ImseVimseSpindel skrev 2014-07-18 23:52:48 följande:
Va mysigt med tvillingar:) det skulle jag vilja vara med om:)
Varför har startsträckan varit skakig? Fast Hur? Kanske är bättre att fråga
Fick ett MA i höstas med komplikationer, blödde massor både pga missfallet men mest pga att jag har ett åderbråck på benet som går att följa via blygdläpp, slida, livmoder och det fick tuppjuck då. Än sålänge bara en liten blödning denna gången men har rejält ont så fick komma in i söndags för att kolla så det inte är utomkvedshavandeskap, vilket de inte kunde avskriva. Bara det att i söndags så var vi inte riktigt överens jag och läkaren av vad vi såg. Jag sa att där är ju en hinnsäck om än liten varpå hon svarade nej, den är ditt kejsarsnittsärr och där vill vi inte ha en graviditet -på ärret och så långt ner, det r absolut inte bra. Så hon letade vidare och hittade något högt upp och "på rätt" ställe i livmodern som hon benämnde uppklarning men där jag sa nja. (haft stuteri i många år och är både van och relativt duktig att se på ultraljud och hinnblåsa på människor och häst skiljer sig inte nämnvärt åt i början ;)
Hcg prov togs och vi skulle åter i tisdags, den läkaren tyckte inte det var lönt att titta men gjorde det ändå och sa: ser du någon skillnad sen 1½ dygn? Ehh jo, det jag sa var hinnblåsan har växt och vänta lite, där sitter en till strax bakom. Hon höll med, men sen var vi lite oense för jag såg att den första är rund och fin medan den andra är oval och lite mer diffus. De sitter dikt an mot varandra så det kan vara enäggstvillingar. Det var även svårt att se något i säckarna mer än skuggor och det kan bero på vinkeln etc. så ska åter på måndag för att kolla om vi har hjärtaktivitet i båda, vilket jag ju skulle bli förvånad om det är.
Har dessutom väntat tvillingar då jag väntade andra barnet men förlorade den ena på vägen på liknande sätt men i v 10. Vilket inte är helt ovanligt. Då gjorde man tidigt UL pga att man hade bäckenröntgat mig strax innan jag insåg att jag var gravid.