• Moolie

IVF hösten 2014

Saturnus skrev 2014-08-27 20:31:04 följande:

Hej!

Nu har jag gjort mitt första VUL och känner mig lite besviken. Jag hade två stora ägg och två som ev. kan växa till sig. Kändes väldigt lite. Livrädd för att inget befruktas eller att jag inte får något till frysen. Jag är 40 men hade massor av 8 ägg på referens VUL:et förra månaden.  Min gyn sade "bättre få ägg med bra kvalite än kvantitet". Hoppas han har rätt. Hur många har ni andra fått?

Nickidocka, när ska du på VUL?

Ungefär som du! Tycker inte du ska vara missnöjd!!
  • Moolie
    Saturnus skrev 2014-08-27 21:54:14 följande:

Hur många ägg blev befruktade för dig? Vilket datum är det dags för dig?

Vi fick ut 11, 8 befruktades. En tillbaka i ugnen, en till frysen. 6 klarade sig alltså inte! :)
  • Moolie

Jag tycker inte alls det är konstigt att det skiljer sig mellan landstingen när man var fjärde år får ha inflytande på sitt landstings styre! :)

• Moolie
    Luthien87 skrev 2014-08-29 21:01:08 följande:

Mjo, men det är synd. Jag vet många som fått barn på försök 2, tänk om de bara fått ett försök och sen inte haft råd att göra fler försök.. 

En sån här sak bör vara samma överallt. 

Jo, man kan ju tycka det och rösta det... Men majoriteten av länets invånare måste ha samma åsikt...
  • Moolie

Hur tidigt är det ens möjligt att känna symptom på graviditeten? Det har gått 10 timmar och min livmoder lever livet vill jag lova!! :S

• Moolie
    Speck skrev 2014-08-30 22:33:54 följande:

Moolie : ja vad jag har hört så med ett 5-dagars så kan man känna efter 6-7 dagar! Jag har bara fått två-dagars så har ingen egen erfarenhet. Däremot så fäster väl en blasto snabbare än ett två-dagars, men tio timmar låter snabbt! :)

Ja det är det jag menar... Vaknade nu mitt i natten för att det sticker och drar i livmodern... Konstigt detta...
  • Moolie
    pco skrev 2014-08-31 07:29:19 följande:

En blastis fäster inom 1-2 dygn efter insättning :)

Tack!! :) Känns ingenting nu på morgonen! Måste spänt mig så mycket att det stack i livmodern när jag slappnade av! :)
  • Moolie
    calabalic skrev 2014-08-31 09:11:40 följande:

Vanligtvis gör man återföring i naturlig cykel så man slipper alla hormoner. Det enda man behöver göra är att testa ägglossning varje dag och när man får omslag ringer man dem och får tid för insättning 3-4 dagar senare. Det är absolut möjligt att bli naturligt gravid samtidigt så åtminstone vi har blivit tillsagda att inte ha oskyddat sex under den här veckan för att minimera risken för tvillinggraviditet, även om det känns extremt osannolikt att jag skulle bli gravid naturligt nu helt plötsligt efter 4,5 år försök..

Har man svårt att få barn och inte har några sedan innan kanske man vill/vågar/chansar och önskat sig tvillingar även om det VERKLIGEN är en riskgraviditet....
  • Moolie
    calabalic skrev 2014-08-31 09:05:05 följande:

Spännande!! Jag vet flera i andra trådar som blivit gravida efter FET och känt precis sådär första dagen. Om det inte är att det fäster så är det nog att den påverkar livmodern på nåt sätt med sin närvaro, vilket tyder på aktivitet iaf. :)

Det får jag verkligen hoppas!! Känner stickningarna nu igen, strax till vänster om naveln och snett ned till höger om naveln. Är OTROLIGT trött! Som om jag druckit två flaskor vin igår!

Håller tummarna!! För snart är det 24h sedan! :)
    Lilla0 skrev 2014-08-31 08:54:44 följande:

Ruvardag 5 här med fin blastocyst...

Känner inga symptom alls förutom förstoppning. Det känner jag igen ifrån tidigare IVF:er/ återinföranden.

Det var många inlägg här så tänkte kanske att det var ok att jag hakade på :)

Heja på er och ni kanske kan heja på mig.

Jag gör detta själv i Köpenhamn ...

När gjorde du återförandet? :) Vi gjorde en FET med en femdagars blastro igår kl 11! :)
Svar på tråden IVF hösten 2014