-
Ja på em och efter promenader/vattengymnastik har jag en hel del. Men morgontid är det ganska lugnt! Har en massa sammanväxtningar efter tidigare snitt så det gör ganska ont och drar, men, det är ju inte sammandragningen i sig som gör ont utan allt runt omkring :)JosefinEllen skrev 2014-06-15 19:40:22 följande:Har ni mycket sammandragningar?
-
Mycket andfådd! Det är obehagligt tycker jag. Och varm. Så sjukt varm hela tiden! Frös ihjäl första 20 veckorna men nu är det hemskt!!!!PernillaWaxin skrev 2014-06-15 22:14:49 följande:Hej!
Vilken bra tråd :D Jag är i v 31, BF den 23/8 och ja jag skriver det iaf det blir våran tredje flicka.
Hur jag mår? Jo jag har en massa halsbränna varje dag :p har fått inre bäckenbotten smärtor sen 2 månader sen och får inte jobba vilket är tråkigt. Så jag går omkring och har ont men behöver inte klaga på omgivningen för det. Jag är glad och älskar att vara gravid :) Lite andfådd på senaste tiden någon annan som känner samma sak?
Vad köper jag? Hmm... jag letar efter en fin sängmobil och en baby cardigan annars så har jag handlat hem ganska mycket redan.
Bebisen kommer få sova i en vit vagga från Ullared inne i vårat sovrum än så länge och hon har fått en egen garderob i sovrummet också.
Nej än så länge har jag inte packat någon bb väska men skrev faktiskt upp på mobilen att när jag väl börjar packa får jag inte glömma samarin och lepsylen ;) Jag ska nog vänta tills v 38 innan jag gör det om jag kan hålla mig så vill säga ;)
Jag kommer att göra en vaginal förlossning och helst utan smärtlindring för med vår andra flicka. Jag är inte så förtjust i smärtlindring utan vill vara närvarande till 100%.
Jadu... beror på hur vi mår efter förlossningen. Om vi båda mår bra så dagen efter eller samma dag beror också på vilken tidpunkt hon föds. Är det på natten/morgonen så kan syskonen få komma på besök på sjukhuset samma dag :) Annars väntar nog familjen tills vi är hemma från sjukhuset :)
Jag har en oro och det är detta med barnmorskebristen i Uppsala. Jag vill föda på Akademiska sjukhuset men oron som finns är att det kanske inte blir så.
* Snitt eller vaginal förlossning? * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen? * Oroar ni er? -
Köpte ni något mer? Ska till IKEA ikväll och vill bara åka dit en gång :) Deras små tvättlappar/handdukar är bästa som finns för allt babykräk så brukar köpa en 20-30 st par barn! Perfekt att ha som skydd när man byter blöja dessutom och bara kasta när de blir för ... ofräscha! Någon som har eller har haft deras spjälsängsskydd? ok?auapower skrev 2014-06-15 22:27:44 följande:Hej! Hoppar in här från "original-BF-Augusti-tråden", lite tråkigt när alla försvann till fb!
Jag är i v.32+2 nu, det är ju bara 53 dagar kvar!!! Oroar mig inför att det inte kommer finnas tillräckligt med personal på BB när det är vår tur, men min barnmorska lugnade mig lite i onsdags med att de inte har fått någon sådan information från vårt närmsta BB, och det får dem om det skulle krisa sa han. Men en viss oro ligger ju fortfarande och gnager!
Annars mår jag bra, har halsbränna om kvällarna och natten vilket är irriterande, men dagarna går bra
Har idag varit på Ikea och köpt ny säng, vår gamla var från 90-talet och ärvd, och fyfasen vad skönt det ska bli att sova i en bra säng i natt! Men oj vilka sammandragningar och ont i fogarna jag fick av "besöket", hoppas det lugnar sig snart! -
Min mage har sjunkit lite redan tror jag för har inget tryck mot revbenen längre! Dock ett hemskt tryck ner!!!!
-
Vad har ni andra för järnvärden nu????
-
Vad ska ni dricka vid midsommar??? Jag älskar jordgubbschampagnen från systembolaget, helt alkoholfri, med lite hallon eller jordgubbar i! Fest och somrigt! Vill ha något utan kolsyra oxå, tipps??!
-
Vad tycker ni är viktigast att köpa från apoteket? Till babyn?! Jag klarar mig inte utan näsfrida, ironin, salva till bröstvårtorna, termometer, idominsalva, naturen amningsinlägg, nagelsax för baby, baby olja, Alvedon suppar,
-
ag mår sjukt illa av järntabletter! Tycker d är värsta med graviditeten!!
-
Hej alla tjejer!!! Hur var midsommar? Jag hat en del foglossning så fick hoppa över små grodorna i år!!! Vecka 31+ nu och mår ändå helt ok! Mår dåligt av järntabletter men annars är det nog mitt humör som förändrats mest. Känns som första månaderna när man var sådär ombytlig i humöret plötsligt blir ja sådär arg eller ledsen igen. Någon mer??? Har man en ny hormon dusch såhär i slutet????
-
Sjukt trött på all fotboll på tv dessutom! Teoretiskt förstår jag att vm är viktigt, men det är ju sjukt att behöva se varje dag i timmar under en hel semestermånad!!! Försöker vara positiv men nu börjar ja tröttna!!!! Sen e de svårt å andas nu jobbigt ligga/ sitta länge! Kul å leka med magen dock. Lägger ja på en fjärrkontroll tar babyn och boxar till den flyger av magen!