• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

1StoltMamma skrev 2014-11-24 11:19:18 följande:

Synd man måste vara inloggad på datorn för att lägga upp bild. Annars hade ni fått analysera med mig haha

Då håller vi tummarna! Mitt första test var också så där suuuuper svagt men blev starkare

På den nyare FL appen kan man lägga in bilder! Analyserar gärna
  • AnnC
    Tedax skrev 2014-11-24 11:20:18 följande:

Hade ÄL förra veckan, men fick inte till något ordenligt försök denna månad heller, stress och prestationsångest... Det känns som om det aldrig kommer att bli något syskon. Gråter

Har flera höggravida vänner med 2012:or sedan tidigare, så snart blir det bebis lite här och var. Naturligtvis jätteroligt för dem, men jag vill ju också...

Åh vad jobbigt med stress och prestationsångest... Extra jobbigt när man vet att man knappt har någon chans? Eller fick ni till någorlunda åtminstone så man kan hoppas lite ändå?

Hur länge har ni försökt?

Jag kan inte ens se gravida och bebisar utan att gråta. Nu har jag ju en annan erfarenhet men jag förstår dig... Det är jättejobbigt..
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-24 13:02:03 följande:

Vill få lite hjälp att välja... Har inga ÄL-tester hemma o nu funderar jag om jag ska köpa digital eller vanliga. Nån som har erfarenhet av båda?

Har inte erfarenhet av båda... Bara kört billiga stickor och de har alltid funkat för mig, stämmer bra med temphöjningen också. Så för mig har det känts onödigt att lägga mer pengar på digitala
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-24 14:13:49 följande:
    Det är så jag känner oxå lite... Använde mig testlagrets stickor fram tills nu.. O nu känner jag att det MÅSTE ta sig i december, därför började fundera på digitala tester....
    Kom på en smart sak som jag läste om nyligen om man vill testa med digitala, man börjat med stickor och när man ser att det börjar bli starkare på stickorna då börjar man ta digitala, så behöver man inte "slösa" för många "i onödan"

Ja o nu ska det bannemej bli massa plus här i december, eller hur. Kom igen kom igen! helt sjukt att vi är så många som fått missfall nästan samtidigt här med
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2014-11-24 19:13:41 följande:

Ja och där började jag blöda, 2 dagar tidigare till och med... De där strecket betydde tydligen inget. Blir så arg att kroppen luras, att syskon ska ta längre tid, och nu börjar dessa tankar om de verkligen blir något syskon. Blir så ledsen även om jag lovade mig själv att inte bli det. Ja december nästa då....

Men nej!! så tråkigt!
  • AnnC

Jag har fruktansvärt ont idag i nedre ryggen på höger sida, känns som det är njurarna typ. Hade så i augusti med, ont i fyra dagar efter äl! Blev ju inte gravid då så tänker att jag inte blir det nu heller? Men undrar varför det blir så och bara ibland??

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-25 08:02:10 följande:
    Ja, jag undra oxå varför det tar sånt tid.... Ibland känner jag att det är helt o hållet mitt fel . Jag jobbar för mycket, stressar en hel del o verkar inte kunna slappna av de senaste månaderna.... O ju mer jag försöker slappna av desto mer stressad jag blir hamnat i en ond cirkel som jag inte klarar av att ta mig ur. Blir nedstämd o smådeppig varje gång jag får mens o då kommer det stress igen för att man inte lyckats....
    Yoga gör mig väldigt avslappnad! Kanske något för dig att prova? Har även beställt hem denna cd'n precis, yoga för binjurar och hormonbalans:
    http://www.ellenengvall.se/cd-shop/
    Ellen är barnmorska och har utvecklat detta koncept.
    Tror den är perfekt för oss faktiskt...
    Dock rekommenderar jag att gå på nåt/några grupp pass med yoga innan så man kommer in i det Finns ju många olika yogor, jag har gått kundaliniyoga och medicinyoga nu. Inga konstiga ställningar, mycket fokus på andning och vila.
    Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-25 18:54:21 följande:

Haha! Såg precis att autocorrect ändrade från "bihålorna" till behållarna... smile2.gif

Haha! Undrade just vilka behållare du menade!

Jag ska testa cd'n idag iaf, ska bli spännande haha, så mycket spänning har jag i mitt liv
  • AnnC

Två av tre gånger jag blivit gravid har jag känt ett stick i livmodern som varar i några sekunder, på dag 7 efter äl.

Kände nyss nåt liknande stick, 3 dagar efter äl. Så mycket tidigare men visst är det möjligt att det kan fästa redan dag 3??

Gud så dum man är som skruvar upp sina förhoppningar här!! Men kan ju inte låta bli. Tjocka/slemmiga flytningar med (ursäkta infon haha)

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-26 14:25:38 följande:
    Det tar väl mellan 3 o 10 dagar för ägget att fästa. Så helt omöjligt kan det inte vara smile5.gif håller tummarna!

Själv är jag på dag 7 i min menscykeln o börjat få lite känningar i äggstockar, har jag tur så har jag ÄL lite tidigare denna månaden. Hade varit perfekt om jag fått det till helgen smile2.gif
    Ja och jag fick positivt äl test redan i fredags och enligt tempen släppte ägget i söndags så jag går efter det. Usch man blir ju knäpp av att hoppas, men tror hoppet är bra ändå. OM det nu var ett "sånt" stick så borde man väl kunna se på grav.test extra tidigt med?

Hoppas du får tidigare äl! Alltid skönt att kapa av några dagars väntan. Äl helger är ju alltid smidigt. Jag har bara haft äl under helger de senast månaderna haha.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)