-
Förra graviditeten röntgade jag mig hos tandläkaren i vecka 7 och de sa att det inte är någon fara. Man har ju dessutom sånt där skydd under hakan.KnytetsMamma skrev 2014-09-22 10:13:21 följande:Hade du äl i lördags har ju inte ägget hunnit fästa än så jag tror inte det är några problem att röntga faktiskt.
-
Stanna! Jag gillar den här gruppen, vi kan väl fortsätta nästa månad här?Tassiemon skrev 2014-09-22 18:27:11 följande:He he, jajemen :D
Ska man byta tråd eller vara kvar här tro? -
Jag tog ett test imorse (cb men inte digitalt) men blev inget streck i kontrollrutan (och inget i den andra heller)... Så det var ju lite antiklimax och eftersom jag inte vill bunkra test hade jag såklart inget mer att testa med...
-
Yes jäkligt trist, men precis får väl glädja mig åt att det inte är negativt än iaf.
Är på dag 31 i cykeln idag, brukar ha 26-31, de senaste månaderna har den varit 33 en gång, annars 26-31. Vet tyvärr inte exakt vilken dag jag hade äl, tänkte börja med äl-tester nästa månad om det inte tar sig nu. -
Jag testade nu ikväll, negativt... Men fortfarande ingen mens heller... Borde inte va tillåtet att få hålla en på halster så här!Tassiemon skrev 2014-09-23 21:01:34 följande:
KnytetsMamma: BIM-1 är fortfarande tidigt och kroppen har säkert bara inte hunnit producera så mycket hcg :) Tycker ditt streck var ganska tydligt, så det är nog bara tidigt.
Tallbarr12: När har du tänkt testa igen? Jag är på dag 32 idag och mensen har fortfarande inte kommit igång, bara brunt en så länge. Har haft en cykel på 28 dagar de senaste månaderna men den här månaden kom ÄL senare av någon anledning. Jag började använda ÄL-stickor från testlagret den här månaden och tyckte det fungerade bra. Stämmer bra med de egna symptomen också.
littlejoanie: Nya tag in i oktober, jag hakar på :)
-
Tant röd dök upp här igår, så jag hänger kvar här i oktober med...
-
Jäkla vilken väntetid!! Är det hos bms gynekolog, vc eller på kvinnokliniken då? Det borde kunna finnas någon annanstans för dig att vända dig med kortare väntetid...Bittersweet2012 skrev 2014-09-27 12:08:34 följande:
Pratade med min bm angående mina mellanblödningar och hon tyckte att jag behövde läkarundersökning. Så hon sa att hon skulle lämna lapp hos läkare så läkaren kunde återkomma med tid. Igår kommer jag hem o hittar ett brev från läkaren där det står att hon bokade in mig på undersökning 17/12-2014! Jag trodde först att jag såg fel o det skulle va 17/10-2014, men icke! Nästan 3 månader väntetid! Det är helt sjukt!
-
Jag förstår helt hur du känner dig! Men ring mvc och kolla med dom. Och kolla med gyn om det finns nån återbudslista att skriva upp sig på. Gör vad du kan helt enkelt! Att behöva vänta tre månader på första undersökning hos gyn är ju helt sjukt!
-
Aldrig.Bittersweet2012 skrev 2014-10-04 19:54:58 följande:
Tjejer en liten off-topic fråga - hur ofta lämna ni era 2-åring för övernattning hos mor/farföräldrar och när lämnade ni barnet för övernattning för första gången?
Släkten bor 30-50 mil bort så vi har aldrig lämnat hos mor- eller farföräldrar. Min mamma har varit barnvakt när hon hälsat på en del, men än så länge inte över hela natten, kanske blir det så om några veckor när vi ska på barnlöst bröllop. Har inte bestämt om vi ska sova över (7 mil bort) eller åka hem på natten. -
Jag är 29 och maken 37
Jag borde ha äl typ nu, fick glad gubbe på testet igår. Första månaden jag testar med äl-test, är inne på försök fem nu... Första barnet tog ett år, men då hade jag strul med min cykel i 10 månader, så när allt väl ordnat till sig så tog det sig fort, så hade hoppats på lite snabbare resultat denna gången... Men men, det blir när det blir! (Försöker jag intala mig själv i alla fall...)