Bf mars 2015
Jag skulle iaf vara glad för minsta lilla bekräftelse på att h*n lever där inne, bara höra hjärtljuden skulle räcka!
Men än så länge har jag en "känsla" av att allt är ok :) så får hoppas det stämmer!
Fick ett samtal från en läkare idag att ett urinprov jag lämnat förra veckan visade på streptokocker. När jag sedan pratade med barnmorskan hade jag tydligen haft det sedan jag lämnade ett urinprov som dom odlade vid inskrivningen den 13/8.
Blev jätteorolig eftersom jag gått med detta i 3 veckor nu...
Känner mig väldigt fånig! Jag är på 14+1 idag och oroar mig för att pyret ska vara dött! Ska på kontroll (blodprov och vägning) vid 16+3, tror ni att det är någon vits att be om att få höra hjärtat?
Jag vet att det kanske inte går att hitta(/höra) och att det i så fall inte behöver betyda att något är fel, men det hade varit så skönt att få chans att höra hjärtat! Annars får jag vänta tills 19+6 och RUL, och det känns så himla långt fram!
Jag inbillar mig att jag skulle vara mindre nojig om jag hade några ordentliga symptom! Rapar känns liksom lite "fattigt"
Är det fler än jag som har hunger-skov?
Jag var jättehungrig en period för ett antal veckor sedan, men sen helt plötsligt försvann det och hungern var tillbaka till det normala igen. Nu verkar jag dock ha trillat dit igen. Jag kan bli akuthungrig helt plötsligt trots att jag åt nyss och får jag inte i mig något snabbt så blir jag yr och illamående. Kvällar och förmiddagar är värst!
Minns inte att det var såhär när jag väntade dottern. Då var jag nog mer konstant hungrig :)
Ja, man kan ju undra varför hon inte hörde av sig första gången. Men det är i alla fall ungefär som att jag har kisshalsfluss :) Alltså halsfluss i urinblåsan.
Tydligen måste jag få penicillin under förlossningen eftersom att jag har streptokocker nu - tydligen en säkerhetsåtgärd för att inte smitta bebis med något. Fattar egentligen inte, jag äter ju medicin för att få bort bort det nu och det är ju 28 veckor kvar till jag ska föda?!
Vi köpte en doppler för att lugna min rädsla..det var helt fantastiskt att få höra på lillen om så bara i några sekunder
Men tänk på att livmodern gömmer sig i bäckenet och då kan det vara svårt att hitta hjärtat..och då kanske du blir ännu mer orolig..jag skulle riva i ordentligt åt barnmorskan om jag var riktigt orolig och hon sa nej..hon ska ju se till att du mår bra och att ditt barn mår bra..ge henne en känga och ljug om en liten blödning om du måste.eller säg att du är symptomfri,då får de bråttom. Lycka till och håll hakan uppe,det är säkert ingen fara med den lille
Nu blev jag nästan chockad :)
Hade kontakt med gyn igen pga mina symptom på UVI'n jag har. Och jag ska få komma på koll till gyn nästa vecka på tisdag. Längtar och är samtidigt dönervös...