Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2014-08-19 13:02:18 följande:

Var riktigt trött ca v8-10, men nu (v 12) har det blivit bättre med både trötthet och illamående även om jag inte är tillbaka på topp än.

Kommer tillbaka från semestern imorgon så den har varit perfekt tajmad för att ta upp det mesta av illamående och trötthet. (Gick hem i v 7.) Det har förstås varit skönt att slippa jobba... men lite trist att inte ha orkat göra allt man tänkt och att hemmet ärligt talat såg ut som ett bombnedslag tills för ett par dagar sen istället för fint som man tänker sig efter att ha varit ledig. Orkade fan inte ett skit utan låg mest i soffan med treåringen klättrandes över mig när vi inte varit iväg på grejer. 

Jag ser verkligen inte framemot att börja jobba. Jag kommer vara i vecka 16-17 när jag börjar och är helt slut redan nu i vecka 10. Plus att jag har ett väldigt hårt fysiskt jobb med skiftarbete. Så det blir nog till att begära arbetslättnad redan första veckan. Så blir det ett jordskalv i början av oktober är det bara min chef som exploderar
  • LillLouise84
    Kurona skrev 2014-08-19 20:12:26 följande:

Hej!

Jag hoppar in här, har en son på 1 år och 8 månader och väntar nu bebis nummer 2, BF - 30/3 - 2015, gick idag in i vecka 9. 

Mår mycket mer illa den här graviditeten och magen är lika stor som den var i vecka 20 med sonen. Vågar knappt gå ut på "byn", för här känner alla varandra och vill inte att alla ska veta att jag är gravid innan risken för missfall minskar, men alla som vet säger att det verkligen syns att jag är gravid. 

Min mage är typ som vanligt på morgonen, men nu på kvällen ser det ut som jag ska föda snart. Börjar bli väldigt svårt att dölja, och vi tänker inte berätta för någon förrän vecka 12
  • LillLouise84

Det verkar som många av har eller kommer att göra kubtest. Är det något som ni blir erbjudna eller begär själva? Där jag bor får man ett enda ultraljud och det är i vecka 18, thats it.

• LillLouise84
    lovley00 skrev 2014-08-19 21:38:30 följande:

Idag har jag inte gjort annat än å ätit. Är äcklad över mig själv frukost, chesburgare, liten pommesfrites, 10bitar sushi, stort paket glass, middag och nu 2mackor plus ett glas oboy. Alltså vad har jag för fel...

Lätt svar på den: du är gravid med cravings
  • LillLouise84
    jessi84 skrev 2014-08-20 08:49:33 följande:

Vi får göra det gratis. Bor i örebro.

Skit att jag inte bor kvar i Örebro då :-P
  • LillLouise84
    Lola8200 skrev 2014-08-20 09:09:26 följande:

Ja det är nästan varje vecka som man upptäcker nya grejer som man inte direkt tänkte på innan plusset

Läste om hemorrojder..den blir kul

Ang kub-test, måste man vara som en igel eller gravt orolig för att de ska kolla en extra gång? Man vill ju inte vara till besvär,men rul v18 och inget annat innan..det är ju tortyr...man vill ju åtminstone höra hjärtljud innan..och om man berättar för vänner och bekanta innan rul,och sen får veta att nåt är fel.trodde aldrig att jag skulle vara orolig för detta,men men..inte bara förlossningen som skrämmer mig tydligen..

Ska kanske sova mig igenom denna oro som jag sover genom resten av dagen, kanske funkar

Känner likadant, i v18 syns det mycket så då vet alla om att man är gravid, tänk att få reda på då att det är katastrof med bebisen och bli tvungen att göra abort. Jag är väldigt nojig över det
  • LillLouise84
    jessi84 skrev 2014-08-20 20:39:26 följande:

Bott här förut?

Var bor du nu?

När jag pluggade bodde jag utanför Örebro. Typ vintrosa. Väl bekant med örebro som stad.

Nu bor jag i södra Norrland
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-08-20 22:29:59 följande:

Jag ringde och frågade om jag fick göra ett tidigt ultraljud för att jag inte visste när jag blev gravid (halvsant) och det fick jag. Jag ville egentligen bara veta om det fanns nåt där inne och om det levde. Och det gjorde det. Jätteskönt att få veta ju! Jag bor i Sthlm och de verkar givmilda med ul här. Men man kan ju göra ett privat annars.

Lyxigt! Här finns inte alternativet privat det är väl minst 20 mil till närmaste. Närmaste ul är 12 mil, det är därför man bara får ett här. Låter helt galet för stadsbor :-P
  • LillLouise84
    Madelia skrev 2014-08-25 12:53:54 följande:

Är lite nyfiken på om någon gått upp i vikt något och isf hur mycket:)?

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 3-4 kilo. Jag är ganska smal sedan innan och motionerar en del, men tyvärr äter jag alldeles för mycket nu också:) Man vill ju inte gå upp jättemycket mer än man behöver.

Jag är i vecka 11 och har gått upp typ 0.5 kilo. Förra gången gick jag upp 4.8 innan inskrivningen så de räknades inte av bm, sen stod jag helt stilla till vecka 24 sen kom det något kilo här och där. Sista månaden gick jag nog upp typ 3-4 så enligt bm slutade jag på 14,5 och enligt mig 19,3.
Svar på tråden Bf mars 2015