Junibebisar 2014
Var ett tag sedan jag skrev, ungen har blivit stor och sitter och ålar och snackar och är inte alls särskilt bebisig längre... Vad hände, liksom?!
Har ni lämnat bort ungen till andra ännu? Det var tänkt att vi skulle gå på teater om några dar, och barnet skulle var med morfar och mormor i 2,5h. Tyvärr blir hon ledsen så fort hon blir lämnad till dem, vill inte ens sitta i knä ett par minuter... Vill mest hänga på mamma eller pappa hela tiden, och när hon i enstaka fall accepterar att sitta hos någon annan handlar det om enstaka minutrar, inte 2,5 h... Så, det blir nog så att vi bokar om teatern och går om ett par månader istället, men vem vet om hon är mindre mammig/pappig då? Suck. Känns som om hon kommer vara klistrad vid oss för evigt :P Hur är era små? Kan de lämnas till andra i ett par timmar, ännu?
Vi har haft det jättteeeeejobbigt på sistone med sömn. Natten vaknar han säkert varje timme om inte oftare ibland och bara gnäller. Dagarna är han omöjlig att söva så han sover kanske 1 pass eller koooortkorta 2. Förut var det varannan timme. Vilket leder till att han är jättetrött och gnällig efter några timmar vaken men kan inte somna. Han ska inte alls vara i en fas nu så förstår inte varför han är sån? Sen har han ju alltid varit strulig med sömnen så det kommer ju inte som en chock precis men i perioder är han ju mycket bättre. Suck!! Jag oroar mig mest över hur länge detta (sömnstrulet) ska hålla på :p tills han blir tonåring? Haha..