Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-11-26 14:11:38 följande:

Två av tre gånger jag blivit gravid har jag känt ett stick i livmodern som varar i några sekunder, på dag 7 efter äl.

Kände nyss nåt liknande stick, 3 dagar efter äl. Så mycket tidigare men visst är det möjligt att det kan fästa redan dag 3??

Gud så dum man är som skruvar upp sina förhoppningar här!! Men kan ju inte låta bli. Tjocka/slemmiga flytningar med (ursäkta infon haha)

Det tar väl mellan 3 o 10 dagar för ägget att fästa. Så helt omöjligt kan det inte vara håller tummarna!

Själv är jag på dag 7 i min menscykeln o börjat få lite känningar i äggstockar, har jag tur så har jag ÄL lite tidigare denna månaden. Hade varit perfekt om jag fått det till helgen
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-26 14:47:10 följande:
    Ja och jag fick positivt äl test redan i fredags och enligt tempen släppte ägget i söndags så jag går efter det. Usch man blir ju knäpp av att hoppas, men tror hoppet är bra ändå. OM det nu var ett "sånt" stick så borde man väl kunna se på grav.test extra tidigt med? smile5.gif

Hoppas du får tidigare äl! Alltid skönt att kapa av några dagars väntan. Äl helger är ju alltid smidigt. smile5.gif Jag har bara haft äl under helger de senast månaderna haha.
    Har läst nånstans att det tar ca 7 dagar efter att ägget fäste sig, för kroppen att producera den nödvändiga mängd hormoner som tester reagerar på. Nästa onsdag kan du nog testa .

Jag har haft ÄL mitt i veckan de senaste 6 månader, så det hade varit gött att få det till helgen. Mannen o jag ska bort över helgen + min mamma kommer att hälsa på imorgon o stannar fram till jul. Känns lite jobbigt/pinsamt att mysa när hon är i huset .
  • Bittersweet2012
    in the making skrev 2014-11-26 20:06:08 följande:

Hur "tidigt" har ni haft äl?

Började testa i söndags dag 11 och fick ett hyfsat starkt streck dock inte lika starkt som kontrollstrecket sen blev det svagare dag för dag och nu borta. Enligt de senaste månaden borde jag ha äl fredag dag 16 men kan det ändå ha varit så tidigt som dag 11? De två senaste har äl det varit på dag 13 och 14.

Brukar testerna kunna öka, försvinna och sen öka igen? Någon som har erfarenhet av liknande? Har tänkt så att jag blivit förvirrad nu..

Jag brukar få fullt utslag på stickan dag 10-11. Denna månaden verkar det bli ännu tidigare... Har menscykeln på 28 dag.
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-29 20:44:12 följande:
    Väntar o väntar. Skönt o slippa ha sex denna helgen haha. smile2.gif

Hur går det själv blev det äl i helgen?
    Känns konstigt i mina äggstockar. Det gör lite ont jämt men inte lika kraftigt som det brukar göra. ÄL-flyttningar är "vattnigare" än de brukar vara.... Det verkar som att jag hade fullt utslag igår o idag, så det blev myyyyys. Dock kunde jag inte ligga kvar efter myset så länge (typ 15min bara). Så jag hoppas att det funkade ialla fall... Ska testa med ÄL-tester i ett par dagar till för att va helt säkert att ÄL va nu i helgen.
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-11-30 19:51:16 följande:

Jag inväntar bim som borde bli nästa vecka om jag gissat rätt på tid för äl.

Har du några symptom?
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-12-01 22:30:12 följande:
    Inte direkt..

Lite ont i magen och illamående, men kan lika väl vara min magkatarr..

Tycker dock brösten är lite känsliga, men inbillar mig säkert :p
    Håller tummarna! när har du bim?

Själv tror jag att jag är riktigt skengravid! Om jag tänker rätt så hade jag ÄL i fredags/lördags och redan idag känner jag lite stick o brösten o väldigt lätt molvärk i magen. Såhär tidigt kan man ju inte känna det?! Känns som att det blir ett stort besvikelse runt den 18/12...
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-02 16:43:38 följande:

Jag ska ta ett test imorgon men nä jag känner ingenting så är säkert negativt. Bim på fredag. Suck jag önskar oss alla ett plus som stannar kvar!

Håller tummarna!

Några plus i julklapp borde vi få!!!

Trött på alla uträkningar, tester o den eviga väntan!!!
  • Bittersweet2012

Total förvirring här!!!! Hade ont i äggstockar för en vecka sen o en del flyttningar, som varade i ca 3 dagar, men inte lika mycket som jag brukar (tänkte att det kanske va så efter behandlingen m Primolut). Igår fick jag ont i äggstockarna igen! Och massa tjocka trådiga flyttningar kom med! Tror att det är nåt fel på mina tester då de visar SAMMA streck i en vecka nu! Ska banne mig köpa digitala ÄL-tester idag!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)