Junibebisar 2014
Ellami: ja det stämmer. Jag är enig i logiken och jag menar ju att man inte alls lämnar bebisen att skrika. Alltså ingen skrikmetod. Men här kan man ju tycka olika och man ska inte göra något man inte tror på eller är enig i. För mig är det viktigare att min bebis får ordentligt med sömn än att hon får närhet av mig både dag och natt. Närhet om dagen, sömn om natten.
Fy så jobbigt att han blir så ledsen. :( jag hade troligtvis gjort som du hade jag varit i samma situation. AW menar ju att man kan införa shn redan från fyra månader men det hade jag aldrig klarat. Då kändes hon för liten.
Jag tror du gör rätt i att läsa boken för perspektiv, men som sagt: är du inte bekväm med upplägget eller inte känner att det skulle funka för er så ska du ju såklart inte göra det.
Just nu läser jag "Somna utan gråt" som inte är någon metod egentligen utan mer massa tips och råd vad man kan göra för att förbättra sömnen. Tycker den är superbra och innehåller många goda råd men det är ju saker som mer på längre sikt ev kan bidra till bättre sömn. Sedan tänkte jag plöja igenom AWs bok och se om det finns något att plocka därifrån, kanske man kan bygga sig en egen snäll metod av all kunskap :)