Junibebisar 2014
Har en väldigt gnällig pojke här hemma nu. Gnäll när han har ätit, gnäll när han har sovit. Som tur är får man en hel del leenden imellanåt. En tillväxtperiod antar jag han blir 4 månader om 10 dagar.
Har en väldigt gnällig pojke här hemma nu. Gnäll när han har ätit, gnäll när han har sovit. Som tur är får man en hel del leenden imellanåt. En tillväxtperiod antar jag han blir 4 månader om 10 dagar.
Åh det senaste dygnet har drivit mig till vansinne!
Har haft en natt med nästan ingen sömn alls. Hon gnyr, fäktar, tappar napp, skriker rakt ut, gråter ja allt man kan tänka sig. Den enda gången hon sover ok är när jag håller henne och vaggar. Till sist fick jag henne att sova på mig i vår säng för hon bara vaknade så fort jag försökte lägga ner henne. Detta resulterade i en hysteriskt trött bebis som bara sovit och ätit hela dagen. Dessutom har hennes ena öga svullnat upp och är helt rött, pratade med Bvc om det och då hon inte verkar ha ont så trodde hon att det eventuellt är början på en rejäl förkylning :(
Hon har varit vaken väldigt korta perioder idag och då bara trött trött trött och inte alls sitt vanliga glada jag. Man blir ju orolig av det också även om jag fattar att natten var påfrestande för henne också.
Nu sover hon och har gjort så den senaste timmen. Men hon sover på mage(!) för hon kommer inte till ro på något annat sätt. Sover hon på mig så är jag lite lugnare för då känner jag ju hennes andning men det känns lite olustigt att ha henne sovandes på mage i egen säng. Har tagit bort kudde och hon har napp i munnen så det är väl lite + i alla fall. Hoppas sessan mår bättre i morgon och att vi får sova lite mer i natt :/
Önskar er andra fantastiska mammor en underbar helg <3
På tal om att åka iväg... Vi va på öppet hus 40 års kalas idag. Värden erbjöd sig att hålla lilla L medans vi skulle äta. Då börjar han gnälla. Min svärmor tar då över och han skriker ännu mer, tittar lite på mig o säger att det är lugnt. Sen blir skriken ännu värre, då går jag fram och bokstavligt talat sliter åt mig min son. Då kläcker hon ur sig att "Han kan väl få skrika lite?". Nej säger jag och går därifrån. Jag får inte tyst på pojken och han går inte att få kontakt med. Flera gånger sätter han spott i halsen och klyker sig. Försöker att mata men det går verkligen inte. Tillslut får jag sätta mig bakom ratten och min sambo har lilla L i sitt knä, Luffarvisan på hög volym. Detta får vi göra två gånger pga att han inte går att få någon kontakt med. Springer in på kalaset en sista gång, tackar för oss och åker hem. Han sover en hel timma och missat ett mål.
Dessutom åker vi senare till mina svärföräldrar och ska hämta våran hund som de har tagit hand om för att underlätta för mig när sambon har varit ute och rest i jobbet. Och ärligt talat!!!! Vi påpekar VARJE gång att hunden inte får äta vanlig mat. Men fy fan vad han stinker! Luktar gamla sopor i munnen på honom. Ja jag är ärligt talat förbannad på dom!! Igår fick han vitlöksbröd... HUNDAR FÅR INTE ÄTA NÅGON LÖK ÖVER HUVUD TAGET!!! Suck, nu har har huvudvärken från helvetet.
Tack för att jag får spy lite galla <3 tycker så mkt om er allihopa :)
Jag märker så tydligt när min son går in i en ny period! Han kan inte somna i vagnen, han skriker så fort man lägger ner honom i den. Slutar varje gång med att jag är ute och går med en tom vagn med honom o bärselen. Sen när han har somnat går jag försiktigt ta loss honom och lägga ner honom i vagnen. Blir lite rädd för mig själv ibland för jag har verkligen inte tålamodet o blir mest förbannad... Inte konstigt att han inte somnar så lätt då. Suck, det blir ju en ond cirkel istället.
Extremt stark liten tjej på nyblivna 4 månader :-O
Blir galen! Nu kan jag inte ens åka bil ensam med barnet. Han sitter i baksätet och bara skriker! Han skriker så han sätter i halsen, måste stanna och lyfta ur honom ur stolen. Slutade med att vi fick lämna min bil och sambon hämta oss. Suck....
Jag är så himla glad att spjälsängen är så himla effektiv! Är man trött o ser att bebis också är trött så är det bara att lägga honom där o så har man helt plötsligt vunnit ca en timmes vila! Sängen är verkligen sova för lilla L. Funkar peppar peppar ALLTID bra med nattning och även vila på dagen :) Hur och var sover era små mitt på dagen?