-
Jag har ingen sen innan så detta blir en ny upplevelse! Sambon tycker inte om tatueringar heller, men han säger att vill jag så får jag :) Vet inte var den ska sitta heller. Grodor är fina :) Den blir nog perfekt där på skuldran! ;)Kela1981 skrev 2014-11-05 20:39:47 följande:Vilken fin uggla :) Spontant tycker jag att näbben sitter för högt eller så är den kanske för smal men ja, det är något med näbben :) Jag ska tatuera in en groda. Har alltid samlat på grodor, haft som husdjur osv :) Har en sedan innan i form av en dansarsiluett som sitter på utsidan av vaden, grodan ska sitta på vänster skuldra. Fast jag får bearbeta min sambo först, han blev riktigt sur när jag tatuerade mig första gången ha ha ha....
-
Tack då får jag se till att fixa näbben :)nica skrev 2014-11-05 21:08:55 följande:
Soffipropp- jätte söt uggla tycker också de är något med näbben...bredare tycker jag den ska vara helt klart.
Min första tatuering blev en liten ödla på anklen:-P
-
Tjejer ni glömmer väl inte att det är kladdkakans dag idag? Alla vi mammor behöver nog lite kladdkaka en härlig fredag som denna :) puss på er
-
Måste bara berätta lite om min son. Han har ÄNTLIGEN kommit ur detta utvecklingssprånget! Han är en helt annan bebis :) Go och glad!! Han synkar verkligen med Wonder weeks, nu säger appen att det är 18 dagar kvar till nästa språng och att det ska hålla i sig till strax innan jul....
Idag när pappa kom hem så blev våran hund så himla glad och sprang som en vilde ur och in och det tyckte L va jättekul! Han har inte riktigt brytt sig om Egon (hunden) innan. Men nu verkligen knäckte han sig och skrattade så han nästan inte fick någon luft. Underbart att vara mamma nu :) -
Idag firar vi alla fina pappor! Utan dom hade vi ju inte haft våra små guldklimpar <3
-
För första gången sen L va ca en månad har han nu sovit i mer än en timme i sträck mitt på dagen. Vi är inne på mer än två timmar nu. Jag passade då på själv att vila en stund. Inte orkar man ställa sig o vika tvätt eller laga kvällsmat när man får tillfälle till en riktigt lång vila :) Han sover fortfarande och jag kan bara njuta! Men kl 17 är det mat så innan dess får han gärna vakna.
-
Ja sömn är alltid det viktigaste! Ibland skäms man när det kommer hem folk till vårat lilla men också stökiga hem, men dom får ju helt enkelt leva med det. Det är inte alltid man hinner så mycket med en bebis i hemmet :)Kela1981 skrev 2014-11-10 18:30:29 följande:Gud så skönt! Strunta i alla måsten och vila när du får tillfälle! Jag har sagt hela tiden att om folk har synpunkter på vad som borde göras hemma hos mig så är dom välkomna att ta tag i det själva :) Sömn är prioriterat i det här huset ;)
-
Jag är såå glad att min sambo är hemma igen! Han har bara varit borta en natt, men så skönt att han gör allt utom att mata ikväll. Har fått sån hemsk huvudvärk, så det är skönt att slippa göra något. Nu sover plutten men han sover lite oroligt så sambon får springa upp och ner för att stoppa i nappen hela tiden. Hoppas natten blir bättre än vad kvällen har varit.
Idag har vi varit på stan och shoppat lite, hade en body med ugglor på från Lindex i strl 62 som han växt ur för länge sen, men jag har älskat den så det fick bli en ny i strl 74 som passar nu :) ett par byxor och en hoodtröja med en fladdermus på. Till mig själv skulle jag egentligen inte köpt nånting men så blev det en alldeles underbar didrikson jacka! Det blev dyrt att unna sig något idag... Efter shoppingen mötte vi upp en mamma från vår mammagrupp som vi fikade med. Kul att skapa nya kontakter! :)
Vad har ni gjort idag? -
Jag har gjort precis som du smalljey! Gröt på fm. och köpt ekologiska burkar, bra när dom bara ska smaka lite ju! Har fungerat jättebra med gröten innan och jag har ökat till nästan en hel smakportion men nu kommer gröten knappt in i munnen, det åker ut lika fort....smalljey skrev 2014-11-14 13:27:43 följande:Vi ger henne gröt till frukost eller kvällsmål, och barnmatsburkarna har vi köpt Hipp som är ekologiska, inga konstigheter i alls. Känner inte att jag har tid, lust och ork att bli supermamma och stå och laga själv. Så jag kollar noga vad burkarna innehåller bara har inte gett så mkt sån mat än men ska försöka trappa upp mer och mer dagtid så hon får bort matbehovet på natten.
Någon som har nåt bra knep för att få maten att stanna i munnen? -
Jag vill helst försöka att undvika frukt ett tag, det kommer han ju vilja äta ändå, kommer inte bli så svårt att introducera det eftersom det är sött. Kan kanske kanske sträcka mig till katrinplommonen. Kör på sempers havregröt just nu så kanske ska prova ett annat märke son du säger :)Kela1981 skrev 2014-11-14 18:10:16 följande:Kan du inte ha nån mumsig fruktpure på gröten? Jag ger katrinplommon mest för magens skull men hon tycker det är gott också :) Kanske byta gröt? Jag gav Sempers gröt innan och det funkade ett tag sen var det tvärstopp så jag bytte till nestle istället och den är lenare i konsistensen så den slinker ner fint nu ;)
Jag ger gröt på kvällen som det är nu och tycker att hon oftast sover bättre då. På eftermiddagen vid 4 brukar hon få lite fruktpure men tänkte börja ge henne lite gröt på morgonen också plus lite lunch vid 12-snåret. Ger såklart ersättning först så maten inte konkurrerar ut flaskan :)