• calabalic

IVF hösten 2014

Lisa 236 skrev 2014-10-02 16:33:09 följande:
    Ja vi är på samma Rd Ja jag tar crinone med allt vad det innebär, ömma bröst trötthet mm Har gjort en hel del detta är min 12 återförande. Mina missfall och utomkveds har varit allt från v 8 till v20.

Har liksom fått för mig att det ska gå denna gång vet inte vad det är men nån känsla. Vi får väl se vad tiden lider... Klart det ska gå för dig denna gång. Man ska aldrig ge upp hoppet.
    Men fy vad hemskt! Då innebär det ju att du inte kan glädjas så mycket åt ett plus heller antar jag? Alltså att få ett plus för dig är kanske som att precis ha gjort en återföring för mig tänker jag.. en lättnad och man har lite hopp, men långt ifrån säkert att det funkar. Det är så himla orättvist, när man äntligen får det där plusset kan man väl få ett barn också!! Hur länge har ni försökt totalt? Och av vilken orsak gör ni IVF? Fick ni missfall även innan IVF?
  • calabalic
    Liil skrev 2014-10-02 18:53:06 följande:

Om det är ok så hoppar jag gärna in här med er! Första ivf försöket och är på ruvardag 7 idag. Känns fint att det är några flera som är runt samma dag.

Välkommen in i ruvargänget! :) Ruvar du på tvådagars eller blastocyst? Hur känns kroppen än så länge? :)
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-02 17:28:01 följande:
    Jag blir ju fantastiskt glad vid varje plus så klart men som du säger är det ju svårt att slappna av även då. Vi har försökt i  5 år med en massa trassel på vägens lopp så som oeration av livmoder som var hjärtformad , polyper som sitter på fel ställen med mm och så naturligtvis skrapningar efter utomkveds mm Vi är trotts detta som de kallar det helt oförklarligt barnlösa. Jag har väl känt att det är mitt fel även om de inget hittar då sambon har en son sedan tidigare som är 11 år. Inga missfall innan ivf utan de har kommit under vägens gång.

Av vilken orsak gör ni? Har du/ni varit gravida innan?
    Låter som du gått igenom några väldigt jobbiga år, imponerande att du orkar fortsätta kämpa! Men antar att man får blodad tand ändå när man märker att man iaf kan bli gravid. Hoppas det funkar hela vägen den här gången, det är verkligen på tiden! Vi är också oförklarligt barnlösa - alla våra värden har varit perfekta både under utredningen och genom våra två ET. Vi har "alla rätt egentligen", bra spermier, lättstimulerad, jättebra äggreserv, fortfarande under 35. Men ändå har tre försök misslyckats, förstår inte vad som är fel! Men det är väl bara att bita ihop och fortsätta försöka. Vi har försökt i 4,5 år totalt. Ingen av oss har några barn sen innan. Har ni fått betala för många av era försök? Vi fick 2 ET gratis men nu betalar vi för våra FET.
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-03 09:15:45 följande:
    Jo vi har bekostat alla utan 2ET och 2 FET så det är en del

Ja då var man på ruvardag 6 och funderar på hur det går igentligen... känns inget igentligen mer än av crinonet men man hoppas ju så in i......
    Ojoj, ja då är det en del ja. Billigt är det ju inte. Jag har ju bara betalat för 2 FET än så länge men är ju redan uppe i 22k plus såklart ÄL-tester, Lutinus, sjukhusbesöksavgifter etc.. Konstigt ändå att man måste betala med tanke på att barnlöshet klassas som en sjukdom. Det är ju inte direkt så att om man gjort två cellgiftbehandlingar för cancer, att de sen säger "nu får du betala själv" om man behöver en tredje behandling. Men det verkar fortfarande vara många inom landstinget som anser att IVF är en lyxbehandling typ som estetisk kirurgi. Man får tänka att man ändå är lyckligt lottad som har möjlighet att betala dessa pengar. Känner flera som absolut inte skulle ha råd med mer än gratisförsöken, så då får de ju inte samma chans. Som tur är tillhör de dem som blivit gravida bara en man tittat på dem. ;)
  • calabalic
    Liil skrev 2014-10-03 10:37:16 följande:

Är på rd 8 idag som sagt, med 3-dagars. Jag har testdag den 13e, alltså om 10 långa dagar. Jag fick en länk av en vän förut där det stor att på dag 8 så börjar kroppen producera hcg, för att på dag ni fortsätta och på dag 10 kan man som allra tidigast testa plus (detta då med 3-dagars). Bara att vänta och vänta. Hur mår ni andra som ruvar? Jag känner som en oroskänsla i kroppen, precis som man vill krypa ur kroppen, det är nog av all denna väntan som tar på ens energi.

Jag är på fjärde försöket så jag är nog lite mer luttrad och har dels lite svårt att tro att det skulle funka, dels vågar jag nog inte hoppas så mycket längre. Så därför tar jag nog ruvartiden med lite mer ro än tidigare försök. Lite biverkningar av Lutinus men annars mår jag helt ok. Känner mig tyvärr totalt ogravid, men är ju bara på RD6 med tvådagars.. Angående att testa så är det du beskriver standardutvecklingen, men en del får faktiskt plus redan RD8 med tvådagars.. även om det vanligaste är att man kanske inte får plus förrän RD12 eller så. :)
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 00:07:49 följande:

Tänkte bara säga att Gravtestet såg ut så här ikväll på RD7

Härligt! Den här gången SKA det hålla i sig hela vägen!! Ska du fortsätta med Crinone några veckor till eller hur funkar det? Visst satte du in två blastisar förresten?! Tänk om det är tvillingar! :)
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-05 10:39:01 följande:

Jo fast lite orolig blir man ju... nu på morgon urin så såg det svagare ut men jag tycker det borde vara starkare ... nu blir det den där andra ohälsosamma väntan när man är så orolig

Åh fy vad jobbigt. Fast det behövs nog flera dagars test för att kunna se nån tydlig trend. Urinets koncentration kan ju variera etc.

Själv så fick jag ett supersvagt streck på teststickan inom tidsgränsen idag på RD8 (tvådagars) och igår kom ett supersvagt streck upp när testet torkat. Jag drar dock inga växlar på detta än, eftersom jag varit med om detta vid två av mina tidigare tre försök - alltså att jag fått supersvagt på testerna men utan att de ökar i styrka och sen efter ungefär en vecka så är testerna blanka igen. Kan mycket väl vara så även denna gång. Men det känns ju åtminstone bättre att få NÅT på stickorna, vid senaste försöket förra månaden var det ju blankt rakt igenom.
  • calabalic

Supersvagt.. syns lite bättre i verkligheten visserligen. Ena från igår (RD7 med tvådagars) och andra från idag, hade verkligen önskat mig att det ena strecket var lite starkare än det andra.. Har som sagt haft såhär vid två tidigare försök.. och då har strecket behållit samma svaghet varje dag till efter drygt en vecka, då testerna blivit blanka igen. Vore sååå himla trevligt om det blev annorlunda den här gången, men jag vågar inte hoppas än. Usch vad jobbigt det är att ruva!!
  • calabalic
    Speck skrev 2014-10-05 12:46:31 följande:

Calabalic : säger till dig som jag sa till lisa, du kommer bara göra dig mer orolig om du testar varje dag. Jag har hört att hcg inte stiger mer än varannan dag typ så det finns ingen vits med att testa hela tiden. Jag tyckte mig se ett svagt plus, grattis, men vänta ett par dagar iaf till nästa test, eller ännu hellre bim! Håller tummarna för alla :)

Jag har märkt att det för mig är ännu jobbigare att vänta och bygga upp förhoppningar som sen raseras, jag vill hellre "veta" längs vägen hur det ligger till så det inte blir så laddat just när jag tar testet. Men båda sätten är ju jobbiga såklart! Min bim är egentligen redan imorgon eller tisdag eftersom jag har kort cykel (25-26 dagar) men eftersom jag äter progesteron blir nog mensen lite försenad.
  • calabalic
    Speck skrev 2014-10-05 12:48:33 följande:

Och ja, visst är det jobbigt att ruva!! Rd 4 här idag och jag söker redan tecken på att det ska ha lyckats! Men jag måste nog stå ut lite till, med tanke på äp så känner jag fortfarande av äggstockarna...

Känner du nåt mer förutom äggstockarna som skulle kunna vara symtom? :)
Svar på tråden IVF hösten 2014