Inlägg från: Runes |Visa alla inlägg
  • Runes

Välfärd eller invandring?

FDFMGA skrev 2014-07-19 18:51:29 följande:
    Jag kollade tråden med de påstådda länkarna till Uppsala universitet.

Den ena länken gick till "starta en tråd på FL" och den andra var trasig.

Vi kan alltså konstatera att du även saknar begrepp om vad Uppsala universitet är.

Jag bifogar en länk till den aktuella tråden och Runes förvirring angående vad ett universitet är.

www.familjeliv.se/forum/thread/71525932-varfo...
    Jisses människa vad är det med dig, uppgifterna finns i inlägg 91 i denna tråd.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-19 21:19:37 följande:

Nja, jag frågade efter en källangivelse och du tillhandahåller en trasig länk till Finland? och en till petterssonsblogg.

Är det Finland eller Pettersson som du tror är Uppsala universitetFörvånad

Jag vill alltså ha en källangivelse till ditt påstående att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder årligen.

Föreslår att du tänker så här: Pettersson är inte Uppsala universitet och Ekberg är inte regeringen - samt att du inte snyter så mycket ur näsan fortsättningsvis.

Det blir bara kletigt dåSolig
    Källorna i inlägg 91 är hela men din verkar lika trasig som dina inlägg.
    Det lustiga med er är att när ni slås med fakta blir det trams som svar.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-19 23:47:59 följande:
    Nja, fast nu var det källangivelse jag frågade efter. I viss mån för att jag vet att det inte går att få fram någon och i viss mån för att jag anser att man ska belägga påståenden som hänvisar till forskning.

Nej, jag tror inte att kostnaden för invandringen är särskilt hög - jag tror heller inte att dessa låter sig beräknas. Ser vi till Ekbergs beräkningar så är han tydlig med att förklara att han inte försöker beräkna invandringens effekter på den totala samhällsekonomin.

Ett mycket osäkert indirekt "mått" på invandringens effekter för samhällsekonomin kan man möjligen få om man jämför Sveriges ekonomiska utveckling med densamma för ett antal länder med betydligt lägre invandring.

Sett ur detta perspektiv verkar inte invandringen vara särskilt kostsam. Jämför gärna utvecklingen i Sverige med Finlands, där det mycket introverta Finland verkar vara på väg in i en klassisk depression.
    Nu är du där igen med desinformation då Ekberg i rubriken skriver att det handlar om de offentliga finanserna, jag har länken i min signatur längst ner då denna betraktas som mest obestridd och han nyligen sa i TV att det nu är 55 miljarder. Enkla plus och minuskalkyler. Tullberg fick det till c:a 100 men till 250 i samhället som helhet.
    Att andra länder går bättre eller sämre har en rad andra orsaker. Du tror och vetenskapen vet, det är skillnaden. Ungefär som med klimatproblemen.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-19 23:56:43 följande:
    Du borde försöka förstå att pettersonsblogg inte är detsamma som Uppsala universitet, liksom att Ekberg inte är regeringen.

Uppgifterna  om att Uppsala universitet har beräknad invandringens kostnader till 100 miljarder årligen är en myt, som tokskallar på internet fört vidare i åratal.

Ingen av tokskallarna har väl ens förmåga att kontrollera en uppgift - och än mindre vilka att göra detta.

Det går alltså inte att få fram den så kallade rapporten från Uppsala universitet - rapporten är bara något som nätnötterna tjattrat om med varandraTomte
    Det fanns faktikst 2 från UU enligt nätet och den ena stämmer inte för jg har haft kontakt med källan, men den andra var äkta för många år sedan, av en kvinnlig socialantroplog mfl. Men det är så gammalt och inget att öda tid på då Tullbergs är färska och alla erkänner Ekbergs.
  • Runes
    - Ja, Expo har lett angreppen mot oss, med den offentliga maktens fulla stöd.

- Som en försvårande omständighet anfördes att ni alla tre var akademiker. Invandringskritiker skulle tydligen vara outbildade män ur arbetarklassen, som lättare kunde avfärdas. Ni uppfattades som farliga, det kan ni kanske ta som ett erkännande?

www.bgf.nu/intervjuer/ib/ib.html
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-20 09:45:33 följande:
    Jaha, så nu tror du att Samfundet för nationell och internationell utveckling är samma som Uppsala universitet.

Det är tydligt att du inte vet vad ett universitet är - Samfundet däremot, var en rasistisk lobbyorganisation.

Det är alldeles häpnadsväckande, egentligen - att få ta del av kunskapsnivån hos vissa sverigedemokrater. Där är det inte talan om universitet, precis - utan snarare om en slags privat lekskola med fokus på fantasiverksamhet.
    Om du slutar att anmäla svar du inte klarar så de raderas ska du få ett svar, då även dina raderas annars och jag har inte tid med timewasting. Vad väljer du?
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-22 07:41:57 följande:
    Har du fått solsting?

Först tror du att Uppsala universitet är detsamma som en avsomnad rasistorganisation och nu påstår du att jag anmält något inlägg här i tråden.

Försök sova om nätterna i stället så kanske du yrar mindre.
    Är det solsting att bara svar till dig raderas som även andra anmärkt om, om du inte anmäler själv har du en övervakare och är lika illa.
    Vem som yrar mest verkar andra ha avgjort redan.
  • Runes

Sakligt PS. Du har fått en hel rad källor om invandringens kostnader, försök att hantera Ekberg och Tullberg sakligt istället för en massa annat så kan vi fortsätta, men sådant brukar vara för svårt att få svar på har vi sett. Själv har jag läst igenom hela Ekberg för åratal sedan men bara skummat Tullberg, enär Ekbergs siffra varit hög nog och är erkänd.

Ang. Uppsala har du fått 2 uppgiftslämnare som jag granskat objektivt neutralt och funnit ha fel, då jag haft kontakt nyligen med forskaren ifråga. Däremot har du fått en länk till om docent Ingrid Björkman, som med andra kommit fram till samma belopp och hon hade adress Uppsala, så hon tillhörde högst sannolikt UU då. Men den kalkylen är så gammal att Ekberg och Tullberg förefaller vara mer relevanta i dagsläget, då i vart fall massmedia anammat Ekberg och ingen bestrider hans uppgifter att invandringen kostar 1½-2% av BNP, för den offentliga sektorn netto.

Om det inte vore så skulle jag ge mig på något helt annat som ex. alkoholskadorna, vilka ligger i liknade storleksordning men förefaller svårare att åtgärda.

Vi måste alltså hitta finansiering till de hål som uppstått inom ex. vård, skola och omsorg mm, då folk kan bli skattetrötta annars och ex. vi vill ha en akut som fungerar då vi betalar en massa skatter, så vi sett oss nödsakade att rösta på SD i förra valet.

Den minnesgode kan erinra sig att samtliga gamla partier utlovat satsningar på just vård skola omsorg före flera val, men det blivit tvärtom då något annat utan tak måste betalas först på löpande räkning, vilket enbart SD talat om men S och M var på innan SD var aktuellt och man kunde vara sosse eller moderat. Själv har jag även röstat V.

• Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-22 15:43:17 följande:
    Det var som tusan!

Är det Åkesson som tycker att offerblöjan blivit för full och att ni i sekten inte bara ska prata om att ni inte får prataGlad

För här gör ni ju inget annat än pratar om invandringens kostnader. Jag kan verkligen förstå att Åkesson har tröttnat på gnället.

Endast fantasin sätter gränser för SD-sekten.

Det finns ingen sådan rapport från Uppsala universitet.

Det 100 miljarderna är bara en vandringssägen som i åratal traderats mellan olika anhängare till SD-sekten - utan att någon förstått att kolla källan.

SD är verkligen okunnighetens källa.
    Och Tullbegs böcker?
  • Runes
    StackarsMia skrev 2014-07-22 21:17:54 följande:
    Egentligen visar alla studier och rapporter 110 - 267 miljarder årligen. Frågan är bara vilken man vill använda sig av.
    Eller 55-250 då Jansson är bestridd men inte Ekberg och Tullberg
  • Runes
    realist14 skrev 2014-07-23 09:08:26 följande:
    Ja du vad vet vi vanliga människor., du kanske har vänner som du tycker har det såå bra, med bilar och båt och hus och sommarstuga..men nästa vecka kanske de är med i lyxfällan på tv. Det vet du ju inte förrän sanningen uppdagas.

Klart det kostar, vore löjligt att påstå annars, och det är väl inte bara kostnaderna som debatteras.

Gnäll....tja.....kan inte säga att jag är gnällförtjust, men det är rätt sunt att reagera på alla dessa avsigsidor som invandringen för med sig, vill påstå det är rätt stora förändringar och en hel del försämringar. Kan ju vara rädsla som skapar tystnad också...lite som i kommunismens dagar då ingen vågade öppna munnen.
    Pest eller kolera. Gnäll eller tystnad.
    Finns inga rika till vänster
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-07-22 16:05:06 följande:
    Om du går igenom Familjelivs politiska forum så kommer du att finna att typ hälften av trådstarterna är skriva av någon förvirrad sverigedemokrat som hänvisar till invandringens kostnader.

Det blir liksom absurt att påstå att det existerar något slags tabu mot den bakgrunden.

Förstår du verkligen inte hur gnälligt det kan te sigSkrattande
    Du vill låtsas vara förvirrad när det är så enkelt?
Svar på tråden Välfärd eller invandring?