• Tedax

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Jag hoppar gärna in här med. Glad Vi har en liten kille född i november 2012.

Snart är mensen slut och vi går på försök nummer fyra att få ett barn till. Det tog i och för sig 15 försök och två missfall innan vi fick sonen, så vi har väl inte så stora förhoppningar att det ska gå snabbt denna gång heller... Obestämd

• Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-06-19 09:37:42 följande:

Välkommen Tedax! Håller tummarna att det går fort för er denna gången!

Tack! Glad Ja, hoppas verkligen att det inte behöver ta över ett år att bli gravid igen. Jag har nog tyvärr åldern emot mig då jag är 35 år...
  • Tedax
    cher82 skrev 2014-06-18 22:22:24 följande:

Bara hålla alla tummar och tår i väntan! Känns som en evighet mellan ÄL och BIM! :)

Hur var eran tidigare graviditet?
    Mådde ni bra?

De sista 5-6 veckorna i min graviditet fick jag en ansiktsförlamning på vänstra sidan, funderar nu på om det finns större risk att det händer igen vid nästa graviditet?

Usch, ansiktsförlamning låter läskigt. Rynkar på näsan Och den berodde på graviditeten? Gick den över efter förlossningen? Förstår om du är orolig att den ska komma tillbaka i nästa graviditet...

Själv är jag orolig att få tillbaka foglossningen i en eventuell ny graviditet. Jag hade så ont att jag fick gå på kryckor de sista veckorna och kunde knappt vända på mig i sängen. Hur det nu ska gå med ett litet busfrö som är högt och lågt?

i början av graviditeten mådde jag ganska illa och var väldigt trött.
  • Tedax
    WillhiamsMamma skrev 2014-06-21 10:01:28 följande:

Hej tjejer. Jag hoppar gärna in här.

Har en dotter född -12 och en son född -05. Vi har försökt sedan mars/april med ett syskon, alltså tredje försöket nu.

Hade bim 17/6. Inget plus och ingen mens i sikte. Brukar i princip alltid få mensen prick på dagen så detta är ngt frustrerande ;) Dottern tog ca ett år av försök så vi förväntar nästan oss det även denna gång.

Jag har testat med RFSU grav test. Någon annan som vet om dem är känsliga eller kräver väldigt mkt för att visa plus?

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Räknar också med att det ska tid att få till ett syskon, 15 månader sist. Vi får hoppas att våra kroppar vet hur man gör nu och det inte behöver ta sådan tid. Glad
  • Tedax
    cher82 skrev 2014-06-21 09:01:28 följande:

Gick på tillväxtkontroller sista två månaderna och de gjorde uppskattningen att han skulle vara såpass stor att de inte ville låta han ligga och jäsa till dig mer efter BF!

Vart igångsatt med hormonpåse måndag morgon, men hände ingenting, fick sovdos till natten, satt in en ballong på tisdagsmorgonen och gick några timmar ned den innan den "ploppa" ut, var då öppen 6cm och dom tog hål på vattnet och satt in värkstimulerande dropp.
    Fick värkar som fan, men inget hände, tidigt på onsdagsnatten var jag fortfarande bara öppen 6cm och både jag och sonen var helt slut, då beslutades om snitt!
    Ut kom en pojke på 4470g, inte såå jättestor som dom trodde, de hade uppskattat honom till en bra bit över 5000g!
    Önskar nästan man hade fått vänta ut tiden själv, uppenbarligen var ju varken jag eller sonen redo än!
    Mådde bra efter snittet och aldrig haft några problem!

Hur har du mått med ditt snitt?

Jag gick också på tillväxtkontroller den sista månaden för att sonen var så liten. Så när jag fick en blödning två dagar innan BF så valde de att sätta igång förlossningen dagen efter. Så på självaste BF föddes en guldklimp på 2,6kg. Hjärta

Vet du om små/stora barn är något som kommer igen i nästa graviditet? Jag har för mig att BM pratade om TUL redan i vecka 25 i en eventuell ny graviditet...
  • Tedax

ote=73487067][quote-nick]Bittersweet2012 skrev 2014-06-21 21:40:31 följande:[/quote-nick]Oj, så liten han va trots fullgången. Vet du anledningen till det?

Det som är vanligt att med varje graviditet får man större o större bebisar (i alla fall 100-200g tungre).[/quote]

Förmodligen för att både maken och jag är ganska små, men vi var "normalviktiga" när vi föddes. Enligt läkarna var rökning det enda sättet som man själv kunde påverka vikten på barnet, och det har jag aldrig gjort.

Jag skulle bli jätteglad om ett syskon kunde väga i alla fall 3 kg och vara 50 cm.

• Tedax
    cher82 skrev 2014-06-22 08:28:12 följande:

Inatt kom mensen :(

Jag som hade en sån bra känsla!

Stackare... Gråter Kram! Vet tyvärr hur det känns...

Bittersweet2012: Det är ju långt kvar till BIM och du kan få mycket symptom innan dess. Glad
  • Tedax

happyliving: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Fy för foglossning. Rynkar på näsan Jag hade också det och enligt min barnmorska får de flesta tillbaka det i ny graviditet. Hur man nu ska klara det när man har en liten sedan innan? Obestämd

WillhiamsMamma: Hur går det för dig? Har du testat något mer?

• Tedax

WillhiamsMamma: Är också nyfiken på hur det går för dig...

Xarxia: Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Jag har ingen aning hur det skulle gå OM det nu blir två små, en dag som i dag känns det som om det räcker och blir över med en... Flört De flesta verkar ju tycka att den största omställningen är att få första barnet, får man ett syskon så vet man ju lite mer. Hoppas att ni har samma tur denna gången och lyckas direkt! Glad

• Tedax
    Bittersweet2012 skrev 2014-06-29 13:32:00 följande:

Hur går det tjejer????

Fick precis veta att 2 av mina tjejkompisar är gravida (med 2 veckor mellan bf!). Jätteglad för deras skull, men samtidigt blev lite deppig... Vet att det är dumt att bli ledsen eftersom vi är bara på första försöket, men jag vet inte varför jag känner så...

Vet inte exakt om jag har bim idag eller på tisdag, men gjorde test idag o det va negative

Det kan ju vara för tidigt att testa än. Håller tummarna för ett plus senare i veckan. Glad

Visst, är det lite svårt att hantera andras graviditeter. Vi har några vänner som är gravida igen, de hade svårt att bli gravida första gången så det är naturligtvis jättekul för deras del. Glad Samtidigt skäms jag lite när jag blir avundsjuk på hennes växande mage, jag vill ju också vara gravid. NU! Skäms 

ÄL i dag tror jag...
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)