• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Bittersweet2012 skrev 2014-11-26 15:19:06 följande:
    Har läst nånstans att det tar ca 7 dagar efter att ägget fäste sig, för kroppen att producera den nödvändiga mängd hormoner som tester reagerar på. Nästa onsdag kan du nog testa smile5.gif .

Jag har haft ÄL mitt i veckan de senaste 6 månader, så det hade varit gött att få det till helgen. Mannen o jag ska bort över helgen + min mamma kommer att hälsa på imorgon o stannar fram till jul. Känns lite jobbigt/pinsamt att mysa när hon är i huset smile2.gif .
    Fast jag har alltid plussat på äl+10 o det har varit tre dagar efter sticket. Vilket isf skulle betyda att jag skulle plussa äl+6?? Nä låter ju helt galet.

O nu hitta ja nån bildbeskrivning hur ägget färdas i livmodern och enligt den är ägget kvar i äggledaren till dag 4-5. Så tänk om det var det jag kände o ägget fäste i äggledaren... Så nu hoppas jag nästan det inte var det nä ska tänka på nåt annat nu haha har ja analyserat sönder mig själv senaste veckorna :S

Ojoj jag förstår ditt/ert dilemma jobbigt men vi får hoppas det blir till helgen! Heja heja!
  • AnnC
    in the making skrev 2014-11-26 20:06:08 följande:

Hur "tidigt" har ni haft äl?

Började testa i söndags dag 11 och fick ett hyfsat starkt streck dock inte lika starkt som kontrollstrecket sen blev det svagare dag för dag och nu borta. Enligt de senaste månaden borde jag ha äl fredag dag 16 men kan det ändå ha varit så tidigt som dag 11? De två senaste har äl det varit på dag 13 och 14.

Brukar testerna kunna öka, försvinna och sen öka igen? Någon som har erfarenhet av liknande? Har tänkt så att jag blivit förvirrad nu..

Du tempar inte längre eller? Du kanske minns vad din temp låg på före/efter äl förr? Isf kan du ju ta tempen imorgon o få indikation på om det varit eller ej?

Annars har jag inget bra svar, skulle kanske fortsatt ta äl tester några dagar till för att se om det dyker upp starkare streck igen!
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-26 20:52:54 följande:

Gjorde ÄL-test precis o det verkar som att jag borde ha ÄL om ett par dagar. Eller va tror ni? smile1.gifphpeU7Nof40286.jpg

Ser verkligen ut som det närmar sig!
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-29 15:19:36 följande:

Hur går det tjejer?

Väntar o väntar. Skönt o slippa ha sex denna helgen haha.

Hur går det själv blev det äl i helgen?
  • AnnC

Jag ska ta ett test imorgon men nä jag känner ingenting så är säkert negativt. Bim på fredag. Suck jag önskar oss alla ett plus som stannar kvar!

• AnnC

Mitt test är väl egentligen negativt men precis som förra månaden tycker jag ändå att jag skymtar något sjukt svagt, som antagligen ingen annan än jag ser haha. Så vet inte, kanske!! Får ta ett nytt test imorgon...

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-04 08:15:27 följande:

Total förvirring här!!!! Hade ont i äggstockar för en vecka sen o en del flyttningar, som varade i ca 3 dagar, men inte lika mycket som jag brukar (tänkte att det kanske va så efter behandlingen m Primolut). Igår fick jag ont i äggstockarna igen! Och massa tjocka trådiga flyttningar kom med! Tror att det är nåt fel på mina tester då de visar SAMMA streck i en vecka nu! Ska banne mig köpa digitala ÄL-tester idag!

Har du testat med grav test så du sett att det är helt negativt efter det du testade positivt? Tänkte bara på att äl test ju kan reagera på graviditet med. Bara för att utesluta det? Annars kan det bli så ibland, att äl tester visar positivt ibland utan att ägget släpper just då utan att det blir en omgång till med positiva test.

Ha sex så gott ni kan för säkerhets skull! (fast ni hade besök hemma nu ca?)
  • AnnC

Hjälp mig tolka detta test... Visst är det en svag skugga?? Vågar inte hoppas denna gången! Eller hoppas gör jag ju men nu fattar...

• AnnC

Ok! Konstigt bilden hamnade åt fel håll? Den är ju liggande. Men ni kanske ser ändå

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-04 11:01:04 följande:
    Kanske borde testa med graviditetstest, men eftersom jag blödde så mycket (5 bindor på en dag mot 2 vid vanlig mens), så hade jag inte ens en tanke att fet kunde finnas mån chans...

Sa till mannen igår att det kändes som ÄL va på g nu o inte i helgen som jag trodde, så det blev mys igår (VÄLDIGT tyst smile5.gif ). Har min mamma o bror på besök fram till jul, så det får bli tyst o osexigt mys smile5.gif . Som vi brukar säga i såna fall "no love, just business" smile2.gif
    Har ju hört man kan blöda som vanligt trots man är gravid men ja... Jag vet inte, bara slog mig att kanske vore bra att utesluta

Heja er!! är det business så är det!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)