Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
Funderade lite på vilka veckor vi är i. Och när illamåendet släppt för oss som gått lite fler veckor. Kanske kan det skänka lite ljus i tunneln åt er som går igenom det värsta illamåendet nu. Det går ju förstås att leta i tråden men jag ids inte. :) Jag har gjort 15 fulla. Illamåendet var katastrof 6-12. I vecka 12 släppte det värsta och nu är livet fint igen. Jag orkar med storasyskon igen sedan illamåendet släppte. Innan dess kändes det jobbigt i mammahjärtat när jag bara kraschade varje dag efter jobbet OCH de dagar jag inte var på jobbet. Vi längtar efter RUL om några veckor nu. Det känns som nästa stolpe i grav fö mig.
Däremot har jag fortfarande ont i brösten, speciellt på kvällen när jag tar av mig BHn.
Jag har funderat på en sak. När illamåendet går över... Går den totala avsmaken inför många livsmedel också över?
Ni som har fått barn tidigare, är denna graviditet lika den tidigare? Den här gången känner jag mig precis som när jag var gravid med min dotter, samma sug efter frukt och grönsaker och avsmak för kött. Däremot i höstas när jag var gravid så mådde jag helt annorlunda och då väntade jag en pojke. Därför är jag helt övertygad om att det kommer bli en flicka den här gången, men vi får väl se :)