Inlägg från: Penguine |Visa alla inlägg
  • Penguine

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Min mage ser inte riktigt klok ut! Den har visserligen växt men allt har tryckts uppåt så den är större ovanför naveln än nedanför, men en fin "midja" emellan Jag går nog också omedvetet och håller in magen lite för att jag känner mig lite obekväm med den, så jag längtar tills magen växt till sig så den där midjan försvinner och den blir mer jämnrund så det verkligen syns.

All "upptryckning" gör dessutom att jag blir illamående och inte kan äta lika mycket längre.

• Penguine

Jag har känt sparkar flera gånger varje dag i ungefär två veckor nu. I början var det så kul att jag låg och kände efter sparkar på kvällen istället för att sova men det är väl också en sådan sak man tröttnar på med tiden.

• Penguine

Jag får inte heller en föräldragrupp nu eftersom det är barn nummer 2. Men när jag gick på ålidhem 2010 så hade vi en föräldrautbildning på några träffar + ett besäk på förlossningen. Det besöket på förlossningen tror jag däremot att de nu för tiden bara har en allmän infoträff om som man få gå på när man vill.

• Penguine

Jag drömmer också mycket, gjorde det med dottern också. Kan drömma rätt bisarra drömmar i vanliga fall också men detta är extremt. Har även lite problem med sömnen emellanåt, vaknar ofta och får svårt att somna om.

På min föräldrautbildning pratade vi rätt lite om bebisskötsel och tiden efter. Det var mest fokus på förlossningen, smärtlindring, och lite om amning. BVC var förbi en gång för att berätta om deras verksamhet.

• Penguine

Jag vet ganska exakt när det bebisen blev till och hade ägglossning bara någon dag efter men är flyttad ca 5 dagar bakåt från det (2 dagar från uträkningen med senaste mens). Hittade att jag blev flyttad en vecka bakåt med min dotter också.

• Penguine

Skönt att allt såg bra ut med er lilla tjej!

Vi ska iväg på det andra ultraljudet på måndag, den här gången måste vi komma ihåg att be om bilder för det glömde vi helt bort sist.

• Penguine
    LinneaE skrev 2014-09-15 15:22:17 följande:
    Hur gick det idag? Såg allt bra ut? Fick ni/ville ni veta vad det var för kön? :)
    Jo allt såg bra ut! Vi fick se att det var en pojke, det syntes ganska tydligt. Jag var så säker på att det var en till tjej så nu känns det jättekonstigt att vi ska få en pojke, hur gör man med en sådan Flört

Jag kan försöka fixa en facebookgrupp, men kan inte lova att det lyckas!
  • Penguine

Nähä...jag lyckades göra en grupp men jag behöver någon, mer än mig själv, att lägga till annars kan jag inte skapa den.

• Penguine

Just nu finns det ingen grupp alls men när jag försökte så valde jag sluten för då kunde man fortfarande hitta den om man söker. Som jag förstår det så kan man inte göra det med hemlig. Jag måste lägga till någon redan när jag skapar gruppen för att kunna bilda den.

• Penguine
    Junikatten skrev 2014-09-15 21:44:37 följande:
    Du kan lägga till mig om du vill, så får vi se om det funkar. Katja holmberg heter jag iaf.
    Ok, skickade en vänförfrågan först
  • Penguine

Så, nu ska det finnas en sluten grupp med samma namn som den här tråden. Gå med när ni känner för det Glad

• Penguine

Skönt att ultraljudet såg bra ut!

Verkar konstigt att ni inte kan hitta gruppen, vet inte varför det är så. Men det är nog så att om man går med i den så kan det synas i vänners nyhetsflöden. För mig spelar det inte så stor roll hur vi gör. Det går nog att ändra till hemlig grupp också men då tror jag att alla måste bli vän med den som skapar gruppen för att kunna gå med.

Ingen som är sugen att träffas för en fika någon helg då?

• Penguine
    pyre88 skrev 2014-09-16 13:40:01 följande:

Kan någon som hittat gruppen lägga till mig som vän och bjuda in mig. Malin Klingstedt heter jag.

Skickat!
  • Penguine

Konstigt det där med sökfunktionen. Testade med min man och han hittar den på en gång. Tror också man hittar den lättare om man känner någon som känner någon som är med.

• Penguine

Jag har ändrat gruppen till hemlig. Det betyder att man måste bli vän med någon som redan är med i gruppen för att kunna bli inbjuden. Den går inte att söka reda på längre.

• Penguine

Måste lägga till dig som vän först. Hittar bara en med ditt namn men det står att hon bor i jokkmokk, är det du?

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15