• calabalic

IVF hösten 2014

Nickidocka skrev 2014-10-05 14:05:04 följande:

Jag håller med speck, det är nog inte nyttigt psykiskt att pröva ofta. Jag väntade tills dagen då kliniken sagt åt mig att pröva. Det var 18 dagar efter äggplock.

Det plusset gick att lita på. Prövar man för mycket innan kan man ju få ett plus som sedan går över till ett ma. Då blir ju det ännu tyngre för att man faktiskt plussat innan, än om man inte plussat.

Det är ju såklart min teori och man får ju göra som man vill. Men som någon skrev tidigare, bara denna längtan och väntan är påfrestande nog. Då är massa tester och plus och minus onyttigt för en..

Det var en tjej här som haft både pluss och minus om vartannat trots att hon fick blödning och tillslut ma.

Lycka till med ruvningen och försök sysselsätta er så tiden går fortare.

Håller med, för de flesta är det nog bäst att vänta tills TD (min TD är på fredag). Särskilt om man blir väldigt ledsen av tidigt MF. Men det blir inte jag, och eftersom jag är oförklarligt barnlös vill jag gärna veta vad som händer, för jag tror att vad som händer innan TD faktiskt kan ge en ytterligare ledtråd om vad som är fel. Har en kompis som jobbar i lab med celler, så det är nog hon som påverkat mig. ;)
  • calabalic

Vad tråkigt MissEmman.. :(( Här är den uppdaterade listan, jag tog bort dig därifrån. Skönt att ni har några i frysen iaf, hoppas ni repar er snart och orkar ge er på ett nytt försök.

Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42

Ruvare:
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Liil - ET 25/9, TD 13/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)

• calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 15:58:08 följande:

Funderar bara rent allmänt... om man får tillbaka två blastocyster som i vårat fall och båda fäster från start men en dör hur blir det då med hcg..... tappar det en del av ökningen av hcg tillfälligt då?

Hmm bra fråga.. men det borde väl vara så att båda embryona producerar lika mycket hcg och då borde det väl sjunka först för att sen öka igen om ena dör.. Men antar att man borde få blödning och även ont om man får missfall på ena även om den andra stannar kvar?
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-06 08:14:47 följande:
    Hej... sjukt orolig.... i morse testade jag igen... ja vet man blir testningsnarkomsan... Teatade med tre olika.... Alla tre säger positivt så klart men de är svagare än igår.... vad är det som händer? Dock ingen mens i sikte. Vad händer om båda blasto fäster först och den ena dör blir det mindre hcg tillfälligt då? eller så går det inte vägen denna gång heller ..... AAAh blir så ledsen
    Är det mycket svagare eller bara jättelite svagare?
  • calabalic
    Ananas skrev 2014-10-06 09:54:53 följande:
    Så sant, så jag har pratat med kliniken nu som vill att jag går och kollar upp detta. Kunde du jobba efter ÄP? Hade du många äggblåsor? Jag hade ju 31 st så jag gissar att det kan bero på det också. 
    Jag hade ca 26-27 äggblåsor och kände väl efter ÄP att äggstockarna gjorde lite småont (det kommer fortfarande stick emellanåt efter ett halvår) och jag var väl lite svullen, men jag har absolut inte haft några problem att andas eller haft jätteont. Bra att du kollar upp det, tycker det låter som risk för överstimulering, åtminstone en lätt sådan.
  • calabalic

RD9 idag med tvådagars. Jag vet inte om jag inbillar mig men dagens test (till höger) tycker jag känns aningens starkare än de andra. Och idag kom det upp efter 3,5 minut, igår kom det ju efter ca 10 min. Samtidigt har jag börjat känna tendenser till mensvärk idag på morgonen (bim idag eller imorgon) vilket ju inte känns så lovande. Usch, jag skulle helst vilja bara söva ner mig några dagar.

• calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-06 10:21:12 följande:
    Nja det syns klart men svagare så man ser en markant skillnad..... tyvärr.... Gaa svårt att inte bli så ledsen å orolig nu
    Om det är ett den ena tvillingen slutat utvecklas, undrar hur lång tid det tar innan nivån bör stiga igen sen. Håller tummen att det stigit igen redan imorgon! Vilken RD är du på nu igen?
  • calabalic
    MiWe skrev 2014-10-06 14:04:56 följande:
    Grattis! ! :D När är TD?
    TD är på fredag så det är ju ett tag kvar. Vågar inte ta ut nåt i förskott för det är ju så svagt fortfarande, men försöker att inte vara för negativ heller. :)
  • calabalic
    Liil skrev 2014-10-06 19:49:42 följande:
    Önskar dig lycka till! :)
    Du kan få ta bort mig från listan igen, det är ett misslyckat första försök och jag kommer att lämna tråden, måste ta en paus nu för att orka vidare. 
    Jag fixar det! Vad tråkigt att det misslyckades! :(( Hoppas på bättre lycka nästa gång, kram
  • calabalic
    Under behandling:
    Emmli: ÄP 6/10
    lucylight - FET v. 42

Ruvare:
    Calabalic - FET 27/9 (4:e försöket), TD 10/10
    Chasingdreams - ET 29/9
    Mallan82 - ET 29/9, TD 14/10
    Speck - ET 1/10, TD 20/10
    Ananas - ET 3/10, TD 22/10
    frugis - ET 3/10
    Simsalabim - ET 3/10

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Nickidocka - (1:a försöket, ET) ÄP 3/9, ET 5/9
    Lokattis - (3:e försöket, ET) ET 18/9, plus på rd14
    Lisa236 - (12:e försöket) FET 27/9, plus på rd7 (blasto)
Svar på tråden IVF hösten 2014