Kela1981 skrev 2014-10-21 15:11:23 följande:
Du är inte ensam. Vi har också såna perioder här hemma och nu har det varit lugnt i flera dagar så jag bara väntar på att skiten ska slå i fläkten igen och skrikandet börja :/
Hur gjorde ni för att han inte ska vilja äta på natten? Alice får mat en gång på natten som det är nu och ibland har jag provat att bara ge henne nappen istället för flaska men då är det ett fasligt rännande fram och tillbaka för den där nappen åker ut hela tiden. Får hon mat så äter hon en full portion (200 ml) och sen brukar hon somna ganska bra igen. Ibland så är hon körig att natta så då kan det mycket väl ta en timme tills hon har slocknat igen :( Eftersom dom enligt bvc inte behöver äta på nätterna mer så kanske man ska börja vänja henne av med det, men hur? Eller dom kanske slutar själva?
Men håll ut, vi är fler som får förändrade bebisar med jämna mellanrum. Inte är det kul inte :(
Skönt att jag inte lider själv! ;)
Han slutade äta på natten för en månad sen ungefär, jag helammar och har matat honom max 3 gånger på natten sen han föddes. Jag stoppade i nappen bara och min Bvc sköterska sa att jag absolut inte ska börja mata honom på natten igen eftersom när dom är 5-6 månader helst inte ska äta på natten. Det är svårt det här, nu oroar jag mig för att det ska bli vintertid :P