Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

Bf mars 2015

RoZ29 skrev 2014-08-26 14:10:21 följande:

Verkar som att jag får göra det ändå, han säger att han vet inte vad som är "farligt" för mig nu och han vill inte komma å säga att jag kan göra nått och sen nått händer det nått. Han vill inte ha det på sitt samvete säger han.

Skyddsombud eller fackombud? Större arbetsplatser ska ha någon sån gubbe. På mitt jobb har vi ett fackombud som vi kan fråga allt
  • LillLouise84
    lilljohansson skrev 2014-08-28 06:32:19 följande:

Japp det har jag.. e i v.12 (11+1) är beräknad 18 Mars

Kul jag har också 18 mars (än så länge, första barnet blev jag flyttad 8 dagar)
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-08-28 14:03:52 följande:

Vi har samma bf :) väntar också andra barnet. Hur gammal är er första?

snö 81 skrev 2014-08-28 12:08:11 följande:

Hoppar in här jag med om det är ok?!

Gick in i v.12 idag (11+0) och har BF 18 mars. Väntar mitt andra barn

Hihi jag har också Bf 18/3 andra barnet
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-08-28 21:47:31 följande:

Härligt! Många som fick action kring midsommar :) eller som när bm snurrade på sin snurra och sa att hon trodde den var gjord den 27/6... Maken blev lite generad när jag skrattade och sa att det var hans födelsedag :)

Hur gammal är din första? Med pojken hade jag samma bf hela tiden och han kom på rätt dag, kl 12,02... Två minuter sen, det får väl vara okej :)

Haha för oss var det enda gemensamt lediga veckan på hela sommaren. Hela veckan tillbringades i stugan, svärmors stuga hoppas hon inte räknar ut tillverkningsdatum.

Vi har en tjej som fyllde 1 år tre veckor innan jag blev gravid. Det blev lite tätt, vi tänkte att med första var det slarvade med preventivmedel i flera år så det tar nog tid nu. Jag ville ha 2 år emellan, så jag slutade med minipiller när dottern var 1 år och en vecka och det tog sig på första kan man säga .
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-08-28 21:33:10 följande:

Kul att vi är flera med samma datum. Spännande att se vad som händer med det efter RUL.

Jag blir säkert flyttad till 26/3. Jag har regelbunden mens på 21 dagar, svårare att räkna ut då. Förra graviditeten fick jag skjuta upp bf 8 dagar, hon kom dagen innan bf efter två dygns igångsättning och vägde under 3 kilo ändå
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-08-29 06:57:23 följande:

Med dottern blev jag flyttad 9 dagar framåt trots att jag hade regelbunden mens och visste när hon hade blivit gjord.

Denna gången ska jag stå på mig om dom vill flytta fram mig en massa - jag vet exakt när jag hade ÄL.

Jag gick över tiden en vecka med dottern, blev igångsatt för att vattnet var slut.

Det var lite samma för mig, enligt ultraljudets datum så blev tillverkningsdatumet dagen efter jag skulle haft mens. Jag blev igångsatt två dagar innan bf pga att vattnet minskade. Och fast hon var bara en dag tidig enligt ultraljud och en vecka sen enligt mens så vägde hon inte ens tre kilo, så jag tror att hon helt enkelt är en liten tjej. För fortfarande som strax 15 månader har hon kläder i storlek 74.
  • LillLouise84
    MonDieu skrev 2014-09-02 08:46:26 följande:

Snö 81

Jag bor också i Norrbotten så jag gjorde kub i Umeå, kostade 2200 kr.

Jag blir så sur på att man inte får göra kubtest i hela landet. Vi som bor norr om dalälven vi behöver inte samma kontroller och sjukvård som resten av landet. Där jag bor har de under de senaste 15 åren stängt 2 förlossningar och pratar om att stänga en tredje.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-04 11:19:44 följande:

Är det fler än jag som har hunger-skov?

Jag var jättehungrig en period för ett antal veckor sedan, men sen helt plötsligt försvann det och hungern var tillbaka till det normala igen. Nu verkar jag dock ha trillat dit igen. Jag kan bli akuthungrig helt plötsligt trots att jag åt nyss och får jag inte i mig något snabbt så blir jag yr och illamående. Kvällar och förmiddagar är värst!

Minns inte att det var såhär när jag väntade dottern. Då var jag nog mer konstant hungrig :)

Jag känner igen mig. Jag tänker att det är säkert är växtperioder då bebisen suger mer näring? Jag var jättehungrig ett tag och var tvungen att äta massor, och nu får jag knappt i mig något.
  • LillLouise84

Ibland blir jag galen på sjukvården. Bm ringde igår angående att jag ska få lergigan mot illamående, men då var jag tvungen att ringa hälsocentralen. Sagt och gjort jag ringde, men de hade inte tid så det var bara att återkomma idag. I morse ringde jag och fick tid kl 13.00, jag åkte dit med min lilla ettåring som följeslagare. Då har de bokat mig i morgon, men det löser sig säger de och jag ska vänta i väntrummet. 13.45 kommer en sköterska och säger att det kommer ta tid, upp emot några timmars väntetid med en ettåring i knät. Det slutade med att jag fick en ny tid i morgon, så vi får väl försöka igen då

• LillLouise84
    Lejonhierta skrev 2014-09-05 06:11:30 följande:

Vad märkligt, jag bara ringer till "min" bm-mottagning och säger vad jag behöver så vidarebefordrar dom det till min bm som sedan fixar recept alt remiss. Inte varit något bekymmer alls, vare sig med lergiganet, primperanet eller foglossningsbälte.

Hmm tänk vad enkelt det är på andra ställen. Här är allt så segt, vi får även bara ett ul och det i v 18. Och för det måste vi åka 12 mil enkel resa. Ibland vill jag flytta till en större ort
Svar på tråden Bf mars 2015