Anonym (Vårdnadshavaren) skrev 2014-05-30 10:57:39 följande:
Det som jag irriterar mig mest på är hans nonchalanta inställning till allting, att han aldrig någonsin frågar hur det går för barnen i skolan etc utan bara gnäller på mig så fort han får chansen och ignorerar mina uppmaningar. Det här att han tror att han har så mycket att säga till om när han gett upp vårdnaden.
Du behöver skilja på dina känslor och barnens behov!
Det mesta du mal på om här är att du är arg på pappan för att han inte gör som du säger åt honom. Allvarligt talat så överlever även barn med diagnoser att tillbringa två dygn då och då utan struktur. Att barnen inte får bygga upp en relation med sin pappa är mycket värre än att de äter socker och stannar uppe sent.
Och förstår du inte hur elak du är mot barnen när du stoppar dem från att prata om roliga saker de har gjort hos pappan? Du är vuxen och får lov att stå ut med att må lite dåligt om det hjälper dina barn, de måste faktiskt få prata om sin andra familj. Inser du att när du dissar deras pappa så dissar du halva barnen, för dem blir det som att du tycker illa om halva dem när du snackar skit om pappan eller vägrar lyssna på vad barnen har gjort hos pappan!
Släpp ilskan mot pappan, eller ta ut den på honom! Men lämna barnen utanför din ilska!