• Tedax

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

WillhiamsMamma: Så ledsamt att höra att ni fått missfall. Gråter Kram!

Börjar tro att min menscykel håller på att bli knasig, ÄL kommer ett par dagar senare och mensen någon dag tidigare, vilket gör att jag bara haft nio dagar mellan ÄL och mens de två senaste månaderna. Man bör ha minst tio dagar mellan ÄL och mens om man vill bli gravid... Rynkar på näsan Usch, känner mig lite uppgiven.

• Tedax
    AnnC skrev 2014-07-17 13:43:54 följande:

Får man hoppa in här? Har en dotter född april 2012, och fick ännu en dotter nu i april men hon blev bara 36 dagar gammal. Så nu försöker vi få ett syskon till...
    Är på dag 6 i cykeln så väntar på äl. Min första mens efter fl var knappt nåt alls och hade äl på dag 27, och precis som tedax hade jag sen en lutealfas på bara 9 dagar. Får hoppas denna cykeln blir bättre. Och hoppas det rättar till sig för dig också tedax! Annars kanske glandin eller vad det nu hette hjälper?

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Så sorgligt med er lilla dotter...

Hoppas att din cykel rättar till sig, det kan ju hända att de första cyklerna efter graviditeten är lite knepiga...

Jag tänkte testa med progesteronkräm denna cykeln. Det är tydligen vanligt att brist på detta hormon gör att lutealfasen blir för kort, så det är värt ett försök. Men för att muntra upp oss lite så blev en tjej i annan tråd som jag hänger i gravid trots en lutealfas på nio dagar, så det går. Glad
  • Tedax
    Tallbarr12 skrev 2014-07-18 07:57:40 följande:

Hej, hoppar gärna in här! Har en son född november -12 och började försöka med syskon förra månaden. Trodde att jag var gravid då, 5 dagar efter äl kände jag av ligamentsmärta i magen, var illamående och svullen men det avtog nån dag innan bim och mensen kom. Nu väntar jag på bim 26/7 istället!

Första barnet tog ett år, mycket för att min östrogennivå var för låg efter ppillerstopp så jag hade ingen ägglossning. Vi påbörjade utredning men kroppen rättade till sig och jag hann bli gravid innan utredningen ledde till något. Höll mig borta från hormoner efter graviditeten så nu har jag någorlunda regelbunden cykel och hoppas ju att det går fortare denna gången...

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} 

Vår bakgrund låter ganska lika, det tog dryga året för oss att bli gravida, vi skulle precis påbörja en utredning, har också knas med hormoner (dock sköldkörteln), men fick en son i november -12.  Glad

Håller tummar och tår för att det inte ska behöva ta lika lång tid denna gången!
  • Tedax
    Tallbarr12 skrev 2014-07-18 22:15:15 följande:

Men va kul Tedax, verkligen likt! Ja nu banne mig ska vi bli gravida fortare denna gången!

Ja, det får vi verkligen hoppas! Glad 

Jag tror att vi är på femte försöket nu (ÄL någon gång runt nästa helg), men jag har redan börjat misströsta lite. Rynkar på näsan Jag vet att ett års försök är helt normalt, men hade hoppats att det skulle ta sig riktigt snabbt den här gången. Det känns som all frustration och ledsenhet sedan vi försökte få sonen kommer tillbaka. Speciellt när vi har kompisar, med små 12or ,som redan är gravida igen. Naturligtvis jätteroligt för deras skull, men jag kan inte hjälpa att jag blir lite ledsen och avundsjuk... Skäms Jag vill ju också vara gravid och det hade varit så kul om man kunde följas åt denna gången med.

Usch, lite deppig, men det går nog över. Flört 
  • Tedax

Roligt att vi blir fler i tråden. Välkomna alla nya! @-}--

Och grattis till plus Solkatten! Hoppas det smittar...

• Tedax
    Tallbarr12 skrev 2014-07-23 16:08:45 följande:

Hmm... Bim på lördag och mina shorts sitter väääldigt tajt om magen...

Spännande! Ska du testa innan BIM eller är du den tålamoda sorten?
  • Tedax

Jag börjar på en BIM-lista, det kan behövas nu när vi börjar bli några stycken. Fyll gärna på! Glad

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    2/8-3/8 Bittersweet2012
    9/8 Tedax

• Tedax

Konstigt det blev, jag gör ett nytt försök. Glad

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}
    2/8-3/8 Bittersweet2012
    9/8 Tedax

• Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-07-30 18:55:12 följande:

Bim -3, testet visar inget streck. Molvärk till o från o brösten börjar kännas lite ömma. Så det är inga tydliga graviditetssymptom än... Ska försöka vänta till söndag o testa då (om mensen inte hinner komma innan dess...).

BIM -3 är fortfarande tidigt för ett graviditetstest. Håller tummarna för ett Plus på söndag!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)