smalljey skrev 2014-07-04 10:08:21 följande:
Hoppar oxå in här. Den 10/6 kom vår lilla prinsessa Felicia till världen på BF+3. Vattnet gick hemma 3 på natten efter lite diffusa värkar under kvällen, 4 var vi inne på BB och jag var helt öppen, kl 05.15 var hon ute! Galet fort!!
Första tiden har varit väldigt jobbig tycker jag. Det är magiskt med denna lilla fantastiska varelse, men mycket tårar har det blivit pga sömnbristen, omställningen, förtvivlan över att amningen inte fungerade för mig och oro över hur man kommer bli som mamma osv. Hon har haft mkt problem med magen men det verkar lugna ner sig nu. Hon blir en hel månad på tisdag, helt galet! <3 mitt största problem nu är att hon är väldigt klängig och vill inte gärna sova själv så det är svårt att hinna med nåt annat och att kunna sova på nätterna eftersom hon helst ska ligga på en. Några tips hur ni gör?
Du verkar ha haft en väldigt lik start som mig. Jag hade min tjej på mig och bredvid mig för att få sömn. Detta när hon var 4 - 5 veckor. Det gick inte att lägga henne ifrån sig, då vaknade hon. Även på dagen.
Den senaste veckan däremot har jag kunnat lägga henne i babynesten bredvid oss i sängen. Hon är 6 veckor idag. Hon sover bara 2 timmar åt gången men jg har vant mig. Plus att jag är sjukt glad att hon iallafall sover själv när hon sover.
Ett tips från mig kan vara att amma henne i en filt till dess att hon nästan somnat, låt henne ligga i din famn tills hon somnar och därefter lägg henne bredvid dig i en Babynest eller egna madrass. Med filten runt sig märker hon inte temperaturskillnaden. Det har fungerat för oss.
Jag vet inte om det är filten eller att hon "växt ifrån" en extrem närhetsperiod, men det kan vara värt att testa :)