Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Jag förstår mig inte på min kropp, tog till och med ett test till idag men det var såklart negativt...

Jag hade bara mens i 1,5 dag denna gången istället för 3-4 dagar, mensen är över men magen är fortfarande svullen och känns pirrigt i brösten fortfarande och vet inte om det är ett önsketänkande men tycker de är lite större än vanligt. I söndags blev jag plötsligt illamående under frukosten, men annars har jag mått bra...

Kan man bli skengravid bara av att hoppas? Nu var ju testet negativt på bim+4 så gravid borde jag ju inte vara, tyvärr...

Om jag inte är gravid så undrar jag ju varför jag hade så lite mens... Kan ju inte finnas mycket till slemhinna att fästa i om man knappt blöder ut något!

• Tallbarr12
    in the making skrev 2015-01-20 19:35:29 följande:

Vad konstigt Tallbarr, kollade du med äl-tester? Tänkte om den sparsamma mensen var på grund av utebliven äl?

Du, det har jag också funderat på. Tog en del äl-tester men han aldrig på utslag innan de tog slut och vi var bortresta så bidde inte att jag köpte nya. Men kände av äl-ont lika mycket som vanligt, så tror iaf att kroppen förberedde sig för äl, mer säker än så kan man ju inte vara utan att tempa...
  • Tallbarr12

Jag är kvar, väntar in äl. Den har kommit på dag 21 senaste två månaderna (sen missfallet), men är på dag 21 idag och ingen tillstymmelse av äl. Har inte tagit äl-tester, men inte märkt av några flytningar heller, som jag brukar ha...

• Tallbarr12
    KnytetsMamma skrev 2015-02-04 07:31:44 följande:

Jag tror inte du behöver ha flytningar varje gång du har äl. Jag har ätit två kurer pergotime och fått ägglossning på båda kurerna (vet det eftersom jag blev gravid på båda kurerna). Men symtomen kring äl var inte lika, första kuren hade jag massor med äl -flytningar och kände tydligt av att jag hade äl, andra kuren hade jag inga flytningar alls och var övertygad om att jag inte hade äl men det hade jag ju uppenbarligen eftersom jag nu är gravid i vecka 24 :) Lycka till!!!!

Visst, men jag brukar alltid få tydliga flytningar och även känna av mol i magen vid äl, så jag tror inte den har varit än. Men visst, vi kör inplanerat sex för att inte råka missa den
  • Tallbarr12
    Ultiva skrev 2015-02-07 17:55:49 följande:
    Haha, jag har hört att man kan göra det för nöjes skull också? :D
    Haha, ja det har jag också hört, men är på dag 24 nu och inte märkt av äl än, både jag och maken börjar få prestationsångest efter två veckor men sex för att vi "måste". Speciellt som jag jobbar typ 24/7 för tillfället och resten av tiden går åt till att bestämma kakel och tapeter till huset som snart ska byggas... Puh!
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2015-02-08 16:49:53 följande:
    Då måste du haft tidig äl istället? Jag hade dag 13 denna månaden, har haft senare tidigare månader. Så den kan verkligen komma när som! Nåja då har ni nytt försök framför er snart, om nu mensen är på g som du tror smile1.gif
    Ja om jag nu hade äl denna månaden, är lite osäker på det. Kanske får bli äl-stickor nästa månad helt enkelt!
  • Tallbarr12

Jag väntar på äl här jag, de senaste cyklerna har varit på 25 och 35 dagar, så när det är det vette fan och inte orkar jag med äl-tester heller... Ja, jag är less!!! (Och gör inget annat än jobbar, äter och sover för tillfället...)

• Tallbarr12
    enplattspåjorden skrev 2015-02-18 12:47:25 följande:

Fick ju "mens" på bim-2. Störtblödde 4 dagar utan minsta klump eller mensvärk. I går kom lite molande värk i magen, håller på idag med. Känns som i början av graviditeterna med båda barnen. I natt drömde jag att jag fick en dotter.

Så, i dag på bim+6 tog jag ett graviditetstest, med urin som stått i blåsan i 4 timmar. Direkt kom det upp ett starkt +. Hela plusset var lika starkt!! Nu är det en nervös väntan.. MF eller graviditet?

Precis samma var de med yngsta sonen, blödde fast inte så riktigt som denna gången från bim-1 i ett par dagar..

Grattis, håller tummarna för dig!
  • Tallbarr12
    enplattspåjorden skrev 2015-02-19 06:57:18 följande:
    Tack! Dock behöver inga timmar hållas längre. Testade med

RFSU nu på morgonen och de gav ett svagt positivt resultat. Så MF, hade ju inte vetat om jag inte testade i går em med cb. Konstigt bara att graviditetssymtom kommer några dagar efter att blödningarna slutat. (Kan inte ha inbillat mig då jag var säker på att de var mens). Hoppa bara kroppen kommer igång fort nu!
    Nej va tråkigt!!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)