• nica

Junibebisar 2014

Kela1981 skrev 2015-01-08 20:54:32 följande:

Meeeen! Varför vill inte Alice dricka vatten då :( Jag blir knäpp! Köpte ny pipmugg idag men hann inte testa den. Får väl se till att hon är riktigt törstig så hon fattar att det är dricka i muggen :/

Provat med lite ljummet vatten? Kanske kan fungera annars.
  • nica

Oj vad de händer saker här hemma.

Min lilla prinsessa kan sätta sig själv, börjat krypa lite och ställer sig mot allt! Läskigt, kul,spännande och alldeles för tidigt enligt mig själv:-P

längtar till vädret blir bättre så man kan ut och gå lite utan att man ska bli genomsvettig innan man kommer ut.

• nica

Tror jag ska sluta koka vattnet då

Har blåst som tusan här också men har de lugnat sig.

Asjak-Min lilla prinsessa har varit på badhuset 2 ggr, hon älskar de! Tyvärr mycket människor på söndagar så de blir lite jobbigt med tösen och mina pojkar i allt kaos:-/

Kela - fy vad läskigt! Jag har typ inte sovit något ligger och inbillar mig att något ska hända...ett träd ska trilla mot fönsterna eller nåt. ( knäpp jag vet :-P )

Juronjaure- här är de en pärs att byta blöja, hon vänder sig om hela tiden försöker ta sig bort från skötbordet och är så gnällig för hon inte får som hon vill

Nu när hon ställer sig mot allt och släpper för hon tror hon kan stå själv så får man vakta som en hök så hon inte skadar sig

Någon som provat up&go? Tänkte köpa de idag och se om de kan bli lättare att byta blöja. Dock så får jag byta från pampers till libero då de är från 7 kg. Har ni provat och vad tycker ni?

• nica
    Cqadery skrev 2015-01-11 18:21:46 följande:

Hej hej! Min dotter är född 26/6. Ammade henne tills hon var ca 4,5 månad sen gick vi över till ersättning då hon inte blev mätt och så förvirrad av både ersättnibg och bröst. Nu ser hennes matschema ut såhär:

Vaknar ca 6 och äter gröt med fruktpure i.

Hon orkar här bara vara vaken ca 1 timma så det vore ju såklart bättre att hon sooov lite längre då men nej då ????

Välling ca 10.

Sover en stund igen ca 1-2 timmar

Ca kl 13 puré, vi har gjort egen hittills. Rotfrukter lite fisk osv

Sover igen ca 1-2 timmar

Ca 16-17 puré

Ca 19.30-20 välling och därefter läggdags

Vad tänker ni om det? Naturell yoghurt verkar va nåt många testat?

Hon sover extremt dåligt på natten, har aldrig sovit bra utom en enda dag (på nyårsafton) vaknade hon bara en enda gång. Men nu är det hemskt, vaknar nästan varje timma och vill bäras och vaggas. Men vi försöker sluta med det så hon får faktiskt skrika en stund, hon fattar snart att det inte var så farligt. Men det är ju inte så kul när det händer varje timma.. Hur gör ni?

Så är våra prinsessor födda samma dag

De kan inte vara så att hon har ont i magen eller bara vill ha närhet och slutar så fort ni tar upp henne?
  • nica

Glömde ju har provat up&go på lillan nu dom sitter super bra på henne. Så återkommer när jag provat ett tag, lättare att få på också; -)

• nica
    Cqadery skrev 2015-01-11 19:43:11 följande:

Ingen aning, hoppas inte hon har ont i magen! Har jag inte ens tänkt på :( hade oxå tänkt prova up&ägo för de ska sova bättre i den som jag råkar vara i behov av ???? men min tjeja är lite liten väger 7,1 kg och är 67,5 cm lång så frågade är om de passar. Hör av dig om du gillar dem sen ????

Provat sempers magdroppar? Svårt att säga varför din lilla tjej inte sover bara gissar

Min tjej är också lite tror hon är på lite över 7 kg nu och de sitter jätte bra
  • nica

Amalian - ungefär så ser våra rutiner ut , dock annan mat och har slutat amma nu då de varit en del med jobb nu över helgen och massa annat.

Får sitta och vakta henne hela tiden då hon ska klättra på allt, blir tokig. Igår slog hon sig över munnen och jag börja nästan gråta för jag kände mig som en dålig mamma som inte kunde förhindra de.

Fick beställt en stol nu när de var rea en besafe izi kid x3.

Vad tycker era bebisar om att leka med? Dottern rör typ inte sina leksaker allt annat är mycket roligar :-P

"Pratar" era bevisar mycket?

• nica

Min lilla loppa tränade på att stå själv idag...rekordet blev 4 sekunder hon kryper nu helt också tog bara någon dag innan hon fick rätt på de.

Provat up&go sen igår och jag är super nöjd med dom, olika från barn till barn men på alla mina barn har som varit toppen ( får se så jag inte ångrar dom orden om ett par dagar )

Så flitiga många av er varit med träning jag önskar jag vart de men de har aldrig blivit av då jag inte känner nån att träna med...och hänga på gymmet ensam är inget jag känner för.

Jag ska ge babycafé en chans till i morgon tänkte, längtar tills de är fint väder.
  • nica

Kela Grattis till att bli faster

Idag var jag på babycafé och de var trevligt denna gången, de andra gångerna jag varit där har jag aldrig kommit in i diskussioner med dom andra utan mest suttit och likt med Cassie .

fick även vägt henne och hon har blivit stor min lilla sessa 7,5 kg och 64 cm. Har dålig med kläder i 68 och 62 sitter tajt så får väl " offra " mig och shoppa hehe

Känns som de flesta av våra bebisar inte längre är lila lättroade, ska bli skönt sen när man kan vara ute med dom där finns ju så mycket att upptäcka

Svar på tråden Junibebisar 2014