IVF hösten 2014
Hej!
Jag börjar med det långa protokollet imorgon. Ska ta Synarela. Vet ni om man ska ta sprayen med ett visst tidsintervall t.ex. klockan 7 och 19? Det enda som står på förpackningen är att jag ska ta det morgon och kväll.
Hej!
Jag börjar med det långa protokollet imorgon. Ska ta Synarela. Vet ni om man ska ta sprayen med ett visst tidsintervall t.ex. klockan 7 och 19? Det enda som står på förpackningen är att jag ska ta det morgon och kväll.
Moolie : det står att beskrivningen är bara tillgänglig för medlemmar.
Ego: spraystart idag! Hur fort har ni som sprayat med synarela fått biverkningar?
Hej!
Vi fick hjälp med vår utredning på fert. i Karlstad. Tyckte deras bemötande var mycket positivt. Jag har vänner som genomgått ivf där och tyckt att läkarna är fantastiska.
Nu gör vi ivf, men eftersom vi har ett barn sen tidigare får vi gå via en privat mottagning istället. Sprayar också med Synarela. Ska kolla om jag är nedreglerad idag.
Hej! Helt ny på sidan och helt ny med IVF. Började med Synarela 13e augusti; skulle tydligen ta den längre pga endometrios, vilket också är anledningen till barnlösheten. Prövat i tre år. Första infomöte på Fertilitetsmottagningen i Karlstad på torsdag :)
Har ingen aning om nåt, så det var ganska användbart att skumma igenom tråden :)
Samma här alltid kollat både blodprov och UL för kolla att man är nog nedreglerad.
Börjar också med sprutorna på torsdag! Vad har du puregon eller menopur?
Samma här alltid kollat både blodprov och UL för kolla att man är nog nedreglerad.
Börjar också med sprutorna på torsdag! Vad har du puregon eller menopur?
Ja det känns lite märkligt. Jag ska göra blodrov och VUL, men båda efter sprutorna... och jag har bara fått sprutor för 6 dagar... men man kanske får fylla på. :) Vilken spruta ska du ha? Jag ska ha gonal-f denna gången, och härliga 450 IE. Hoppas på få sprutdagar, man är ju redan lite trött på hormoner nu, hehe.
Hittade till din blogg nu... känner igen mig i mycket. Kommer läsa i den när jag behöver lite IVF-sällskap.
Jag berättade för samtliga på jobbet i maj. Det var strax efter det att vi hade fått besked om att vi troligtvis inte kommer kunna få barn på det vanliga sättet.
Jag tyckte mest att det var skönt att slippa frågor om när det är dags för syskon eller om inte jag längtar efter fler barn. I samband med utredningen hade jag hittat på diverse ursäkter till min ledighet, men blev sen trött på att försöka vara positiv när alla frågade om jag hade haft en skön ledig dag och om jag hade gjort något särskilt. Jag tar semester samt ev. obetald ledighet i samband med äggplock och insättning. Det är ganska skönt att de flesta vet om vår situation. Dock är det bara chefen samt en nära kollega som vet om att vi faktiskt påbörjat behandlingen.
Mallan82: Yes! Första sprutan är avklarad här också. Känner mig oövervinnerlig. Nu fixar vi resten :).
Ikväll ska jag ta min fjärde gonal-f spruta. Envisa vallningar håller dock i sig efter nedregleringen. Är det fler här som varit med om att de fortsätter trots stimuleringen?
Idag ska jag ta min femte dos gonal-f. Blodprovet (östradiol) som togs i morse visade dock att jag fortfarande är alldeles för nedreglerad. Jag ska nu öka min dos från 150 till 225. Är nu oroad för att detta inte ska gå vägen... =(