• nica

BF 5 juni-2014. Fler?

Holk- Men fy vad jobbigt vilken veckan skulle du nu vara enligt rul? Tänkte när man är 37+0 är ju bebisen färdig och de borde sätta igång dig! Hur mår du nu?

Liiz01- kan nog vara förvärkar, kan ha de i ryggen också. Hoppas de blir värre:-P enda gången man önskar någon nåt sånt hehe

Knoddas - känner inte av något, halsbränna får jag hela tiden. Bebisen trycker ner så hon träffar en nerv som låser såjag inte kan gå och de hugger till som fan. De är min killes första barn så varje gång jag säger aj blir han orolig och tror nästan att de är på g. :-P

Någon mer som samlat på sig vätska? Jag har köpt stödstrumpor men kan inte ha dom på mig då de är så varmt att man kokar.

Någon som har tips på att minska .svullnaden i ben och händer?

• nica

Liiz01- tycker de låter lite som förvärk men lite. Hur många dagar är de kvar för dig nu?

Jag har sagt till bebisen att f.o.m. ät hon Välkommen att komma närsom :-P

Plutan- hoppas de startar av sig själv och det går precis som du önskar din förlossning ska vara

Holk- hur gåt det för dig?

• nica

Tack för tipsen om vätskan i benen ska testa!

Ska till bm i morgon, hoppas de är sista gången jag ska dit.

Holk- hoppas de går vägen för dig nu, jag gjorde hinnsvepning med barn nr 2 kommer inte ihåg riktigt när de satt igång efter de men vet att de gjorde nytta. Håller tummarna och tårna för dig!

Pluran- förstår att tålamodet inte är de bästa och barnen går dig på nerverna just nu men de är fullt förståeligt. Hoppas de vill sätta i gång för dig snart. Blir de igångsättning annars för dig?

Knoddas- hoppas de blir intensivare värkar för dig och tättare så du snart får träffa bebisen.

• nica
    Knoddas skrev 2014-06-02 10:05:13 följande:
    Kan så här i efterhand konstatera att förvärkarna knappast var förvärkar, utan riktiga värkar. Vid kl 22 började vi så smått förstå att det kanske var på riktigt ändå. Kl 01.05 klev vi in på förlossningen, då hade jag värkar varannan minut och var öppen 9-10cm (!). Raka vägen in på ett förlossningsrum och kl 02.08 föddes vår lilla Alice. Nu ligger vi här på förlossningen och försöker ta igen oss allihop innan det är dags att bege sig till BB (finns inte plats åt oss där än).

Stort lycka till alla! Jag fortsätter hålla ett öga i tråden (och håller alla tummar för att det snart ska gå igång ordentligt för alla)

Massa grattis! Så roligt hoppas allt gick bra.

Fint namn på tösen

Hur stor var hon?
  • nica

Purlan- känns verkligen jätte jobbigt för dig, men du kanske kan få hinnsvepning hos bm kan ju ev. Göra nytta.

Holk- jobbigt med symtom på att de kan vara på g sen dör de ut

Känns som de är envisa bebisar ni har som inte vill ut från varmen.

Själv känner jag inte av något oroar mig bara att gå över tiden då min kusins första bebis dog när hon gick över och min lille grabb inte fick tillräckligt med näring i magen visade sig när jag gått över. Ska prata med min bm om min oro idag.

• nica

Hur går det för er?

Knoddas- njut nu riktig ordentligt av din lilla Alice. Avis som tusan nu och vill bara få träffa min lilla flicka.

• nica

Stort grattis purlan! Sån liten sötnos.

Hur gick allt? Hur mår du?

Liiz01- hur går det för dig?

• nica
    Nathalie1992 skrev 2014-06-08 09:55:47 följande:
    Har haft värkar hela natten, lyckats sova lite emellan dom men sen har det gjort så fruktansvärt ont att jag vaknat. Ni som har haft värkar, hur långa var dom ungefär? För jag tycker att mina har varit rätt korta, kanske 20 sekunder bara...men dom har ändå kommit ganska tätt, med 3 min mellanrum som minst. Har dock inte haft någon vattenavgång och slemproppen har inte lossnat.

Sent svar och antar du redan ringt förlossningen. Önskar dig lycka till!
  • nica
    Liiz01 skrev 2014-06-08 07:24:54 följande:
    Det går långsamt. Jag går mest och känner efter men inga värkar här. Tycker mig känna en konstant mensvärk i ryggen, men den har funnits där sen någon vecka tillbaka. Vad störande dessutom med alla som smyger sig på och ska fråga och dalta, usch! Jag hatar att bli daltad med ..

Hur går det för dig? Har du känningar på att det skulle vara på gång?

Tror slemproppen kommer i omgångar ( har inte sett de när jag väntade grabbarna) dock vet jag att de inte behöver betyda något:-/
Svar på tråden BF 5 juni-2014. Fler?