cher82 skrev 2014-06-19 21:06:05 följande:
Ja förlamningen var ingen höjdare, inte kul att få det igen!
Läkarna var tudelade till om det berodde på graviditeten eller inte, kommer ihåg paniken när han sa att "de flesta blir bra inom 6-12 månader" Ett helt jävla år tänkte jag, skjut mig nu! ;)
Men när jag återhämtat mig från akutsnittet upptäckte jag till mun stora glädje att det försvunnit nästan helt, lite känselbortfall i kinden bara men det var helt borta innan vi lämnade BB!
Men tänkte nu att om man haft det tidigare kanske risken är större att åka på det igen?
Annars var min graviditet ganska smärtfri, mådde lite illa mellan typ v.15-25, foglossning bara sista veckorna.
Jobbade då på min sambos företag, så när ansiktsförlamningen kom vart jag undangömd på kontoret för pappersjobb ;)
Jobbade till den 25/8 (Bf-dagen), vart igångsatt den 27/8 och sonen kom tillslut med snitt den 29/8!
Däremot har jag haft problem med foglossning efteråt och haft problem med ett diskbråck, så man undrar ju hur kroppen skulle reagera på en ny graviditet!
Varför blev du igångsatt och varför blev det snitt?
Min förlossning slutade i akutsnitt med
Efter 28 timmar av värkarbete va jag 10cm öppen, men bebisen hade inte skjunkit ner, så jag hade inga krystvärkar alls. Jag hade själv hög feber o bebisen hade puls runt 200 så läkaren tyckte att det va dags att plocka ut henne och ville helst inte vänta o se om krystvärkarna skulle komma igång av sig själv.