Junibebisar 2014
Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig!
Måste tipsa om babblarna på youtube. Färgglada figurer som sjunger. Min lilla tjej fick se det igår och idag och hon sitter i sin egna stol vid köksbordet och verkligen studsar upp och ner med öppen mun, överlycklig!
Feberfri pojke här hemma idag :)
Idag har jag varit och lånat denna bok på biblioteket efter ett tips från en bekant. Skriven av Elizabeth Pantley. För föräldrar som inte riktigt vill köra den där "gråta sig till sömns"-metoden. Tydligen om man följer alla steg så bör man ha en bebis som sover 12 timmar i sträck efter några veckor - ja tack!! Håller alla tummar och tår på att detta ska funka!!
Skönt med pojken din soffipropp!
En fråga till er.. Hur länge orkar era bebisar vara vakna åt gången dagtid? Elsa börjar typ gäspa och bli lite gnällig efter max 2h..
Verkar vara så att om bebin sover längre på natten.. Ca 12 h så sover de mindre på dagtid.. Om jag slår ihop det ni skrivit :) sen verkar det vara vanligt att barn i den här åldern inte orka hålla igång så länge ändå.. De är väl mer aktiva när de är vakna vilket gör dem tröttare fortare. Kan jag tänka mig.
Alltså nu måste jag få klaga lite igen.. Tristessen jag har inombords just nu är hemsk. Jag kommer typ inte ut.. Vill knappt ut pga vädret. Snålblåst och regn. Blåser bara in i vagnen och då kan hon inte somna. Jag kommer inte iväg någonstans. Har inte varit en endaste gång på öppna förskolan (orkar typ inte). Pallar inte åka in mot stan för rädslan av skrikbebis och baciller och folk. Jag låter ju sjukt deppig nu, och det kanske jag är. Men detta med bebis tar verkligen på mina krafter! Jag tycker synd om henne som knappt får träffa några människor (min familj kommer iofs och hälsar på samt en kompis med bebis).. Men vi är så ensamma. Trodde inte riktigt att det skulle bli såhär. Såg framför mig att jag skulle ta med mig henne på allt jag gjorde/skulle göra när jag var mammaledig. Men inget blir ju som man tänkt sig! Problemet ligger ju hos mig som inte har orken, hoppas verkligen att detta är övergående och att jag ska våga göra saker med henne snart för detta är inte kul. Förlåt för långt inlägg. Älskar ju min dotter och försöker såklart göra hennes dagar så trevliga som möjligt men jag har inte så kul just nu. Blir ju glad när hon skiner upp, och när sambon kommer hem och avlastar lite.
Ska tillägga att vintermörkret gör ju inte saken bättre! Man blir mer deppig och mindre aktiv nu.
Här är en till som känner sig väldigt ensam på dagarna, jag bor 40 mil ifrån min släkt och vänner så den enda jag har här är min make.
Måste ta mig ut ngnstans och träffa folk!
Ingen som bor nära lund och vill träffas?
Vi va på bvc idag och min lilla tjej är 4,5 månad och väger 8300 gram och är 64 cm lång, en riktig goding :)
Är det någon här som tränar på SATS och ar utnyttjat MiniSats? Tänkte försöka ta mig i kragen nästa vecka och skola in tjejen så jag kan ta mig iväg och träna när jag känner för det. Hoppas verkligen att det funkar att lämna henne där, annars vet jag inte vad jag ska göra. Sitter och mår så jäkla dåligt över att inte röra på mig som jag brukar. Tränade fram till 2 veckor innan hon kom men i och med att jag förlöstes med snitt så känns det som återhämtningstiden blev så himla lång och jag kom ur det helt och hållet. Det här med barnvagnspromenader tycker jag är halvinspirerande som bäst och räknar inte det som träning eftersom jag är van vid mer. 5 kg kvar till min vikt innan jag blev gravid och orkar jag bara ta mig själv i kragen med träning och kost så ska det verkligen inte vara några problem. Synd att självdisciplinen inte är på topp ;)
Har dock satt lite delmål ; om -3 kg så får jag "lov" att gå och klippa av mig håret( som jag läääängtar) och när jag nått min målvikt (ca 5 kg under pre-bebis vikten) så får jag boka tid för nästa tatuering. Låter kanske löjligt för er men jag behöver verkligen belöning om jag ska komma igång på riktigt igen :)