Anonym (insatt) skrev 2014-06-09 22:08:14 följande:
Vad hände då du överklagade beslutet om omedelbart omhändertagande resp då du anmälde handläggningen till socialtjänstens tillsynsmyndigheter? Vad sa domstolen då ärendet prövades?
jag överklagade inte då jag inte kunde bevisa att dom hade fel, jag va ju själv mot en hel myndighet, så jag gick med på allt dom ville bara för att få se henne. fast de hotade mig massor.. fast när jag väntade min son hade jag en jobbig garviditet och orkade inte kämpa länge, det fick bära eller brista. jag sa till dom att de kunde dra åt helvete och att jag inte tänkte länge göra det dom ville.
Min pappa skickade en anmälan både mot barn och ungdom och ekonomiskt bistånd, min pappa hade räknat ut att ekonomiskt bistånd hade samarbetat med barn och ungdom. de hade undan hållit pengar som jag var berättigad till, vilket ledde att barn och ungdom blandade sig från början. efter att socialstyrelsen fick detta, så lades allt ner. jag fick ha min dotter utan övervakning och har inte hört eller sett soc nu på 4år.
Det man verkligen blir sur över är varför just jag? varför kan de inte bara be om ursäkt för att de gjorde fel..