Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

smalljey skrev 2014-11-02 20:16:36 följande:

Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig! smile2.gif

Ja det är bra att ta till dom när man ska göra något annat lite snabbt! Vi har kollat på dom nästan sen L föddes och det är väldigt populärt :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-03 14:54:24 följande:
    Åh vad skönt! :)
    Jätteskönt! Man känner ju sig otillräcklig när man inte kan göra något åt att de är varma och mår dåligt :( Nu e vi bara lite snoriga men pigga :)
  • soffipropp1987
    smalljey skrev 2014-11-03 15:17:25 följande:

Idag har jag varit och lånat denna bok på biblioteket efter ett tips från en bekant. Skriven av Elizabeth Pantley. För föräldrar som inte riktigt vill köra den där "gråta sig till sömns"-metoden. Tydligen om man följer alla steg så bör man ha en bebis som sover 12 timmar i sträck efter några veckor - ja tack!! Håller alla tummar och tår på att detta ska funka!! phpVxWRIR82979.jpg

Lycka till!! Det är ju iaf värt ett försök :)
  • soffipropp1987
    LovaViola skrev 2014-11-03 17:23:13 följande:

Skönt med pojken din soffipropp!

En fråga till er.. Hur länge orkar era bebisar vara vakna åt gången dagtid? Elsa börjar typ gäspa och bli lite gnällig efter max 2h..

Ja jätteskönt! Nu har han fått hosta istället... Bättre än feber dock :)

Han sover 12 timmar på natten utan paus. Sen så sover han max 3 timmar under dagen, uppdelat i 4-5 gånger.
  • soffipropp1987
    LovaViola skrev 2014-11-04 13:36:42 följande:

Verkar vara så att om bebin sover längre på natten.. Ca 12 h så sover de mindre på dagtid.. Om jag slår ihop det ni skrivit :) sen verkar det vara vanligt att barn i den här åldern inte orka hålla igång så länge ändå.. De är väl mer aktiva när de är vakna vilket gör dem tröttare fortare. Kan jag tänka mig.

Alltså nu måste jag få klaga lite igen.. Tristessen jag har inombords just nu är hemsk. Jag kommer typ inte ut.. Vill knappt ut pga vädret. Snålblåst och regn. Blåser bara in i vagnen och då kan hon inte somna. Jag kommer inte iväg någonstans. Har inte varit en endaste gång på öppna förskolan (orkar typ inte). Pallar inte åka in mot stan för rädslan av skrikbebis och baciller och folk. Jag låter ju sjukt deppig nu, och det kanske jag är. Men detta med bebis tar verkligen på mina krafter! Jag tycker synd om henne som knappt får träffa några människor (min familj kommer iofs och hälsar på samt en kompis med bebis).. Men vi är så ensamma. Trodde inte riktigt att det skulle bli såhär. Såg framför mig att jag skulle ta med mig henne på allt jag gjorde/skulle göra när jag var mammaledig. Men inget blir ju som man tänkt sig! Problemet ligger ju hos mig som inte har orken, hoppas verkligen att detta är övergående och att jag ska våga göra saker med henne snart för detta är inte kul. Förlåt för långt inlägg. Älskar ju min dotter och försöker såklart göra hennes dagar så trevliga som möjligt men jag har inte så kul just nu. Blir ju glad när hon skiner upp, och när sambon kommer hem och avlastar lite.

Jag förstår dig! Vissa dagar har jag inte orken att ta mig ut. Men ibland får man bita i det sura äpplet o bara göra det. Jag tror de små mår bra av att sova ute ( lite vind kan väl inte skada?) ;)

Håller med dig totalt med rädsla för baciller och folk. Jag har inte heller varit på öppna förskolan just pga det, tänk så mkt hemska baciller det cirkulerar där! Nu har ju L precis haft feber och en förkylning som är på väg bort så jag tänker hålla mig borta från öf och dagisbarn ett tag till.

Baka, gå ut på promenader, åk och handla (när sambon har kommit hem och kan ta den lilla), åk och träna någonstans där du kan ta bebis med dig :)
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2014-11-04 20:08:06 följande:

Här är en till som känner sig väldigt ensam på dagarna, jag bor 40 mil ifrån min släkt och vänner så den enda jag har här är min make.

Måste ta mig ut ngnstans och träffa folk!

Ingen som bor nära lund och vill träffas?

Vi va på bvc idag och min lilla tjej är 4,5 månad och väger 8300 gram och är 64 cm lång, en riktig goding :)

Bor inte nära Lund tyvärr, dock på västkusten :) bara att hoppa på tåget :D haha
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-05 13:40:07 följande:

Är det någon här som tränar på SATS och ar utnyttjat MiniSats? Tänkte försöka ta mig i kragen nästa vecka och skola in tjejen så jag kan ta mig iväg och träna när jag känner för det. Hoppas verkligen att det funkar att lämna henne där, annars vet jag inte vad jag ska göra. Sitter och mår så jäkla dåligt över att inte röra på mig som jag brukar. Tränade fram till 2 veckor innan hon kom men i och med att jag förlöstes med snitt så känns det som återhämtningstiden blev så himla lång och jag kom ur det helt och hållet. Det här med barnvagnspromenader tycker jag är halvinspirerande som bäst och räknar inte det som träning eftersom jag är van vid mer. 5 kg kvar till min vikt innan jag blev gravid och orkar jag bara ta mig själv i kragen med träning och kost så ska det verkligen inte vara några problem. Synd att självdisciplinen inte är på topp ;)

Har dock satt lite delmål ; om -3 kg så får jag "lov" att gå och klippa av mig håret( som jag läääängtar) och när jag nått min målvikt (ca 5 kg under pre-bebis vikten) så får jag boka tid för nästa tatuering. Låter kanske löjligt för er men jag behöver verkligen belöning om jag ska komma igång på riktigt igen :)

Det är ju så jäkla bra med delmål!! Jag lda också skaffa mig en tatuering (har dock inget mål för när jag ska göra det), det blir av när jag får tid och mod över :D
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-05 17:30:50 följande:
    Det är bara att boka en tid, modet kommer där och då ;) Vet du vad du vill tatuera in?
    Min kompis har ritat en uggla (jag bara älskar ugglor!!!) men det är något med den som jag inte tycker om, tror det är näbben... Och så vill jag tatuera in Ludwigs födelsedatum :)

Vad vill du tatuera in?

Här är ugglan by the way!

Svar på tråden Junibebisar 2014