-
Jag fråga en annan. Men det jag mena var när man fyller i sin temp dagligen så man får en kurva på det så man får se när man förhoppningsvis har ÄL.carro90 skrev 2014-06-29 18:07:39 följande:Jag förstår mig på ff någorlunda, men förstår tyvärr inte riktigt vad du vill ha svar på? :( Förtydliga gärna vad du menar med 1 mån
-
Ähhh, jag ger upp ff. Får det inte att funka och fattar inte och kan inte visa något för att förstå bättre =(Manelma skrev 2014-06-29 18:19:28 följande:
Menar du en chart? Alltså din basaltemp kurva?
-
Strunt samma. Struntar i den, har ingen koll på livmoderhalstappens position, men tack ändå =)
-
När vi mös till det förut och hade samlag så kunde jag känna av små ömma känningar till och från från höger äggstock. Vad innebär detta? Mens på G??
Om cykeln går på det antal dagar som första månaden ska jag ha mens på fredag, men vet ju inte hur lång cykeln kommer vara denna månad. -
När vi mös till det igår kväll och hade samlag så kunde jag känna av små ömma känningar till och från från höger äggstock. Vad innebär detta? Mens på G?? Hade lite känningar där en stund efter igår och även lite lite nu på morgonen. Typ som träningsvärk eller vad man kan kalla det som att man har fått ont där och sedan känns den kvar. Svårt att beskriva.
Kände av en liten kortis med illamående imorse men var nog för att man var småhungrig och trött.
Väntar in mensen som jag tror ska komma (tror inget annat).
Om cykeln går på det antal dagar som första månaden ska jag ha mens på fredag, men vet ju inte hur lång cykeln kommer vara denna månad. -
Grattis =)Nallebjörnis skrev 2014-06-30 16:00:33 följande:
Visst är det ett plus?!?! -
Jag vet att man ska ta temp på morgonen innan man stiger upp men hur är det om man tar tempen nu på em? Helt fel och lita på den? Jag har womanlog så för in tempen på morgonen där i. Nu på em tempa jag förskojs skull och den hade ökat med 0,2 grader.
-
Jag väntar in mensen som jag hoppas ska komma på fredag (går på 28 dagars cykel, som den var första månaden) men får se. Men får väl hoppas den inte kommer =) men vet ju inte om det kommer betyda att cykeln är lång eller något annat. Har inga känningar att den skulle vara på G. Äter rosenrot.
-
Mmm, jag vet, tänkte mest bara mäta för skojs skull. Nu har man ju varit igång och jobbat hela dagen.Manelma skrev 2014-07-01 17:32:39 följande:Man ska mäta efter fullständig vila, tempen har en tendens att ändra sig efter att man börjat aktivera sig och varit i rörelse. Därför man mäter BBT på morgonen helst samma tid innan uppgång ur sängen.
-
Okej, jag har sådan temp som man har under tungan. Kanske ska införskaffa det så du slipper ha den mellan benen?carro90 skrev 2014-07-01 17:36:11 följande:Jag tempar direkt på morgonen, dock känner jag inte för att stoppa upp en temp mellan benen när sambon ligger brevid så jag går in på toa o gör det. Men iallfall, tror inte du ska lita på em/kvälls temp. I mitt fall kan jag ha ca 37-37,10 på morgonen men på kvällen är jag uppe mellan 37,50-38. Jag hade nog inte litat på tempen på em :)
Nej, jag vet att jag inte ska lita på att ta tempen em/kväll. Tar normalt på morgonen innan jag går upp men nu tog jag bara för skojs skull =)