Inlägg från: soffipropp1987 |Visa alla inlägg
  • soffipropp1987

Junibebisar 2014

smalljey skrev 2014-10-18 01:35:10 följande:

Måste bara tipsa om appen "pekbok för småbarn". Den har min lilla tjej stirrat på nu i några dar. Man pekar på ett djur så kommer det en bild upp tillsammans med djurets läte och en röst som talar om vad det är för djur! Superkul tycker hon iaf, jättefascinerad varje gång jag drar igång den smile1.gif

Tack!! Min son tycker mycket om djur :) Den tyckte han var väldigt intressant!
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-19 10:06:15 följande:

Har ni börjat med smakisar än? Vi har provat att ge lite gröt och provar lite varje dag. Hon verkar inte direkt tycka att det är äckligt men hon har nog lite problem med hur hon ska få i sig den ha ha ha.... Det ser ganska underhållande ut får jag säga. Men efter ett litet tag blir hon arg och frustrerad så då slutar vi. Hon får i sig kanske en tesked totalt så det är ju inga mängder direkt men jag tänker att det är bra att träna på att äta från sked istället för flaska :)

Hur gör ni?

Min plutt blir 4 månader imorgon så jag tänkte börja med lite gröt då. Han har smakat på äpple innan och det är populärt :)
  • soffipropp1987

Alltså, jag vet att min L är mitt i ett utvecklingssprång, men jag kan verkligen inte läsa av honom som vanligt. Han skriker när han äter, när han har ätit och när han har sovit. Magen funkar som den ska också. Sover oroligt på nätterna, dock utan matpaus (vilket är såå bra). Får ni också helt förändrade bebisar ibland? Jag blir ju snart galen, inget man gör är liksom bra... :(

• soffipropp1987
    Sansa Snark skrev 2014-10-21 14:45:54 följande:
    Jag har en sån dag idag. Min annars så glada och nöjda unge gallskriker nästan konstant och vägrar flaskan. Först när han skrikit sig helt utmattad käkar han lite och somnar. Sen vaknar han och är glad som vanligt... i en kvart, sen är det skrik igen. 
    Jag påminner mig själv en gång i timman att det inte är för evigt som vi ska hade såhär...
    Värsta dagen hittills här faktiskt. Ja man måste verkligen tänka positivt och inte bryta ihop. Känns ju som att det kommer vara för alltid men så är det ju inte som tur är. Hur gammal är din pojk nu?
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-21 15:11:23 följande:
    Du är inte ensam. Vi har också såna perioder här hemma och nu har det varit lugnt i flera dagar så jag bara väntar på att skiten ska slå i fläkten igen och skrikandet börja :/
    Hur gjorde ni för att han inte ska vilja äta på natten? Alice får mat en gång på natten som det är nu och ibland har jag provat att bara ge henne nappen istället för flaska men då är det ett fasligt rännande fram och tillbaka för den där nappen åker ut hela tiden. Får hon mat så äter hon en full portion (200 ml) och sen brukar hon somna ganska bra igen. Ibland så är hon körig att natta så då kan det mycket väl ta en timme tills hon har slocknat igen :( Eftersom dom enligt bvc inte behöver äta på nätterna mer så kanske man ska börja vänja henne av med det, men hur? Eller dom kanske slutar själva?
    Men håll ut, vi är fler som får förändrade bebisar med jämna mellanrum. Inte är det kul inte :(
    Skönt att jag inte lider själv! ;)

Han slutade äta på natten för en månad sen ungefär, jag helammar och har matat honom max 3 gånger på natten sen han föddes. Jag stoppade i nappen bara och min Bvc sköterska sa att jag absolut inte ska börja mata honom på natten igen eftersom när dom är 5-6 månader helst inte ska äta på natten. Det är svårt det här, nu oroar jag mig för att det ska bli vintertid :P
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-21 16:24:58 följande:
    Ha ha ha...gick omkring här hemma precis och började fundera på hur/om vintertid kommer att påverka henne :)

Ska prova i natt att bara ge henne nappen och se om det funkar :)
    Gör det, det är så värt det! Jag har spjälsängen ända intill min säng så jag behöver bara sträcka över armen, du kan ju ha så någon natt bara :)
  • soffipropp1987
    ellami skrev 2014-10-21 17:00:37 följande:

Nån annan som bytt till sittdel? Vi invigde den idag om 1,5 vecka blir han 5 mån så det kändes helt ok men han får fortsätta vara i helt liggläge :) dock lite ångest vart försvann min lilla lilla bebis?!

Min son blev 4 månader igår så vi är lite efter er, men han verkligen hatar liggdelen, så idag hade jag en kudde så han satt halvt upp och det va populärt! Får byta till sittdelen snart med andra ord :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-10-22 13:51:55 följande:
    Alice är 57,5 cm och väger 5748 g. Hon är 4 månader och en vecka :)
    Oj lilla pluttan :) Va hon liten när hon föddes?
Svar på tråden Junibebisar 2014