuter efter kvällsmaten.
19.30 ersättning sover för natten senast 21.00.
Där emellan får hon vatten, ammas och nåt rån/majskrok om hon vill de.
Så duktiga allas bebisar blivit måste jag säga, min lilla tjej kom på igår hur man drar sig uppåt har sim tur sänkt hennes säng för någon dag sedan då min mardröm skulle vara att hon ställer sig i sängen och trilla.
Krypningen har inte kommit igång ännu trots att hon stått på alla 4 nu i 2 månader men ålar som en liten sälunge gör hon hehe