IVF hösten 2014
Har liksom fått för mig att det ska gå denna gång vet inte vad det är men nån känsla. Vi får väl se vad tiden lider... Klart det ska gå för dig denna gång. Man ska aldrig ge upp hoppet.
Om det är ok så hoppar jag gärna in här med er! Första ivf försöket och är på ruvardag 7 idag. Känns fint att det är några flera som är runt samma dag.
Är på rd 8 idag som sagt, med 3-dagars. Jag har testdag den 13e, alltså om 10 långa dagar. Jag fick en länk av en vän förut där det stor att på dag 8 så börjar kroppen producera hcg, för att på dag ni fortsätta och på dag 10 kan man som allra tidigast testa plus (detta då med 3-dagars). Bara att vänta och vänta. Hur mår ni andra som ruvar? Jag känner som en oroskänsla i kroppen, precis som man vill krypa ur kroppen, det är nog av all denna väntan som tar på ens energi.
Tänkte bara säga att Gravtestet såg ut så här ikväll på RD7
Jo fast lite orolig blir man ju... nu på morgon urin så såg det svagare ut men jag tycker det borde vara starkare ... nu blir det den där andra ohälsosamma väntan när man är så orolig
Calabalic : säger till dig som jag sa till lisa, du kommer bara göra dig mer orolig om du testar varje dag. Jag har hört att hcg inte stiger mer än varannan dag typ så det finns ingen vits med att testa hela tiden. Jag tyckte mig se ett svagt plus, grattis, men vänta ett par dagar iaf till nästa test, eller ännu hellre bim! Håller tummarna för alla :)
Och ja, visst är det jobbigt att ruva!! Rd 4 här idag och jag söker redan tecken på att det ska ha lyckats! Men jag måste nog stå ut lite till, med tanke på äp så känner jag fortfarande av äggstockarna...