• snö 81

Bf mars 2015

LillLouise84 skrev 2014-09-05 21:46:41 följande:
    Men fy smile4.gif du borde väl få antibiotika omgående eller?
    Jag fick antibiotika i tisdags, men det var först efter andra urinprovet. Så jag har haft detta i ca en månad.
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-05 21:47:58 följande:
    Missade hon GBS? Det är ju det hon skall leta efter... Kanske skall byta barnmorska?
    Vet inte vart man ska hitta någon bra barnmorska. Har redan bytt sedan missfallet i mars. Helst skulle jag vilja gå på specmödra
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-05 15:54:12 följande:
    Ser där ja! Hon vakna till liv tillslut! Hoppas du får kika på pyret som kompensation för sin klantighet. Vi skall göra vårt kub-ul på tisdag så vi går väl se om vi har samma bf sen :)
    Kul! Hoppas allt ser bra ut och att du får bra siffror.

Jag kommer säkert inte få någon datering på min koll på tisdag utan bara få se om allt ser bra ut.
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-07 15:35:28 följande:
    Nu vet jag ju inte vart du bor, kanske har ni bara en mvc om inte så hade jag bytt igen till en annan och varit tydlig med vad som gått fel tidigare. Människan har en inbyggd instinkt att bräda andra så den nya bm kommer säkerligen vara på tårna om inte annat :)
    Vi har flera MVC här. Har till och med bytt vårdcentral för att byta barnmorska. Ska prata med henne nästa gång jag ska dit och säga att jag ska kräva att gå gå till specmödra regelbundet och göra UL. En kollega fick göra det när hon var gravid
  • snö 81
    chikita124 skrev 2014-09-07 18:17:44 följande:

Jag har med GBS men så lågt värde att de inte ger antibiotika förrän 10 dagar innan

BF jag är i v.14 skall göra kub på tisdag o redan fått info att de kommer starta mig v.38

Kännar mig lugn o trygg...

Hjärtat slog v.9 så förhoppningsvis är allt bra på tisdag med..

Ok, så dom har lovat dig att bli igångsatt?!

Det ska jag prata med min barnmorska om när jag ska dit nästa gång. Blev igångsatt med dottern och det hade jag helst velat slippa, men men
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-07 18:08:53 följande:
    Vad bra att det funkar så hos dig, jag går ju spec mvc här i Göteborg och här är de dem som bestämmer vilka de "tar sig an" efter bm eller läkare skickat remiss. Men oavsett så hålls väl alltid de med GBS under uppsikt?
    Jo, jag hoppas att dom håller koll på mig fortsättningsvis.
  • snö 81

Idag fick jag komma på gyn och göra VUL.

Fick se en liten parvel som skuttade runt där inne. Jan mätte huvudet och daterade exakt som jag är enligt sista mens - v.12+5.

Känns så skönt att jag har fått se att allt är som det ska!

• snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-09 20:48:14 följande:
    Men vad skönt! Det gick bra för oss också idag. En milstolpe passerad :)

När har du RUL?
    Jag har inte fått tid för RUL ännu, men det borde väl bli i mitten av oktober. Ska till BM på fredag och då tror jag att jag får lappen med telefonnumret och info om att boka tid.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-24 08:26:38 följande:
    Så orättvist att vissa får göra kubtest men inte alla. I vårt landsting så är det hälsosamtalet v 6-8, inskrivning v 12 och rul V 18-20, sen bm besök i v 24. Det finns inte resurser till mer än ett ul fick jag till svar av bm.
    Det är samma i mitt landsting. Undrar just om vi tillhör samma?! :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-24 08:57:09 följande:
    Jag tillhör gävleborg
    Nej, då är det inte samma. Jag tillhör Norrbottens läns landsting.

Men allt ovanför Stockholm är inte så prioriterat typ
Svar på tråden Bf mars 2015