• jessi84

BIM Juli 2014

JhjärtaK skrev 2014-06-22 21:49:03 följande:

Jag kände inte av min ÄL innan jag fick min dotter, nu efteråt känner jag av den tydligt, molande värk och mycket äl-flytningar. Men blev som sagt gravid med dottern utan att känna av den vad jag minns. 

Vilken dag är du på? När jag blev gravid med dottern så kom ÄL på cykeldag 21 och numera har jag ÄL på cykeldag 18 ungefär. 

Mena du vilken dag sedan mensens första dag? Dag 17 idag skulle ha det i fredags enligt womanlog då jag inte kände något (dag 15).

Jag har inte ens äl flytningar.

Om du inte kände av äl hur visste du att du hade den eller mös ni för att ni hade lust?

Ska jag ta test senare i veckan och se?
  • jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-06-22 22:22:28 följande:

Jag använde test och vi hade sex när lusten föll in.

Fortsätt testa om du vill veta, annars lägg testen åt sidan och ha sex när ni känner för det. Beror på hur man är som person

Mmm, men testen har bara visat negativt.

Funderar på att bara strunta i testen...inte gräva ner mig för mycket i detta. Bara ha sex när lusten faller in =)
  • jessi84

Jag har funderat lite på om jag ska sluta tempa (gör det varje dag) för att slippa tänka för mycket kring detta. Jag ska även försöka sluta ta stickor för de visar bara negativt så har väl inte äl denna månad heller för känner inget =(
    Hoppas detta kan hjälpa en att slappna av lite och inte fundera så mycket, men vill ju så gärna.

• jessi84
    NILE90 skrev 2014-06-25 09:02:58 följande:

Jag skulle haft ÄL i söndags/måndags, men stickorna har fortfarande inte gett utslag. Förra månaden fick jag positiva stickor så det är inget fel på dom. 

Jag har lite känningar i tjejmagen, men jag kan väl inte ha ÄL även fast jag har negativa test? 

Min längsta cykel har varit 30 dagar, men oftast är den 28-29 dagar. Skulle jag få positiva stickor idag (vilket säkert inte kommer ske) så skulle min cykel landa på drygt 32 dagar. Det kanske bara är att inse att jag inte haft ÄL denna månad. Rynkar på näsan

Jag känner samma sak att jag nog inte haft äl denna månad heller (inte förra heller). Har fått negativt på stickorna och har inga känningar för att jag skulle ha äl =(
    Hade hoppats att jag skulle få äl denna månad (hade inte förra då mensen dök upp). Nu väntar jag på att mensen ska dyka upp run 4/7 om den håller sig till rätt antal dagar som första månaden.
  • jessi84
    snö 81 skrev 2014-06-25 09:08:22 följande:
    Hoppas det bara är en lite längre cykel denna månad för en ÄL-fri månad är inte ok! :)
    Men om man inte ens har känningar eller fått negativa resultat på stickorna så har man väl inte äl?
  • jessi84
    snö 81 skrev 2014-06-25 14:02:24 följande:

Nej, men ibland blir cykeln av oklar anledning längre än vanligt och då kommer ju även äl senare än vanligt.

Okej, men tror som sagt inte jag haft äl alls då jag inte ens haft några känningar för det.
  • jessi84
    Alvolina skrev 2014-06-27 07:25:56 följande:

En fråga: Om jag har en temp.ökning idag. Igår var den fortfarande låg. Skulle jag kunna bli gravid om vi hade sex igår eller var det försent? Hoppas ni förstår vad jag menar:) om ägget lever i 24 timmar så borde det väl fungera.

Hur mycket hade du ökning på?

Jag har normalt 36,5 ungefär och förra måndagen var den 35,8 (precis kommit hem från en usa resa) och sen har tempen varje dag ökat en grad eller så.....konstigt, vet inte vad jag ska tro om detta. Sedan i måndags så har jag slutat tempa mest för att inte tänka för mycket på det.
  • jessi84

Jag har BIM den 4/7 om man ska gå på 28 dagar som jag hade första månaden men tror jag kommer få mensen för har inte känt av äl eller känner av något nu. Hade lite små ömma bröstvårtor ca fredag-tisdag i veckan som var men efter det och även idag känner man sig helt normal =)

Har inte tempat på 1 vecka för man vill inte ha för mycket press kring det men kanske ska köra igång igen imorgon och föra in i ff....vill ju gärna fortsätta tempa och se.

Jag tror tyvärr denna cykel kommer bli långdragen denna månad...kanske gå 35-40 dagar. Bara en känsla jag har då jag inte känner något.

Har börjat käka rosenrot.

Tänkte till nästa månad (om nu mensen kommer vilket jag tror) så tänkte jag nog köpa hem cb test för att testa.

• jessi84

En fråga. Jag förstår mig inre på fertility friend allt för mycket. Ska jag gå den dag jag vill och lägga in temp och så? Måste man ha fört temp 1 månad innan man kan få denna tabell som alla har? Jag hittar inte min eller vart man kan hitta den.

• jessi84
    Manelma skrev 2014-06-29 18:19:28 följande:
    Menar du en chart? Alltså din basaltemp kurva?
    Ja, jag antar jag menar den. Där man fyller i sin temp varje dag för att få en kurva och sen få ut när man kommer ha ÄL-
Svar på tråden BIM Juli 2014