Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
Slängde med ett test i väskan och tog ett till test på jobbet. Det är visst positivt!! svagt men inte konstigt, äl+10! Hoppas bara den vill stanna!
Slängde med ett test i väskan och tog ett till test på jobbet. Det är visst positivt!! svagt men inte konstigt, äl+10! Hoppas bara den vill stanna!
Hej, får hoppa in här igen... Hade blödningar av och till i helgen och gyn konstaterade idag att jag fått missfall...
Vill få lite hjälp att välja... Har inga ÄL-tester hemma o nu funderar jag om jag ska köpa digital eller vanliga. Nån som har erfarenhet av båda?
Jag kan ha haft första äl efter missfallet i helgen, skulle vara tre veckor efter i så fall.
AnnC har du testat än?
Själv köpte jag digital ÄL-test igår, den som visar 4 fertila dagar. Gjorde test igår o det visade låg fertilitet, men imorse fick jag glad gubbe som blinkade, då är det ÄL till helgen. Så vi får försöka mysa lite .
Köpte ett RFSU testa tidigt test när jag var i affären förut. Den visar ju jättetydligt plus! Och mina skitstickor svagt men plus. Vågar ändå inte bli alltför glad!
Det gick inte bra :( Utan tvekan negativt. Ska ringa gyn i morgon och boka tid för att se om jag kan få hjälp med att korta ner min cykel. Är på dag 44 idag... Kommer ju ta jätte lång tid att få till ett plus om vi bara har chans ca 1 gång varannan månad.
Denna väntan... 10 dagar till bim, känns som en evighet!
Nån annan som är kvar här som har bim i december?
Och här har mensen kommit, vilket kanske är bra eftersom det är första mensen efter missfallet och bekräftar att det faktiskt var äl jag kände för två veckor sen. Känns också bra att cykeln bara blev fem veckor och inte jättelång som jag var orolig för. Dessutom hade bf krockat med när vi flyttar till hus i slutet av augusti, lite olägligt kanske...
Men om nästa cykel blir normallång blir det äl i julhelgen, det känns verkligen som höstens tema för oss, att äl krockar med när vi har besök eller sover över hos släktingar...
Börjar bli lite småstressad. Jag ska disputera i maj och hade hoppats på att gå på föräldraledighet strax efter, hade ju varit väldigt praktiskt om vi hade fått barn i juli istället för missfallet alltså.. Om det tar alldeles för lång tid nu så borde jag börja söka jobb, men vill ju inte skjuta på syskonproduktionen heller...
Sessanm har du känt av någon ägglossning? Är den "sen" så blir ju mensen sen, tänkte jag..
Är hemskt ledsen över att ni ska måste plågas igen AnnC. Hoppas att ni får er att lyckliga utgång snart ????
Tallbarr. jag såg en fertilitetsläkare på tv för inte så länge sedan som sa att en snabbis med folk i nästa rum gjorde spermierna mer alerta, så det kan ju vara lite positivt oxå