Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Asså... Jag tror att det sket sig denna gången med... Hade en del vita flyttningar senaste vecka, men igår fick jag ljusbrun flyttning (inte mycket, bara ett par droppar) o idag har jag haft molvärk till o från... Mensen på väg antar jag...

• Bittersweet2012

Bim -3, testet visar inget streck. Molvärk till o från o brösten börjar kännas lite ömma. Så det är inga tydliga graviditetssymptom än... Ska försöka vänta till söndag o testa då (om mensen inte hinner komma innan dess...).

• Bittersweet2012

Känner till 2 som råkade bli på smällen för att de räknade fel (trodde att ÄL va över!). Så det känns som att det är lättare att bli gravid när man inte vill det...

Jag har ingen tålamod...testade imorse med ett sånt kassettest o det va negativt (har antingen bim -1 eller -2).

• Bittersweet2012

AnnC: sannolikheten att ägget fäster i snittet är nog vääääldigt liten. Däremot är det inte alls ovanligt att ha känningar i snittet ett tag efter det gjordes. Jag hade känningar till o från de första 6-8 månader.
    Sen vet jag att man får snitt igen om det har gått mindre än ett år mellan snitt o nästa graviditet.

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-08-03 09:59:09 följande:

Valde du snitt förra gången eller blev det nödvändigt eller akut?

Efter 28 timmar med värkar va jag 10 cm öppen, men krystvärkarna kom aldrig igång, då bebisen hade inte sjunkit tillräcklig mycket. Då tyckte läkare att vi skulle göra snitt, eftersom jag hade hög feber o va helt utmattad redan då.
  • Bittersweet2012
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-08-03 09:59:23 följande:

Får man vara med här? Har en dotter född juni 2012 och har försökt med syskon sedan nov 2012. Tog 1,5 år att bli gravid med dottern, hade dock ett ma under den perioden. Hade räknat med att det skulle ta tid denna gång också men nu börjar jag bli väldigt otålig.

Har precis haft ägglossning så bim blir runt den 13/8. Hoppas verkligen att det ska ta sig nu! :)

mom2012 skrev 2014-08-03 19:24:48 följande:

Får en ivf:are som försöker med syskon till 2012:a va med här?

Välkomna Tjockisbullen2012 och mom2012!
  • Bittersweet2012

????I väntan på syskon ????

Knytetsmamma, dotter född juni-2012, precis haft ma så väntar på att få starta med pergotime igen för nytt försök

Ultiva, dotter född juni -12. Började bebisverkstaden i juni.

Jamtlandstaus, sladdis född juli -12 och vill nu ha syskon, MA i mars

Tessi1983, son född sep -12. Började bebisverkstaden i juli.

Bittersweet2012: dotter född april-2012. Började bebisverkstad i juni

• Bittersweet2012

3 st på mitt jobb ska ha barn i nov-dec o två av mina kompisar ska ha barn i jan-feb! Känns som att alla är gravida förutom mig!
    Jag vet att det kan ta upp till ett år att bli gravid, men det är såååå FRUSTRERANDE!!!!

Tessi1983 - håller tummarna tjejen! Vi behöver verkligen ett "+" i den här tråden!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)