Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

Bf mars 2015

snö 81 skrev 2014-09-05 08:35:26 följande:

Nu blev jag nästan chockad :)

Hade kontakt med gyn igen pga mina symptom på UVI'n jag har. Och jag ska få komma på koll till gyn nästa vecka på tisdag. Längtar och är samtidigt dönervös...

Men vad skönt att få kolla upp det, plus att få se vad som gömmer sig där inne
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-05 21:06:16 följande:

Ja det är tur att dom låter mig komma. Fick brev från läkaren idag med namnet på exakt vilken bakterie jag har och när jag googlade på den så visar det sig att det är GBS jag har.

Typ inte alls det bästa att få när man är gravid. Antingen får man missfall eller att fostret för i magen. Alternativt att bebisen kan smittas vid förlossning och få blodförgiftning, hjärnhinneinflammation eller lunginflammation. Eller så går allt alla tiders utan komplikationer.

Svårt att inte oroa sig :(

Men fy du borde väl få antibiotika omgående eller?
  • LillLouise84

I natt låg jag vaken mellan två och tre och hade så ont i magen. Många tankar snurrade i huvudet. Men nu när jag klev upp var det onda borta, men jag har världens dunderstora mage. Den måste ha typ exploderat fram under natten att det var det som gjorde så ont. Idag är dagen då jag ska berätta för mina föräldrar, nervöst då mina föräldrar inte är några barnälskare och morsan kan inte vara tyst

Så ikväll kommer hela min släkt att veta om det

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:47:08 följande:

Fy så orättvist! Passa på och rösta på ett annat parti i landstingsvalet.

Ja jag vet det är skittråkigt att inte ha samma rättigheter som resten av landet,. Vi bor på landet och får åka 12 mil till förlossningen, och det är också på förlossningen vi får göra ultraljud. Så båda föräldrarna får ta en semesterdag för att göra ett enda litet ultraljud som tar 15 minuter? I vårt landsting finns nu 2 förlossningar och den ena är så fullbelagd att man kan få vända i dörren och åka 10 mil till nästa. Den andra vill de lägga ner för den är i renoveringsbehov.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-09 13:20:43 följande:

Idag fick jag komma på gyn och göra VUL.

Fick se en liten parvel som skuttade runt där inne. Jan mätte huvudet och daterade exakt som jag är enligt sista mens - v.12+5.

Känns så skönt att jag har fått se att allt är som det ska!

Vad skönt att allt var som det skulle
  • LillLouise84
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 00:22:42 följande:

Är jag den enda som inte gjort Kub? Varken med första grav eller denna, v 15..

Nej jag har inte heller gjort kub eftersom jag bor i norrland och här finns inte kub.
  • LillLouise84
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-13 15:06:43 följande:

LillLouise84: jag bor också i Norrland.. Fick med mig papper om kub från hälsosamtalet men inget som har pratats om direkt.. Jag har nyss fyllt 34 så det är klart att rädslan finns ju att barnet inte ska vara friskt.. Vill helst inte tänka den tanken faktiskt..

Vilken v är du i?

Jag är i v 14 nu så det är bara 4 veckor kvar till rul och får hoppas att allt är bra då. Jag hade gärna i alla fall fått höra hjärtljud innan så jag visste att den lever i alla fall. Nu sitter jag och väntar på att få känna riktiga sparkar för att få lite bekräftelse.
  • LillLouise84

Hur mycket törs ni träna nu? Jag har ikväll umgåtts med en kompis som jag spelar innebandy med, och till veckan drar säsongen igång. Vi är ett stort tjejgäng som spelar bara för att det är så kul. Nu satt vi och pratade om att äntligen börjar det, då blev jag tvungen att berätta att jag kommer inte spela så mycket den här säsongen. Då fattade hon direkt att jag var gravid . Hur ska jag göra? Jag är så sugen att spela men jag vet inte vad kroppen kommer att säga, det är mycket spring och snabba vändningar. Törs jag prova? Känns så synd att inte kunna vara med, för vi har så grymt kul.

• LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-09-14 08:40:08 följande:

Tycker absolut du skall prova! Så länge det inte känns obehagligt så tror jag absolut inte det är några problem! Min förra graviditet så upplevde jag att jag kunde röra mig helt obehindrat fram till vecka 25-26 iallafall. Sen blev det lite "badboll mellan benen" känsla :)

Misty W skrev 2014-09-14 10:36:01 följande:

Hej! Jag spelade min sista seriematch (innebandy) i div.2 (högsta sthlms serien) när jag va i 7:e månaden med mitt första barn. Hade jag fått bestämma så hade jag tränat längre, men tränarna sa stopp sen. Men istället så va jag nästan helt oduglig under andra grav. Då jag hade ont från vecka 16. Så kör på så som det känns bra! Lycka till & jag är sjukt avis på innebandy tränandes ;)

Jag får försöka för det är så kul. I värsta fall får jag väl erkänna för alla där hur det ligger till . Jag är mest rädd för att få typ foglossning eller ont någonstans. Det är ju andra graviditeten på mindre än två år och tänker att första gången var kroppen lite mer tight än nu.
  • LillLouise84
    Lejonhierta skrev 2014-09-14 15:37:46 följande:

Fick en stor blödning inatt, precis innan jag skulle lägga mig, gästerna hade precis åkt och jag mådde lite illa och fick världens kaskadkräkning, medan jag. Kräks i toastolen så känner jag bara hur det rinner :( hade dock inte inte Åå avvaktade nu till morgonen, blödningen avstannade så vid femsnåret kom det inget nytt. Att få tag på gynakuten på helgen är ett helt företag och måste ringa via sjukvårdsrådgivningen 1177 och hon ville veta rubbet Åå tröttnade och så jag är i vecka femton, och det här runnit ganska rejält, jag har redan en problemgraviditet och tänker inte dra allt för dig, ge dom mitt personnr och jag kommer få komma direkt. Hon i luren hittade inget nr att ringa gyn på ens så det blev en lång väntan, sen när hon hittade rätt så mycket riktigt, hon ska komma på en gång! Sagt och gjort. Sedan blev det en del väntan där, men fick träffa en av de läkare jag känner störst förtroende för. Grundlig undersökning för att se om det är den döda tvillingen som kroppen försöker stöta ut -vilket var min gissning. Visade sig också att min moderkaka ligger för cervix dvs för livmodermunnen/tappen och det är ju inte bra. Det syntes även att jag hade blod stående som bara är att vänta på... Så till min stora förvåning sjukskrev han mig med stränga order om att ta det lugnt, inga lyft, inget sex, inga promenader etc. Så nu ligger jag här. Har dock varit och röstat... Tvilling nr ett växer och ser ut att må bra men låg förstås med fötterna mot moderkakan och sparkade på den... Typiskt nu när vi är lite oroliga för den. Men det var bra puls i navelsträngen. Livet ska uppenbarligen inte vara lätt alla gånger....

Min bm lär ju bli snopen, har ju mått skit hela veckan och ringde henne i torsdags pga måendet vilket hon ganska snäsigt så inte var

Men vad jobbigt men skönt att du har sett att en lever och mår bra. Du får bunkra upp med filmer och vila i säng/soffan och tänka på att det är det bästa för bebisen.
Svar på tråden Bf mars 2015