Inlägg från: Lejonhierta |Visa alla inlägg
  • Lejonhierta

Bf mars 2015

Sparv15 skrev 2014-08-06 23:24:00 följande:

Går gärna med här!

Oplanerat gravid med femte barnet, bf 15 mars.

Lejonhierta: Vi verkar ha haft ungefär lika men dock är jag snarare lättad över att det nu bara är en kvar i magen.

åhh men grattis i alla fall :) min fyra var helt oplanerad..

Var hos läkaren idag och solo-tvillingen mår bara bra. Fick dock flytta bf en dag så är beräknat till 10/3 men ska snittas så blir ju ca en vecka tidigare.

• Lejonhierta
    RoZ29 skrev 2014-08-08 10:15:49 följande:

Får man välja kejsarsnitt? Jag trodde inte det. Eller är det olika i olika landsting kanske?

Nä det tror jag inte att man får välja. Jag snittas pga medicinska skäl, under narkos, har inget annat val.
  • Lejonhierta
    Evening primrose skrev 2014-08-09 15:45:18 följande:

Lejonhierta

Får du inte ens vara vaken? :-/

Nope, ingen narkosläkare vill ta risken att ge mig ryggbedövning efter tvåmisslyckade lumbalpunktioner, Har både snett bäcken och sned rygg med alla diskar i kläm efter en ridolycka för 22 år sedan och fick då också en ryggmärgsinflammation. På det har jag en kronisk bindvävssjukdom (Ehlers dnlos syndrom) som kan ställa till det med bedövning, mina vävnader är mer porösa än normalt så exvis lokalbedövning fungerar inte som det ska. Pga min bindvävssjukdom så drabbas jag hårdare än merparten gravida vad gäller foglossning.
  • Lejonhierta

BF MARS 2015 

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år 

1/3 - CarolineSC -1:a barnet, 22 år 

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år 

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år 

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år 

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år 

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år 

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år, Dalarna 

1/3 - ekmali - 3:e barnet, 35 år 

1/3 - Stjärnhimmeln - 2:a barnet, 23 år

1/3 - Mon Dieu - första barnet, 28 år

2/3 - wappilif - 1:a barnet, 24 år 

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år 

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år 

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år 

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år 

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år 

3/3 - Sparkliie - 1a barnet, 27 år 

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år 

3/3 - LyckligMalin - 2:a barnet, 36 år 

3/3 - Madelia - 1:a barnet, 27 år 

4/3 - Mamma_amy - 4:de barnet, 26 år 

5/3 - Jessiica_L - 1:a barnet, 24 år 

5/4 - Therese84 - 2:a barnet, 29 år 

6/3 - CarinWyou - 2:a barnet, 22år 

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år 

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år 

6/3 - Carro90 - 1:a barnet, 23 år 

6/3 - Tjollahopp - 2:a barnet, 25 år

7/3 - Lola8200 - 1a barnet, 28 år 

7/3 - Ananaspapaya -2:à barnet 26 år

7/3 - Stephi - 2:a barnet, 28 år

7/3 - Cherrykola - 2:a barnet, 24 år 

7/3 - Harryett - 2:a barnet, 26 år, Sörmland 

7/3 - Briella - 1:a barnet, 18 år, Bussum

8/3 - Aztec - 2:a barnet 

8/3 - Juni81 - 1:a barnet, 33 år 

8/3 - ImseVimseSpindel - 25 år, andra barnet

9/3 - Tovemaja - 1:a barnet, 29 år 

9/3 - Nallebjörnins - 2:a barnet, 31 år 

10/3 - Murrmys - 2:a barnet, 30 år, Dalarna 

10/3 - Johannapanna87 3:e barnet, 26år

10/3 - Lejonhierta - 5 barnet - 38 år

10/3 - Teresiat - första barnet, 26 år. 

11/3 - Jossii - 1:a barnet, 25 år

11/3 - Milov - 1:a barnet, 27 år, Östergötland

11/3 - Hallon16 - 1:a barnet, 24 år, Uppsala 

12-13/3 - jessi84 - 1:a barnet, 30 år

13/3 - Lisenlisen - 1:a barnet, 27 år

13/3 - M i a - 2:a barnet, 37 år, Bohuslän

15/3 - Chikita124 - 2:a barnet (1 adoptivbarn) 36 år Jönköpingslän

• Lejonhierta
    RoZ29 skrev 2014-08-14 07:21:07 följande:

Tappar lite suget att vara med här när det enda som skrivs är mängder bf listor och "Adda mig"- inlägg. Så jag gör ett försök att komma ut det ;)

Hur mår alla gravida då?

Jag känner inte av ett smack längre. Förut hade jag ömmande livmoder och ömma bröst.

Inskrivning om 2 veckor!

Samma här vad gäller tråden. Hmm jag har fått väldigt mycket foglossningar, gör ont även när jag ligger. Här kaskadkräkts massor ett tag men verkar lugna sig nu, provat postafen, lergigan comp och primperan, lergiganet har visat sig fungera bäst. Gjorde mitt första arbetspass efter semestern den här veckan och blev hotad med stryk bara för att jag är gravid. Jobbar med lindrigt utvecklingsstörda med neuropsykiatriska diagnoser och normalt sett en del hot och våld, men första gången det blev direkt riktat av en orsak. Mailade chefen som är på semester, ska jobba nästa pass på fredag kväll. Känns ju sisådär. Kan ju tillägga att jag har fått stor mage redan och det syns så pass väl att jag fått kommentarer av främmande barn i affären. Ser ut som jag är i 5-6 månaden, är väldigt smal i övrigt så det är inte så konstigt att det syns.
  • Lejonhierta
    RoZ29 skrev 2014-08-14 07:57:50 följande:
    Fy så hemskt med hoten! Det där står klart och tydligt i arbetsmiljölagen att du får inte arbeta under sådana omständigheter och du ska begära omflyttning direkt!

Lite taskigt att skriva kanske men förra veckan mådde jag illa om jag inte såg till att ha blodsockernivån jämn hela tiden. Men aldrig kräkts. Va glad för det eftersom det va det enda symptomet av min graviditet.
    Jo arbetsmiljölagen kan jag, är skyddsombud. Vi brukar stänga av våra gravida, men oftast inte så här tidigt eftersom det är allmän hotbild. Den här gången var det riktat. Får se vad som händer.

Nä är inte så glad åt kräkningarna, eftersom det varit en väldigt strulig IVF-graviditet med tvillingar som resulterat i missfall på ena så har vi inte gjort annat än sprungit på gyn. Så 8 UL har vi hunnit med och är i v.11 nu. Allt såg toppen ut i måndags på senaste kollen. Nu blir det inskrivning imorgon, sedan KUB om någon vecka och sedan kommer ju RUL.
  • Lejonhierta

Nej men med förra barnet så hade jag mens två gånger fast jag var gravid. Denna gången har jag ju haft stora blödningar men det beror på missfall på ena tvillingen.

Dina flytningar behöver inte bero eller komma från själva foster och livmoder, det kan vara ett ytligt blodkärl vid livmodertappen eller i slidan, slemhinnorna blir skörare och blöder lättare under graviditet.

• Lejonhierta
    stinaa skrev 2014-08-21 09:54:39 följande:

Är det någon här som väntar tvillingar i mars? :)

Inte nu längre. Miste ena tvillingen för ett par veckor sedan. Ja eller den dog, för den är kvar i magen, den andra mådde hur bra som helst förra veckan, nu väntar vi på KUB som vi ska göra på torsdag. Känns lite blandat men är tacksam för att ena verkar må bra.
  • Lejonhierta

By the way, jag har ett gigantiskt bowlingklot på magen. Är smal i övrigt och väger nu i v 12  ca 59 kg och är 171 lång. Min chef väntar barn och är i v 26 och hon är inte mycket större än vad jag är.
    Min mage syns så väl att okända barn redan för två veckor sedan pekade på den och kommenterade att där i ligger det en bäbis...

Inte så kul faktiskt, för det syntes redan i v5 och har varit extremt jobbigt eftersom alla kommenterar det. Så sent som igår träffade jag kollegor som jobbar på annan enhet då jag var där i ett ärende. Alla kommenterade och frågade när och jag: mars. Svar: oj är det trillingar osv. Inte så kul med tanke på att vi miste ena tvillingen. Men det blir snabbt tyst på folk då jag säger som det är -att jag har ett dött och ett levande foster i magen.

• Lejonhierta
    Mimipig skrev 2014-08-22 17:33:16 följande:
    Åh, vad tråkigt! Vad händer då? Låter man embryot ligga kvar eller måste du genomgå någon åtgärd?
    Tja i mitt fall har de hållit stenkoll pga att jag haft extremt kraftiga blödningar i ett par veckors tid. Men kroppen har inte stött ut något utan det resorberas så sakteliga. Från att ha sett hjärtslag och hur de minskat från en dag till en annan för att sedan efter en vecka upphört helt och även se embryot/fostret minska i storlek vecka för vecka, liksom hinnsäck osv. Förra veckan syntes den fortfarande tydligt och motsvarar ungefär nu v5 medan den andra korrekt i tiden.
    Ibland resorberar kroppen allt, ibland kan det finnas någon rest som kommer ut vid förlossningen.

Så min största kontenta av det hela nu är att två blev en och att jag fick taskigt Hb och lågt blodtryck och höjd puls som följd av blodförlusten. Järntabletter och koll att det vänder, gör det inte det så vill de ge mig nån påse blod för att få fart på det hela. Sedan görs inte mycket mer.
Svar på tråden Bf mars 2015