Inlägg från: Tallbarr12 |Visa alla inlägg
  • Tallbarr12

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-10-28 10:54:54 följande:

Slängde med ett test i väskan och tog ett till test på jobbet. Det är visst positivt!! smile1.gif svagt men inte konstigt, äl+10! Hoppas bara den vill stanna!

Åh grattis!! Håller alla tummar och tår jag har!
  • Tallbarr12

Hej, får hoppa in här igen... Hade blödningar av och till i helgen och gyn konstaterade idag att jag fått missfall...

• Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-24 13:02:03 följande:

Vill få lite hjälp att välja... Har inga ÄL-tester hemma o nu funderar jag om jag ska köpa digital eller vanliga. Nån som har erfarenhet av båda?

Jag har använt både vanliga och digitala (men inte samtidigt). Jag tyckte det var så meckigt att jämföra och se stegringen på de vanliga, det steget slipper man ju med de digitala. Jag skulle inte använda de digitala varenda månad, då hade det blivit rejält dyrt... Men använde de en månad för att se om stegringen stämde med mina äl-känningar och det var den månaden jag blev gravid (som blev ett missfall).

Så om man tycker det är svårt att tolka de vanliga testerna så är digitala verkligen bättre, men annars kan man nog lika gärna köra på vanliga...
  • Tallbarr12

Jag kan ha haft första äl efter missfallet i helgen, skulle vara tre veckor efter i så fall.

• Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-05 08:03:46 följande:

AnnC har du testat än? smile1.gif

Själv köpte jag digital ÄL-test igår, den som visar 4 fertila dagar. Gjorde test igår o det visade låg fertilitet, men imorse fick jag glad gubbe som blinkade, då är det ÄL till helgen. Så vi får försöka mysa lite smile5.gif .

Härligt med blinkande gubbe, hoppas den blir fast snart Jag provade också de digitala en månad och de är ju himla smidiga att läsa av!
  • Tallbarr12
    AnnC skrev 2014-12-05 09:25:40 följande:

Köpte ett RFSU testa tidigt test när jag var i affären förut. Den visar ju jättetydligt plus! Och mina skitstickor svagt men plus. Vågar ändå inte bli alltför glad! phpHkjL8M52517.jpg

Åååh, vilket fint streck! Håller tummar och tår att den lilla vill fortsätta växa och stanna kvar och att du känner dig väldigt gravid väldigt snart! Grattis!
  • Tallbarr12
    SessanM skrev 2014-12-07 09:56:03 följande:

Det gick inte bra :( Utan tvekan negativt. Ska ringa gyn i morgon och boka tid för att se om jag kan få hjälp med att korta ner min cykel. Är på dag 44 idag... Kommer ju ta jätte lång tid att få till ett plus om vi bara har chans ca 1 gång varannan månad.

Tråkigt med knasig cykel men superbra att du ringer gyn för att få hjälp!
  • Tallbarr12
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-08 14:21:20 följande:

Denna väntan... 10 dagar till bim, känns som en evighet!

Nån annan som är kvar här som har bim i december?

Om det nu var äl jag kände av för 10 dagar sen (tre veckor efter missfallet) så borde jag ha bim i helgen, men vågar inte hoppas riktigt.
  • Tallbarr12

Och här har mensen kommit, vilket kanske är bra eftersom det är första mensen efter missfallet och bekräftar att det faktiskt var äl jag kände för två veckor sen. Känns också bra att cykeln bara blev fem veckor och inte jättelång som jag var orolig för. Dessutom hade bf krockat med när vi flyttar till hus i slutet av augusti, lite olägligt kanske...

Men om nästa cykel blir normallång blir det äl i julhelgen, det känns verkligen som höstens tema för oss, att äl krockar med när vi har besök eller sover över hos släktingar...

Börjar bli lite småstressad. Jag ska disputera i maj och hade hoppats på att gå på föräldraledighet strax efter, hade ju varit väldigt praktiskt om vi hade fått barn i juli istället för missfallet alltså.. Om det tar alldeles för lång tid nu så borde jag börja söka jobb, men vill ju inte skjuta på syskonproduktionen heller...

• Tallbarr12
    in the making skrev 2014-12-12 10:48:21 följande:

Sessanm har du känt av någon ägglossning? Är den "sen" så blir ju mensen sen, tänkte jag..

Är hemskt ledsen över att ni ska måste plågas igen AnnC. Hoppas att ni får er att lyckliga utgång snart ????

Tallbarr. jag såg en fertilitetsläkare på tv för inte så länge sedan som sa att en snabbis med folk i nästa rum gjorde spermierna mer alerta, så det kan ju vara lite positivt oxå smile5.gif

Haha, det låter bra! Fattar inte hur det skulle funka bara!
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)